Gå til innhold

Tips til ny prevensjon ønskes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen i dag og spørre om ny prevensjonsmiddel. kondom er utelukket, og p-piller... ja... da får man ALLE bivirkninger det går an å få, og går opp 1 kilo i måneden. Festlig. Så, hvilket prevensjonsmiddel passer for par som har sex 1-2 ganger i måneden? Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om å få tilpasset pessar. Det er har overhodet ingen bivirkninger og er ikke så fomlete som kondom siden det kan settes inn lenge før samleie.

Skrevet

Be om å få tilpasset pessar. Det er har overhodet ingen bivirkninger og er ikke så fomlete som kondom siden det kan settes inn lenge før samleie.

Pessar er veldig lite brukt fordi det ikke er sikkert nok, opptil 18% av de som bruker pessar blir gravide og det er for mange. I Norge er det nesten ingen som bruker pessar...

Skrevet

vil bare si at p-stav og operasjon eller annet som kan forstyrre kan resultere i baby. har en venninne som opplevde dette nå.

Skrevet

vil bare si at p-stav og operasjon eller annet som kan forstyrre kan resultere i baby. har en venninne som opplevde dette nå.

Ingen prevensjon er 100% sikker, ikke engang sterilisering (side kroppen kan reparere seg selv og lage en ny vei for eggene ned til livmoren).

Men man må jo se på statistikken.

Det sikreste prevensjonsmidlet vi har er sterilisering, så kommer vel hormonspiral. P-stav har jeg hørt om flere som har blitt gravide på, de sier alle at staven er knekt i armen, vet ikke om det har noe å si.

Men alle prevensjonsmidlene som kan svikte ved menneskelig feil er de minst sikre, setter ikke pessaret skikkelig på plass, lager en rift i kondomet, glemmer en pille osv. Så man kan gjøre mye selv for å være så sikker som mulig, nemlig være nøye. Men all prevensjon kan svikte.

Skrevet

Ja, jeg vet at all prevensjon kan svikte. Har blitt gravid med riktig anvendt prevensjon (cerazette) før. Men ønsker ikke bruke p-piller grunnet alle bivirkninger. Får kilovis med vann i kroppen, kviser osv.

HI

Skrevet

Jeg er selv stor fan av p-plaster. Lite styr med å bytte en gang pr uke.

Brukte det selv før jeg fikk barn, etter å ha prøvd alt mulig annet med vekslende hell.

Men hvis du har sex en gang i måneden så tror jeg søren meg jeg ville gått for kondom istedet. Ellers blir det mye styr for lite moro uansett hva du velger. Dyr pulings blir det også :)

Skrevet

Jeg er selv stor fan av p-plaster. Lite styr med å bytte en gang pr uke.

Brukte det selv før jeg fikk barn, etter å ha prøvd alt mulig annet med vekslende hell.

Men hvis du har sex en gang i måneden så tror jeg søren meg jeg ville gått for kondom istedet. Ellers blir det mye styr for lite moro uansett hva du velger. Dyr pulings blir det også :)

Mannen liker ikke kondom, jeg er heller ikke noe stor fan av det, men ikke så motstander som mannen :) Så jeg tror at jeg skal prøve å lete etter noe annet, selv om det hadde vært billigst og mest lettvint

HI

Skrevet

Hva med kobberspiral ?

Skrevet

Kjøp en pfc! Knallfornøyd, og kan jo brukes i årevus! Jeg blir også hormontroll ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...