Gå til innhold

Trenger råd ang mme, velling, grøt, flasker...


Gjest Fantera

Anbefalte innlegg

Gjest Hippoღ

Hei,

 

Håper dere kan komme med noen råd.

 

Småen på 4 mnd har begynt med velling i mme. Det går fint med magen. Han har fått en litt tykk velling på formiddagen. Og han elsker det! Men han blir jo ikke sulten igjen...

 

Når ville dere gitt velling? Hvor mye? Og hvor ofte? Han et lei av mme!

 

Og før har han fått medela sine flasker. Men når han får velling får han event sine med større hull. Blir han forvirret over forskjellige flasker? Ville dere prøvd med grøt i stedet for velling pga ulike flasker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3

Ulike flasker spiller som regel ingen rolle, vi opplevde hvertfall aldri forvirring med storebror her i huset, og venner av med som er flaskemammaer har heller aldri opplevd noe slikt.

Velling er mer mettende enn mme, så etter inntak av det, så pleide ikke guttungen vår å be om mere mat heller, så vi startet å gi det på kvelden, så han skulle føle seg god og mett :) Ga det som sto på boksen, en gang pr dag :)

Grøt kan du jo starte med når du mener det vil passe seg, så ser du jo om det bytter ut vellingen til slutt, eller om han vil ha begge deler :)

Vellingen er mer mettende enn grøt ser det ut til, vi har startet opp med velling igjen nå, da gutten er 15 mnd, han sliter med tenner, og orker ikke grøten sin på kvelden, så lager små tykk velling og gir han med skje, og han trenger ikke mye for å bli mett for kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga velling til frøkna mi fra hun var 5 mnd. Og da sov hun fra 18.30 til 05 :D Brukte bare en type flaske til henne.

 

Nå er minsten 3 mnd, og jeg ser fram til å kan gi han også velling. Han er ikke særlig interessert i flaske ennå, men håper han blir det fram til han er stor nok til å begynne med velling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, velling hørtes ut som noe jeg har lyst til å prøve til jenta mi på fire og en halv måned. Hun syns ikke grøt smaker så godt. Lager dere velling selv (isåfall hvordan?) eller finnes det ferdig på butikken (som grøtpakkene)? Den eneste vellingen jeg har sett heter god natt-velling og er fra 15 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, velling hørtes ut som noe jeg har lyst til å prøve til jenta mi på fire og en halv måned. Hun syns ikke grøt smaker så godt. Lager dere velling selv (isåfall hvordan?) eller finnes det ferdig på butikken (som grøtpakkene)? Den eneste vellingen jeg har sett heter god natt-velling og er fra 15 mnd...

 

velling er vel egentlig bare tynn grøt, har jeg alltid trodd hvertfall;)

min fikk litt grøtpulvet i mme fra han var ca3,5-4mnd fordi han var ett matvrak og mme mettet ikke bra nok. llitt grøt i flaska hjelper veldig:)

du får sikkert kjøpt noe som heter velling også, men de funker like greit med grøtpulver:)

vi begynte med 1skje og økte etterhvet som han trengte det. brukte avent flasker, men hadde noen sutter som vi hadde utvida hullene på, med gaffel feks, så den tykke melka kom ut(dette var når vi hadde flere skjeer da:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest <3Barn&Engler<3

Er bare å blande det grøtpulveret du har Cathycat ;) Lag det flytende, så det går ann å drikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom grøten inneholder MME (dvs de du kjøper på vanlige butikker) så er det smart å blande grøt og så spe denne med mme eller morsmelk til den er passe tynn til å gi som velling (som er tynn grøt/tykk melk, kanskje omtrent som biola?).

Eventuelt kan du bruke grøt fra helsekost som IKKE inneholder MME, og blande denne i MME eller morsmelk til det blir passe tykt.

 

Dersom du blander grøten med mer vann blir det ikke mer mettende enn en grøtporsjon ville vært (men ofte lettere å få barnet til å spise), og om du blander grøtpulver fra butikken med MME eller morsmelk så kan det bli for hardt for magen fordi det blir ekstra mye MME eller melk i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Håper dere kan komme med noen råd.

 

Småen på 4 mnd har begynt med velling i mme. Det går fint med magen. Han har fått en litt tykk velling på formiddagen. Og han elsker det! Men han blir jo ikke sulten igjen...

 

Når ville dere gitt velling? Hvor mye? Og hvor ofte? Han et lei av mme!

 

Og før har han fått medela sine flasker. Men når han får velling får han event sine med større hull. Blir han forvirret over forskjellige flasker? Ville dere prøvd med grøt i stedet for velling pga ulike flasker?

 

her i hus har begynnte også jenta med velling da hun var 4 mnd. jeg gir velling til frokost, på ettermiddagen og til natta. ellers får hun mme.og til middag så har vi begynnt å gi most gulrot og potet.

jeg gir velling av ulike flasker, hun bryr seg ikke :)

 

jenta liker best den grøten til nestle 4 mnd banan og noe annet. blander mme med grøten til den blir en suppelignende konsistens.

for å forhindre hard mage, gir jeg henne mme med maltekstrakt til kvelden. hun har ikke hatt vond mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...