Gjest Kira med en av hver Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 ... hvordan går det når de blir eldre? Smokk kan man jo fjerne når man føler at barnet blir for gammel, men litt verre å fjerne tommelen Har nemlig en liten en som suger i vei på tommelen HELE tiden, men nekter å ta smokk.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 begge mine har brukt tommelen. Da de begynte å få løse tenner snakket vi om at når de mistet fremtennene oppe måtte de slutte med tommelen. Når så det skjedde var de så innstilt på det at mens vi hadde glemt hele slutte-med-tommelen-greia, så bare kuttet de ut. De visste om det, og forberedte seg mens tennene var løse. Tommelen brukes jo ikke like flittig som smokk, bl.a. så tar de den ut for å snakke, og for å leke.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Jeg har en liten jente som suger på tommelen. Jeg prøver stadig å dytte inn smokken, men hun vil heller ha tommelen, og sant og si så er det vanskelig å forhindre det. Hun er ikke så gammel at tommelslutt er aktuelt enda, så jeg vet ikke hvordan det vil gå.. Men, jeg sugde på tommelen selv som liten. Klarte ikke slutte før jeg var godt inn i barneskolealder. Tror jeg var 8-9 år da jeg sluttet. Jeg kjenner også en som suger på tommelen fremdeles i en alder av 39 år! Jeg har aldri hatt noen store problemer med tenner/tannstilling. Brukte regulering i et par år, men vet ikke om det skyldtes tommelen. Den gangen jeg sluttet husker jeg at det var Bestemor som tipset meg om å legge tommelen under puta om natten, sånn at jeg ikke fikk tak i den i halvsøvne. Det gjorde susen ;-)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 Mann min fortalte vår da hun var 3 år at hun kom til å få utstående tenner og hun slutta over bare ett par dager. Men hun sleit... å mammaen syns veldig synd på henne. Vi har ikke hatt smokk barn da vi ikke ønsker det. Men hun fikk smokk men var mere glad i tommel fordi hun hadde pattet tommel mye i magen i følge barnepleier på barsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå