Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 hvor lenge hadde dere deltid/når startet dere fulltidsplass? Barnet mitt begynte i bhg da hun var ca 14 mnd, da i 60% plass. Økte til 80% da hun var drØye 2 år, og starter med 100% plass ca 2 mnd fØr hun fyller 3 år. Med nestemann blir det 100% plass fra han er ca 14 mnd... Jeg har litt dårlig samvittighet for det, men er alene og har ingen annen avlastning. Tenker også å jobbe 80-100% etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 hvor lenge hadde dere deltid/når startet dere fulltidsplass? Barnet mitt begynte i bhg da hun var ca 14 mnd, da i 60% plass. Økte til 80% da hun var drØye 2 år, og starter med 100% plass ca 2 mnd fØr hun fyller 3 år. Med nestemann blir det 100% plass fra han er ca 14 mnd... Jeg har litt dårlig samvittighet for det, men er alene og har ingen annen avlastning. Tenker også å jobbe 80-100% etterhvert. her hadde begge full plass fra dag en. nr en startet når han var 14 måneder. minste startet i alder 10 mnd.
Kortslutning Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Jenta startet med 60 % plass da hun begynte i barnehagen ved 13 mnd. Økte til 100% fra hun var 18 mnd.
chrisa78 Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 eldste min begynte i bhg da hun var 2år for da passet det seg sånn at jeg kunne være hjemme men prinsessa her begynner i august,rett etter 1års dagen...gruer meg veldig,hun har fulltidsplass men jeg jobber skift så enkelte dager blir veldig korte
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 For å gjøre det enklest mulig, så hadde han 100% fra han begynte. Han begynte når han var 15mnd. Jeg var\er bare vikar og student, så da passet det best å velge hvilke dager han skal ha fri, istede for faste dager. Han får 2-4korte dager i uka, og gjennomsnittlig 1 dag fri i uka, men den dagen kan variere. Vi kunne sikkert klart oss med 80%, men liker friheten til å velge selv, og få det til å gå opp med mine vakter og studiet.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Jenta mi begynte 50% da hun var 13mnd. Jeg tok 50% perm fra jobben så var hjemme med henne. Nå jobbet jeg i samme bhg som hun går så var sammen med henne hele dagen. Folk har ulik mening om det men jeg synes det var topp når hu var så lita. Da hu var 23 mnd begynte jg jobbe fullt og hun 100% plass! Veldig deilig å kunne ha mulighet til å ha mindre stilling når hun va så lita! Med nummer 2 vet jeg ikke enda. Hun kommer til å begynne når hun er 14 mnd. Og kan ikke tenke tanken på at hun ikke skal få samme mulighet som storesøster. Usikker på om jeg skal ta noe permisjon eller ikke! Heldigvis litt tid å tenke meg om på
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Min eldste hadde 50% første året, deretter 100%. Nr to hadde full plass første året (fra 15 mnd), brukte knapt 50%, for han var hjemme de dagene jeg jobbet kveldsvakter eller hadde fri. Har hatt fødselspermisjon fra han var to, så han har hatt 50% plass dette året og vært hjemme med meg og babyen. Nå er han snart tre, og fra høsten får han gå 100% og lillesøster 50%. Så får hun samme rolige start som han:) Vet mange barnehager anbefaler 100% fordi det er "best for barnet og tilvenning", men dette er hva som var best for vår familie. Og det har gått VELDIG bra:)
♣ Christiane ♣ Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 MIn hadde 100% plass fra han var 12 mnd. Men de første 10 ukene ( pappaperm) så leverte vi han kl 09 og hentet han 15 så han ikke skulle få så veldig lange dager. Gikk kjempefint,
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Litt godt å se at flere har 100% bhgplass såpass tidlig Jeg har bare vært vikar på deltid inntil permisjonen startet i forrige uke, så har uansett ingen garanti for full jobb fra høsten 2013. Da kan vi ha noen korte dager/fri innimellom også. HI
bitthen Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Trodde pappapermen var ment for at pappaen skulle være hjemme med barnet jeg.. Uansett, her var det 100% plass fra 14 mnd. Han elsker barnehagen og alt det morsomme de gjør der
Jenny251210 Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 (endret) MIn hadde 100% plass fra han var 12 mnd. Men de første 10 ukene ( pappaperm) så leverte vi han kl 09 og hentet han 15 så han ikke skulle få så veldig lange dager. Gikk kjempefint, Oj......og hva gjorde pappaen da? Synes ikke 9-15 er kort dag om pappaen er hjemme og slapper av. Vi har 100% plass, men bruker kanskje 60% av den. Jobber redusert for å få tid med snuppa. Lite penger - men kort tid de er små og Endret 1. juni 2012 av Jenny251210
TPK Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 Hadde 100% fra han begynte da han var 16 mnd. Pga. vi begge er i full jobb. Han har dessverre 8-9-timers dager.
♣ Christiane ♣ Skrevet 1. juni 2012 #13 Skrevet 1. juni 2012 MIn hadde 100% plass fra han var 12 mnd. Men de første 10 ukene ( pappaperm) så leverte vi han kl 09 og hentet han 15 så han ikke skulle få så veldig lange dager. Gikk kjempefint, Oj......og hva gjorde pappaen da? Synes ikke 9-15 er kort dag om pappaen er hjemme og slapper av. Vi har 100% plass, men bruker kanskje 60% av den. Jobber redusert for å få tid med snuppa. Lite penger - men kort tid de er små og Pappaen var ikke hjemme og slappet av nei. Han driver eget firma og kan ikke ta pappaperm på ordinært vis. Avtalen var da at han skulle levere sent og hente tidlig mens jeg jobbet. Blir vel egentlig feil å kalle det pappaperm.Han dro ut på jobb igjen når jeg kom hjem fra jobb.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #14 Skrevet 1. juni 2012 MIn hadde 100% plass fra han var 12 mnd. Men de første 10 ukene ( pappaperm) så leverte vi han kl 09 og hentet han 15 så han ikke skulle få så veldig lange dager. Gikk kjempefint, Oj......og hva gjorde pappaen da? Synes ikke 9-15 er kort dag om pappaen er hjemme og slapper av. Vi har 100% plass, men bruker kanskje 60% av den. Jobber redusert for å få tid med snuppa. Lite penger - men kort tid de er små og Pappaen var ikke hjemme og slappet av nei. Han driver eget firma og kan ikke ta pappaperm på ordinært vis. Avtalen var da at han skulle levere sent og hente tidlig mens jeg jobbet. Blir vel egentlig feil å kalle det pappaperm.Han dro ut på jobb igjen når jeg kom hjem fra jobb. Er det egentlig lov da? Altså, han får jo betalt for å ha perm, og for å jobbe...
♣ Christiane ♣ Skrevet 1. juni 2012 #16 Skrevet 1. juni 2012 MIn hadde 100% plass fra han var 12 mnd. Men de første 10 ukene ( pappaperm) så leverte vi han kl 09 og hentet han 15 så han ikke skulle få så veldig lange dager. Gikk kjempefint, Oj......og hva gjorde pappaen da? Synes ikke 9-15 er kort dag om pappaen er hjemme og slapper av. Vi har 100% plass, men bruker kanskje 60% av den. Jobber redusert for å få tid med snuppa. Lite penger - men kort tid de er små og Pappaen var ikke hjemme og slappet av nei. Han driver eget firma og kan ikke ta pappaperm på ordinært vis. Avtalen var da at han skulle levere sent og hente tidlig mens jeg jobbet. Blir vel egentlig feil å kalle det pappaperm.Han dro ut på jobb igjen når jeg kom hjem fra jobb. Er det egentlig lov da? Altså, han får jo betalt for å ha perm, og for å jobbe... Han fikk ikke betalt for å ha pappaperm, fordi han måtte jobbe istedet. Men det ble vår løsning på pappaperm her i huset.Firmaet hadde 10 ansatte som kjørte tungtransport i Europa, det styres fra kontoret som vi har hjemme. Det er jo fysiks umulig å få inn en vilt fremmed person til å vikariere, med å styre et firma fra rommet ved siden av vårt soverom. Sånn sett syns jeg dagens ordning for permisjon ikke funker for de som ikke har A4 jobb og er vanlige arbeidstakere. Han kunne jo ikke slutte å jobbe i 10 uker heller, da hadde jo hele dritten gått konkurs.
Jenny251210 Skrevet 1. juni 2012 #17 Skrevet 1. juni 2012 Men da hadde han jo ikke permisjon...du skrev jo 10 uker perm gjorde du ikke?
♣ Christiane ♣ Skrevet 1. juni 2012 #18 Skrevet 1. juni 2012 Men da hadde han jo ikke permisjon...du skrev jo 10 uker perm gjorde du ikke? Ja, ser jo at det ble feil. Avtalen var at han han gjorde om på arbeidstiden sin slik at han både fikk levert og hentet i barnehagen, slik at jeg kunne konsentrere meg om å komme inn i tingene på min jobb igjen etter å ha vært hjemme i 13 måneder tilsammen. For min del så ble det jo som en pappaperm, iom at jeg følte jeg fikk litt pusterom.
Kanutten83 Skrevet 1. juni 2012 #19 Skrevet 1. juni 2012 Eldste begynte i barnehagen 2 mnd før 2 årsdagen, har 100% plass, men han er i barnehagen ca 5,5 timer om dagen, samt at han får fri når han trenger det Til høsten når han fyller 5 år, begynner han i en spesialbarnehage, og da får han litt over 6 timers dag Yngste begynner 3 uker før 2 årsdagen, også 100% plass, men vil være i barnehagen ca 5,5 time, samt at også han får fri om han skulle trenge det
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 1. juni 2012 #21 Skrevet 1. juni 2012 Min datter begynte i i bhg 100% plass da hun var 16 mnd. Da hadde min far passet hun i 3 mnd. Min sønn begynte i bhg 100% da han var 1 år. Men jeg har vært student hele tiden, akkurat ferdig. Så er sjeldent de har hatt lange dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå