Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 og lurer på hva dere har på barna deres når det taes bilde? Jeg tenker å pynte henne _dagligdags, fin genser, bukse og sokker:P er det nok? Og kan man be de som jobber i barnehagen om at de må se til at hun har på seg genseren når det taes bilde? -Førstegangsmor som ikke vet hva som er vanlig-
Gjest Kira med en av hver Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Første gangen hadde vi glemt det, så da hadde hun på seg stripete genser og rutete bukse... et herlig bilde Ellers så kler vi henne i helt vanlige klær, men sørger for at de kanskje matcher litt mer i fargene enn hva jeg bryr meg om til vanlig,
Verbena Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 (endret) Personlig tenker jeg at unger er unger og om klærne er hverdagslig fine, hele og rene så er alt greit. De i barnehagen vil uansett gjøre sitt beste for at barnet ditt har på seg det hun kom med på bilde og at det holdes rent frem til bildet tas. Også om du har mulighet vil jeg anbefale å hente tidlig i morgen, fotograferingsdager er veldig kaotiske for både små og store i barnehagen og på fredager er barna ofte slitne uansett. Så ettermiddagene kan bli ganske heftige Endret 31. mai 2012 av Verbena
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 Sist vi skulle ta bhg-bilde leverte jeg gutten min med nyvasket hår, men med olabukser, joggesko og en ren, hel genser som ikke var helt utvasket, men fra cubus. Jeg må si jeg stusset litt når vi kom i bhg (litt sent så jeg fikk med meg alle de andre ungene) for der kom den ene ungen etter den andre i skjorter, vannkjemmet hår, kjoler og pumps osv... Sorry, men jeg syntes det var litt fjollete! Lever ungen i en fin utgave av sitt hverdagsselv synes jeg!!
Tigerpote Skrevet 31. mai 2012 #5 Skrevet 31. mai 2012 Jeg hadde på henne en kjole da de tok bilde Ikke veldig pyntet, men søt! Ellers så er det jo litt sjarmerende med melkebart og klær som ikke matcher og da hehe... Men jeg hadde nok denne gangen også gjort meg litt flid med å ha på henne noe litt mer pyntet enn ellers
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 ja da blir hun levert slik;) ville liksom ikke sende henne i fin-kjole i barnehagen:P nei det blir fine hevrdagsklær, cardigan, bukse og søte sokker;)
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 Jeg har aldri _pyntet_ ungene før bildet, men jeg har jo tenkt over hva de har på seg. Kanskje ikke den genseren med størst spiderman-trykk, men heller en nøytral en. Forrige gang klarte sønnen min å tryne dagen før så han har bhg bilde med diiiger plasterlapp i panna Unger er unger, og da må de se sånn ut også på bilder
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 de tar helbilde;)så ja sokkene kommer med:P
Magehus Skrevet 31. mai 2012 #10 Skrevet 31. mai 2012 Ja man ser jo sokkene på bildene! Så søt du høres ut. På tide å legge seg? Vi hadde hoppebilder i fjor - sokkene var med.. Lar meg ikke plages av om HI vil ha søte sokker på minien sin jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #11 Skrevet 31. mai 2012 de tar helbilde;)så ja sokkene kommer med:P Ikke for å kverulere, men de har sikkert på seg tøfler eller innesko
Gjest Kira med en av hver Skrevet 31. mai 2012 #12 Skrevet 31. mai 2012 Ja man ser jo sokkene på bildene! Så søt du høres ut. På tide å legge seg? Vi hadde hoppebilder i fjor - sokkene var med.. Lar meg ikke plages av om HI vil ha søte sokker på minien sin jeg :-) Ikke meningen å kuppe tråden, men hoppebilder hørtes super kult ut. Det er morsomt med noe annet enn det tradisjonelle dårlige 80-talls bildet som bare havner i en skuff...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #13 Skrevet 31. mai 2012 nei ikke tøfler her, sokker:) og hoppebildet hørtes utrolig kult ut!
Leeloo76 Skrevet 31. mai 2012 #14 Skrevet 31. mai 2012 Jeg fant ut at jeg ville ha et bilde som var typisk for snuppa når bildet ble tatt. Selvfølgelig tryna hun på sykkel et par dager før forografering, så hun har skrubbsår på haka og den nye fortballdrakten, som hun ville ha på den dagen. Hun er en herlig blanding av prinsesse og guttejente for tiden, så syntes bildet ble flott, men kunne likeså godt endt opp med fin kjole eller balletdrakt på hvis hun hadde bestemt seg for det Ser ikke poenget med barnehagebilder som er helt annerledes enn de vanligvis er, selv om hele, rene klær kan være greit. Hvis man har en skikkelig rabagast som vanligvis alltid er bustete med hull på knærne skjønner jeg ikke at man vil ha penskjorte og vannkjemmet hår på bildet. Skulle ønske man kunne velge om man vil ha et bilde der de "sitter pent" eller et "actionbilde" der de er i lek. Det vil jo alltid være et element av planlegging bak et bilde, men synes "sitte pent og smile" bildene er kjedelige. Et bilde av snuppa som klatrer i et tre f.aks ville vært mye mer representativt, hun sitter sjeldent stille
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #15 Skrevet 1. juni 2012 Her bestemmer barna selv hva de vil ha på seg da de tar bilde. Jeg har en gutt som syns det er veldig kult å bruke skjorte, så han blir sendt i skjorte og olabukse. Jenta er ei skikkelig ruske-sara, men hun valgte faktisk kjole. Så mine barn var "striggla" under fotografering. Andre år har det vært full match-krasj, og sånn blir det da de har friheten til å velge. Sjarmerende er det uansett hva de velger, for det er for dem veldig planlagt, og de føler seg fantastisk fine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå