Dronning Sånnja Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Jeg holder på å söker jobb. Neste fredag skal jeg på et intervju, og jeg tror det er gode sjanser for at jeg får den stillingen. Nå har det dukket opp to andre jobber som jeg heller vil ha, tror jeg. Söknadsfristen for disse er 30.juni. Skal jeg takke ja til den "förste" jobben om jeg får den? Og deretter söke på de andre. Og om jeg får en av de, hva gjör jeg da med den förste jobben? Föler meg så slem om jeg sier opp för jeg har begynt. Trenger råd her.
Skyr Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Ville søkt på de to stillingene som har dukket opp. Det er jo ikke sikkert du får tilbud fra noen av de to, så får du et tilbud ville jeg takket ja, for så å trekke med dersom et bedre alternativ dukker opp. En ting er i allefall sikkert at dersom du må ha en jobb kan du ikke takke nei til en stilling når du ikke har noen andre tilbud. Får du en av de andre stillingene så får du legge kortene på bordet å si at det har dukket opp en bedre mulighet med bedre lønn som du ikke kunne takke nei til. Selv om det er surt for en arbeidsgiver at en kandidat trekker seg, er det slett ikke noe uvanlig. Man må først og fremst tenke på seg selv og hva som passer for en selv. Lykke til.
Dronning Sånnja Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2012 Ville søkt på de to stillingene som har dukket opp. Det er jo ikke sikkert du får tilbud fra noen av de to, så får du et tilbud ville jeg takket ja, for så å trekke med dersom et bedre alternativ dukker opp. En ting er i allefall sikkert at dersom du må ha en jobb kan du ikke takke nei til en stilling når du ikke har noen andre tilbud. Får du en av de andre stillingene så får du legge kortene på bordet å si at det har dukket opp en bedre mulighet med bedre lønn som du ikke kunne takke nei til. Selv om det er surt for en arbeidsgiver at en kandidat trekker seg, er det slett ikke noe uvanlig. Man må først og fremst tenke på seg selv og hva som passer for en selv. Lykke til. Takk for svar! Ja, det er slik jeg tenker også, selv om det föles så slemt. Men i slike sammenheng får jeg vel tenke på meg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå