81-Mamma<3<3 Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Jeg sliter litt med bekkenet, og må bruke gode sko. Men hva er egentlig gode sko??? Bruker ofte joggesko- kjøpt på sportsbutikk. Og ecco sandaler inne. Er dette gode sko? Finnes det noe bedre? Hvor bør jeg gå for å få kjøpt de beste skoene?
Gidder ikke! Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Sliter med det samme og kan se laangt etter støvletter, ballerinasko, fine sko i det hele tatt. Må bruke sandaler inne og bruker nesten alltid joggesko eller MBT sko ute. Om du ikke har testet MBT, anbefaler jeg de!! Jeg elsker (og hater, hehe) de skoene. Stygge ja, men de gir så god demping at forskjellen til vanlige sko er enorm. Ikke alle har god effekt eller liker å gå med de, så det er jo en sjanse å ta da de er dyre. Jeg har hatt bekkensmerter i 6 år og har i dag faktisk tre par "pen"sko, fritidsko og sandaler. Bruker de mye, men passer på å bytte på å bruke joggesko og eccosandaler også, siden musklene jobber mye og anderledes når man går med MBT sko. Det er også veldig uvant i starten, man blir fort sliten i muskulaturen, før man blir vant til de, så det trengs en tilvenningsfase
81-Mamma<3<3 Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2012 Sliter med det samme og kan se laangt etter støvletter, ballerinasko, fine sko i det hele tatt. Må bruke sandaler inne og bruker nesten alltid joggesko eller MBT sko ute. Om du ikke har testet MBT, anbefaler jeg de!! Jeg elsker (og hater, hehe) de skoene. Stygge ja, men de gir så god demping at forskjellen til vanlige sko er enorm. Ikke alle har god effekt eller liker å gå med de, så det er jo en sjanse å ta da de er dyre. Jeg har hatt bekkensmerter i 6 år og har i dag faktisk tre par "pen"sko, fritidsko og sandaler. Bruker de mye, men passer på å bytte på å bruke joggesko og eccosandaler også, siden musklene jobber mye og anderledes når man går med MBT sko. Det er også veldig uvant i starten, man blir fort sliten i muskulaturen, før man blir vant til de, så det trengs en tilvenningsfase Takk for svar. Er MBT massai sko? Eller noe annet? Selger de fleste skobutikker MBT sko? Kipt å ikke kunne gå i fine sko ja.... Jeg går liksom i joggesko uansett hva jeg skal. Folk må tro jeg har ekstremt dårlig smak
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Jeg vet ikke med dere, hva som er gode sko, men jeg må iallfall ha bred såle under!
PeppaPig Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Hva som defineres som gode sko er vel temmelig subjektivt. Selv syns jeg Nike Pegasus og Nike free run er gode sko for beina mine. Ecco (alle typer ecco sko) får jeg alltid gnagesår av og føttene mine verker etter å ha hatt de på et par timer. Jeg bruker ikke sandaler, men flip flops gjennom hele sommeren og da er det OluKai og Reef som passer mine bein best.
Gidder ikke! Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Ja, det er Masai De har dem i en del sportsbutikker og Eurosko, tror jeg. Det er skikkelig kjipt å aldri kunne fiffe seg opp med lekre sko, nesten en liten sorg, men har bare akseptert at det er sånn. Fant meg noen svarte, skinn"pensko" som er ganske nøytrale, så jeg ihvertfall ikke må gå med joggesko til finstasen. Hjalp litt Ellers så arvet jeg et par Grethe waitz-såler, de utretter ikke mirakler, men gjør at jeg kan gå bittelitt i sko som egentlig er litt for flate/harde. Men Masai-skoene gjør livet mitt litt bedre ihvertfall!
Stina <3 Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Fysioterapeuten min sa at joggesko og andre flate sko er fy fy når jeg nå sliter med bekkenet. Jeg har fått beskjed om å ha sko med litt hæler for å få en bedre "holdning" når jeg går. Skal være litt mer fremoverlent og ikke "henge bakpå"...
81-Mamma<3<3 Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 1. juni 2012 Fysioterapeuten min sa at joggesko og andre flate sko er fy fy når jeg nå sliter med bekkenet. Jeg har fått beskjed om å ha sko med litt hæler for å få en bedre "holdning" når jeg går. Skal være litt mer fremoverlent og ikke "henge bakpå"... men er du gravid eller ikke? Har det noen betydning? Jeg er ikke gravid, sliter i ettertid... Men jo kanskje være verd et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Hva som er gode sko for deg kommer an på føttene dine. Anbefaler at du tar en tur til en Fotterapaut som vil kunne gi deg råd basert på dine føtters problemer.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Gode sko er sko som du merker er gode å gå i. Om de er det og det merket, om de er dyre eller billige er akkurat det samme bare de er gode for føttene dine. Jeg har funnet meg 3par pensko som er veldig gode å gå i. Det ene kjøpte jeg bare for å bruke en gang, men de har blitt mine kjæreste sko. Faktisk veldig høye heler, men de er fantastisk gode å gå i. Det andre skoparet har nesten blitt hverdagsskoene mine. 4cm høy hel på. Men jeg fant noen geox sko for noen år siden som var kjempe gode, men de er desverre slitt helt ut. Har noen eccosko også, har kjøpt flere par av samme siden de var veldig gode. Arbeidskoene mine er vernesko, ikke for at jeg må ha det på jobb men det er skoa som beina mine vil ha på seg på jobb. Jeg går veldig mye på jobb, bøyer meg og bærer mye, stå lenge kan jeg også gjøre. Så må kjøpe meg ett nytt par minst en gang i året.
Stina <3 Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 Fødte for noen uker siden. Var ganske bra i bekkenet før fødselen etter trening og behandling hos fysioterapeut. På det værste kunne jeg nesten ikke gå. Fikk vondt i bekkenet igjen i forbindelse med fødselen og går fortsatt til fysioterapeut. Samme regel gjelder med skoene nå. Jeg har fremme bekkenløsning også "henger" bekkenet på venstre side bak.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 Jeg sliter enda med bekkensmerter 3 år etter sist fødsel, men er såklart blitt bedre. Jeg bruker gode sko på jobb (noen svindyre joggesko fra ecco) De var vonde de første dagene, tenkte det var et skikkelig bomkjøp. Men etter litt tilvenning de er jammen med helt fantastiske og holder seg supert. Nå som det er sommer går jeg på TOMS. Helt nydelige sko som jeg ikke får vondt i:-) Kan gå med de i 10 timer på jobb uten problemer. Min kollega og damene i nabobutikkene går også på TOMS. Jeg har nå 5 par og elsker de, passer til bukser, skjørt, kjoler, shorts, ja egentlig alt. Eneste negative er at de lett lukter tåfis! FITFLOP (ler av navnet) Er gode oppbygde sandaler med veldig god comfort, og de er veldig fine, google de. Jeg klarer ikke gå barbeint, så bruker de ikke selv, men flere som skryter av de. Jeg kan kun bruke høye heler og fine sko i få timer/ender som regel opp med å gå på strømpelesten hjem om jeg har prøvd meg på høye heler nårjeg skal ut.
Hobbiten Skrevet 2. juni 2012 #13 Skrevet 2. juni 2012 Må bare si at MBT (gyngesko) er det værste jeg har hatt på mine bein, jeg solgte de! Høres ut som du har de beste skoene allerede
lille sprelle Skrevet 2. juni 2012 #14 Skrevet 2. juni 2012 Høres ut som om du har gode sko. Men jeg ville absolutt gått i en butikk og prøvd mbt (masaisko). Du kan gå rundt i butikken en stund og se hva du synes før du kjøper. Forøvrig finnes det også nå noen løpesko som har omtrent samme tykkelsen på sålen. De heter hoka og fåes ihvertfall på løpelabbet. De fikk best i test som løpesko nylig. et alternativ er å kjøpe ileggsåler med litt mer svikt, eventuelt som er "formsydd" for din fot. En del butikker tilbyr dette. (intersport bl.a.)
Darwina Skrevet 2. juni 2012 #15 Skrevet 2. juni 2012 Hvis du har div problemer ville jeg kontaktet en fotterapaut før kjøp av nye sko. Ikke bruk masai eller mbt sko ukritisk,det gjorde jeg fordi jeg hadde vondt i beina og jeg pådro meg betennelse i begge akillessenene.Måtte gå til fysioterapeut for behandling og viste seg at mine bein hadde godt av å gå i joggesko med demping ala salemon.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #16 Skrevet 2. juni 2012 Mine føtter har gått opp fra str 36 til 37 1/2 etter 2 barn. Når man blir tyngre flyter foten litt ut og blir trykt ned. Dette gjør at man kan bli mer platfot. Derfor er jeg opptatt av denne gangen at skoen skal ha god oppbygging inni, ikke være helt flate. Samtidig sliter jeg med bekken og ønsker gode sko. Har foreløpig scholl sandaler og joggesko, men kunne tenke meg et litt mer utvidet skoskap:) Har vært i mange skobutikker, men sunes det er vanskelig å finne sko med begge kriterier, spesielt sandaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå