Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Jeg har litt vanskelig for å velge, ser tydeligvis veldig ung ut, så jeg starter med et par historier. For noen mnd siden var jeg i butikken for å handle litt mat, og bestemte meg for å kjøpe en film til kvelden. Da jeg kommer i kassen ser mannen bak kassa lenge på meg, gransker meg skikkelig, mens han avventer å slå inn filmen. Jeg spør forsiktig om det ikke er 14 års grense på filmen, noe han bekrefter mens han fortsetter granskingen. Et halvt minutt senere ber han om legitimasjon for kjøp av filmen, men da må jeg bare le! Virkelig? jaja.. Han blir mildt sagt pinlig berørt da han får overrakt legitimasjon ja..! En annen gang skulle jeg (hormonell og gravid) møte noen venninner for en kopp te en onsdags ettermiddag/kveld. Vi skulle møtes et sted som egentlig er en kaffebar (mest som et par 50talls stuer egentlig), og blir coctailbar på kvelden. Jeg går inn, bestiller en kopp te og blir bedt om legg. Lettere forvirret drar jeg opp legitimasjonen mens jeg venter på resten av jentene. Stedet er fullt og vi drar et annet sted for å spise litt i steden. Når vi kommer dit bestiller de alle en øl, mens jeg bestiller en cola. Servitøren der spør også om legg, og gravid og forvirret etter te-bestillingen drar jeg likegjerne opp legg jeg også. Da lo servitøren godt gitt! Akkuratt medium pinlig...
magpie Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 da jeg var sånn passe høygravid så bussjåføren usikkert på meg og sa: det var voksenbillett du skulle ha..? jeg hadde ikje samvittighet til å reise med barnebillet da er jo tross alt 30 også var jeg på butikken i fjor sommer (med mannen og ungen på slep). Kommer så til kassa med noen øl blandt varene. Dama i kassa ser på meg og sier: Har du legitimasjon å vise? Jeg ble helt forfjamsa og svarte bare at det er ikje jeg som skal betale! var nemlig mannen som skulle det Det er nok de røde bollekinnan mine som gjør at jeg ser litt barnslig ut
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Legg = del av beinet Leg = forkortelse for legitimasjon. ..og forresten: Legitimasjon, ikke legimitasjon.
Lille krøll Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Å som 27Åring mÅtte vise leg for kjøp av Burn i Sverige hvor det er 15 Års grense. Ikke leg situasjon men jeg er coach for 16 Åringer i utlandet ganske ofte. Blir ofte spurt av coacher fra andre land om hvilken dag jeg skal konkurrere. (som sagt maks 16 Års alder pÅ Å delta.) Min søster har blitt stoppet av politi 4 ganger. Det eneste de vil sjekke er at hun er gammel nok til Å kjøre.
skinnfilla Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 jeg ble bedt om leg på systembolaget da jeg var 28 så absolutt ut som 28 og. Hadde ikke med meg løp bare inn med mannens kort;) Måtte gå og hente han for å betale... det var litt pinlig på en lørdag;)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Hehe.. Det har nok gått litt raskt i svingene her, ikke får jeg redigert det heller tror jeg? jaja.. Jeg har sikkert et par legg-øyeblikk å dele om noen er interesserte også da jeg ikke er verdens flinkeste til å shave superofte (har veldig tynne lyse hår, så vil hest shave skjeldnest mulig). Må indrømme at jeg har tenkt tanken når politiet har kjørt forbi selv, om jeg ikke skal bli stoppet fordi de tror jeg kjører ulovelig. Gøy med mange historier! HI
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Det kleineste jeg har opplevd med leggen er beinhinnebetennelse. Fy faen det er vondt.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Ikke leg-situasjon, men da jeg var 22 år fikk jeg automatisk billett for "under 13 år" på en ferge da jeg reiste med søsteren min og foreldrene mine. Det var da mamma spurte om jeg ikke skulle begynne å sminke meg litt. Ellers blir jeg alltid spurt om jeg skal ha barnebillett på bussen, jeg er 29 år. Det er faktisk sånn at jeg kvier meg for å ta bussen pga det. I grunn er det veldig ofte pinlig, siden faktisk alle tror jeg er 10 år yngre. Jeg skulle gjerne klipt meg korthåret, så jeg hadde sett litt eldre ut, men samboeren liker ikke kort hår og jeg klarer ikke gjøre det da..
Hippomama Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Har ingen historier om meg selv, for jeg har aldri blitt bedt om å vise leg :/ Ser vel eldre ut enn jeg er, da(jeg er 23). Men min mann må vise leg på både paracet og battery/burn enkelte ganger når han er på butikken(han er 27år). En gang vi var i Sverige på skjærtorsdag fikk jeg gå inn(var da 19-20år), min søster(som da var 16-17år) fikk gå inn, men min mann(som da var 22-23år) ble stoppet i døra og bedt om leg eller om han hadde en voksen med seg
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Ikke leg-situasjon, men da jeg var 22 år fikk jeg automatisk billett for "under 13 år" på en ferge da jeg reiste med søsteren min og foreldrene mine. Det var da mamma spurte om jeg ikke skulle begynne å sminke meg litt. hahahaha.. Priceless!
L-8 Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 jobbet for en liten stund tilbake i et departement, under fredagskaffen var det tradisjon med vinlotteri. Det var min tur til å kjøpe vin denne fredagen, så jeg tok med penger fra kassa, og gikk ned på Vinmonopolet. Tenkte ikke engang på å ta med leg, dum som jeg var, var over 25, hadde adgangskort på blazeren og i det hele tatt. Ble dårlig med vinlotteri den fredagen for å si det sånn ;-) Rimelig flaut. :-p
Von Hertelhofen Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 Jeg satt i kassen på butikken. En mann kom med to sekspakninger. Jeg klarte ikke helt vurdere alderen, så jeg spurte liksågodt etter leg. Han hevet øyenbrynet, men dro opp førerkortet. Når jeg kikker på det ser jeg at han er 35 år. Jeg blir selvsagt dødsflau. MEN kommer plutselig på at det er 1. april, så klarer å redde meg inn igjen med et april april! Puh..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå