Gå til innhold

bekymringsverdig høy feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor høy temperatur er bekymringsverdig?

lillemann er virkelig ikke i slaget, rektaltemp på 41,1. Jeg synes dette er veldig høyt!

går ned til 38,5 med paracet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at barn tåler høy feber, men syns at 41,1 er i det høyeste laget. Ville tatt en telefon til legevakten og snakket med de. De kan fortelle deg hva du skal gjøre, og om dere bør komme inn for en sjekk.

Hvor gammel er barnet?

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Datteren vår hadde temp på 41,2 en gang da hun var 8 mnd. Vi dro på legevakten pga feber og at hun var sløv, og da ble vi sendt rett til barneavdelingen på sykehuset.

De fant ingenting, men synes det var greit å ha henne til observasjon over natten. Så jeg ville tatt kontakt med lege hvis feberen hans begynner å stige veldig igjen.

Gjest yrild
Skrevet

Jeg ville ringt til legevakten og rådført meg.

Skrevet

Har opplevd at barna har hatt over 40 flere ganger, men aldri over 41, da hadde jeg ringt legevakten. Er det ikke ved 42 det begynner bli farlig fordi hjernen blir overopphetet/får heteslag?

Skrevet

Har en regel om at jeg ringer lege når feberen er 40! Da syns jeg det begynner å bli skummelt! Har skjedd en gang, legen jeg snakte med syns det var bra jeg ringte, og fortalte meg hva jeg burde gjøre og passe på, og når jeg måtte ringe oppi igjen!

Hadde ringt md en gang!!

Skrevet

17 måneder gammel. startet med feber for snart 2 døgn siden. gikk fra 38 til plutselig høy.

drikker, spiser ikke.

skal ta tlf til legevakt ja.

Skrevet

Vi var på legevakten en gang med feber på lillemann rett over 41. Legen sa da at disse tempmålerne som oftest surrer når det blir så høye temperaturer. Når tempen går over 40 viser måleren for mye. Han sa at han bare et par ganger i sin karriere hadde opplevd en faktisk temperatur på over 41. Men, når det er sagt så ringer jeg alltid legevakten hvis tempen stiger over 40.. uansett om den går ned med paracet.

Skrevet

øret viste 40,8. de kan vise noe feil, derfor tok jeg rekt også. den ble 41,1. står i telefonkø nå...

Skrevet

Huff, det var høy feber, ja. Hadde nok kastet meg på tlf til legevakta da, ja. Blir det så dere drar?

Skrevet

:-( Uff. Stakkars lille vennen din. God bedring!

Skrevet

Vi har hatt feber på 41 i flere dager nå, vært på legevakten, men kunne like gjerne spart han for stresset og blitt hjemme, for det var ikke til mye hjelp gitt. Gi paracet, kald klut på hodet og mage og la h*n ligge i bare bleie.

Skrevet

så lenge feber går ned med smertestillende og han drikker så skulle vi heller kontakte fastlege i morgen hvis han fortsatt hadde høy feber.

han sover igjen nå..

holder rommet kjølig, han ligger i bare bleie.

vanskelig når de små er syke...og det han han vært mye denne måneden.. :-/

Skrevet

Bra tempen går ned med paracet hvertfall, ellers hadde jeg blitt redd.

Jeg er redd for feberkramper, så jeg ville i tillegg kjølt ned hode/panna og brystet litt også, med en fuktig kald klut... Og uansett om febern ikke er spesiellt høy i morgen, ville jeg dratt til fastlegen uansett, med mindre han er feberfri da. Tempen stiger gjerne utover dagen...

Masse god bedring!

Skrevet

Hadde tatt en tur til legen uansett i morgen jeg. Ettersom feberen er så høy, så kan det jo være noe bakterielt.

Masse god bedring :-)

Skrevet

Takk. Det ble legetur.

Crp på 125 og ny antibiotikakur, bare 1,5 uker siden forrige ble avsluttet.

Nå er vi henvist til ØNH for vurdering til fjerning av mandler.. Gutten er mer syk enn frisk..

Skrevet

Huff da. Får håpe han får operasjon så fort som mulig da. Da får han (og dere) et nytt liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...