Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 er det ok å kjøpe brukte sko til småbarn eller skal man helst kjøpe helt nye som ingen har brukt før?
Silly80 Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Når de går selv bør de ha nye sko. Hvis barnet før har gått skoene skeive eller har en annen fotform kan dette lage problemer for ditt barn.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Hvordan ser man at barnet før har gått skoan skeive?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 pensko som brukes et par ganger i året er helt ok å arve. Hverdagssko bør de få nye. Trenger ikke å være gått inn "skjevt" heller, bare annerledes enn ditt barn går. Dette er ikke noe en nødvendigvis ser på skoa.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 31. mai 2012 #5 Skrevet 31. mai 2012 Så lenge barnet går selv så bør man ikke bruke brukte sko (unntaket er finsko ol som sjeldent blir brukt). Selv om det ikke er så synlig, så blir sko formet etter foten som bruker dem (selv etter få gangers bruk) og dette kan gi feil fotstilling til barnet som overtar dem og kan igjen gi barnet plager med ryggen på sikt. Antagelig vil det gå bra, men man vet aldri, og jeg synes ikke det er verd å ta sjansen.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 Jeg tenker man må bruke sunn fornuft. I Norge har jo unger opp til 10 skopar- mot før i tiden, da man kanskje hadde ett. De blir jo mye mindre slitt. Dessuten går det an å skifte ut sålen i skoen og kjøpe sko som er lite brukt. Jeg lar mine arve etter hverandre hvis de er lite brukt. Og gummistøvler og cherrox kan man fint bytte såle i, de er av gummi og blir ikke gått til på samme måte.
Tigerpote Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 Jeg har ingen problemer med å arve noen par sko, men som oftest blir det kjøpt nytt fordi vi ikke har så mange å arve fra. Barn rekker uansett ikke å forme skoene så veldig før de har vokst utav de. Jeg tenker hysteri, hysteri, hysteri Dersom det virkelig var slik at det var så skadelig å arve sko så burde veldig mange av vår generasjon ha store problemer med føttene da
Silly80 Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Tja, jeg arvet sko og har skeiv rygg.. vet ikke om det har noen sammenheng..
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 Stakkars alle de barna i fattigere deler av verden, som arver sko i ett sett, vi må vel ha en hel verden av ødelagte rygger der ute! Nei, men å bruke sunn fornuft er vel fint også ang. arving av sko.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #10 Skrevet 31. mai 2012 Lillebror arver pensko og andre sko som er lite brukt, som f.eks støvler. Men ellers så har ikke guttene våre så mange sko, akkurat nå har de foruten støvler et par joggesko og et par sandaler hver. Da blir skoene så godt brukt at jeg ikke lar de gå i arv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå