Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Nei, synes ikke det. Janteloven er misbrukt alt for mye..Man er misunnelig og "janteloven slår til"; bare man ytrer noe negativt om en person som har fått navnet sitt på trykk i et eller annet blad/avis..Eller om man sier silikonpupper ikke er fint, da er man misunnelig på de som har det,- janteloven igjen.....Om man sier at man ikke synes TOne Damli synger pent eller har spesielt mye og fare med,- så er man misunnelig. Ja, rett og slett om man ikke liker en a,-B eller C kjendis så er det fori "janteloven"styrer.. Om man ikke synes noe om Stordalens sitt "miljøengasjement" når han forurenser mer enn en småbys befolkning alene med sitt luksusforbru bruk, så er man misunnelig, selv om man bare ser på det som en dobbelmoral og tale miljøvern når man kan "Kjøpe seg samvittighet" på denne måten...Liker heller ikke Gamlemann Thon sine tordentaler om måtehold og overbruk og krav til materielle goder.HAN liker seg jo best på fjellet på hytta, uten strøøm,med utedo bla.la.bla....Når man kan VELGE om man vil leve fattigslig er det noe HELT annet enn om man Må:...Men der igjen, blir jeg beskyldt for janteloveinnflytelse om jeg nevner det... Også har man alle disse "wannabe" modeller, popstjerner, skuespillere, som skylder på janteloven her til lands når de ikke slår gjennom..De må jo dra "over there" må vite, for DER finnes ikke janteloven, og DA skal vi få se hvro bra de er da..... Nei, jeg synes det stort sett er muligheter for de fleste og stikke seg frem, blir noe stort og gjøre hva de vil. Og dra frem "janteloven" hver gang man møter litt motgang eller får litt kritikk, det synes jeg blir helt feil. Man må tåle kritikk og motgang uten og føle at "hele landet er mot en og gjennomsyret av janteloven":.......Man må tåle at ikke alle synes glamourmodelle er pene for eksempel. Det er ikke janteloven som gjør at jeg synes slike damer ser billig og trashy ut, og mener seriøst at ALLE kvinner i NOrges land kan se ut som glamourmodell med litt nip and tuck og kilosvis med hårextensions, syrebleket eller sortfarget og enda noen kilo med spakkel og sminke.... Man må ikke gå rundt og tro at alle som sier noe negativt om en, eller kritiserer en gjør det fordi man er misunnelig..Noen mener kanksje bare og komme med et godt råd også.....Eller kanskje har man ødelagt såpass mye for mange på sin vei mot målet sitt at det er DETTE som skaper misnøye mot sin persjon, ikke janteloven???????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå