Gå til innhold

Da er lille (store), nydelige Henrik Emil kommet :) (Samme som 3.tri)


M79+♂08♥+♂12♥

Anbefalte innlegg

M79+♂08♥+gu-

ll12♥

  • Medlem
  • default_large.png
  • 563 Innlegg

 

Skrevet i dag, 17:05 #1

30. mai (6 dager før termin) kom lille Henrik til oss som en rakett :)

Med en 40+timers førstefødsel, tenkte jeg at jeg kom til å ha god tid på meg denne gangen også... Men det fikk vi ikke :) Og pga en god porsjon "flaks" klarte vi å komme oss til sykehuset FøR gutten kom.

Det hele startet med at jeg våknet ca kl 02.30 natt til i går (onsdag), og måtte på do. Så det var litt vått under meg, og lurte på om jeg hadde tisset meg litt ut.. Da jeg kom på do begynte det å renne, og det gikk opp for meg at vannet hadde gått. Hadde ikke drømt om det, da det var 6 dager til termin, og at jeg sist fødte 10 dager over, etter igangsetting.

Etter bare noen minutter begynte noen små rier, og jeg så fostervann var missfarget. Dette fikk meg til å ringe føden, og vi ble enig om at jeg kom inn til sjekk.

Ringte barnevaktene, og de kom etter 10 min. Kjørte hjemmefra kl 04.30 og turen til sykehuset tok litt mer enn 30 min. I bilen tok riene seg kraftig opp. Vel framme eskalerte de kraftig, og inne på et undersøkelsesrom ble det konstatert 4 ca, helt avflatet og modent. Ble sendt rett inn på føden, og ca 50 min etter ankomst sykehus var lille gullet ute. Fy hvor intenst det var, men tross alt UTROLIG HERLIG med en så kortvarig "lidelse" ;)

Nå er vi akkurat kommet hjem, og vi skal kose oss max, og prøve å få litt søvn, og kos med storebror som er helt herlig med sin nye lille lillebror.

 

Henrik var 54 cm, 3940 gram og 37 i hodeomkrets da han ble født :)

En stor og flott gutt :)

Kan jo nevne at jeg revnet til grad 2 (og det uten noen form for smertlindring), men der og da tenkte jeg at "svarte,nå revner jeg fra a til å, men det for bare briste eller bære, for nå skal du uuuuuuuuut :D

 

Alt i alt må jeg nok innrømme at jeg har hatt en drømmefødsel, og det er jeg så takknemlig for! Er i super form igjen nå, og var det egentlig med en gang.

Takker for meg her inne og ønsker dere som venter masse lykke til :)

Klem fra M79 med to prinser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, heldige du!! Gratulerer :-) Jeg bare venter og venter nå.. Har blitvalm igjen, og her det er et godt tegn! Termin om 12 dager, første kom 4 dager før UL termin. Er uansett ikke lenge igjen!

 

Kos dere masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sÅ herlig! Gratulerer sÅ masse :) Kos dere sammen og nyt!! HÅper det er min tur snart - 11 dager igjen. Men jeg gÅr nok over denne gangen ogsÅ.

Tar gjerne en sÅnn fødsel du hadde ogsÅ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen, og sender dere masse fødestøv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye:-) godt dere kom dere avgårde i tide! He he for det der rakk dere akkurat gitt. Morro ;-) kos deg masse med prinsene dine nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M79+♂08♥+gu-

ll12♥

  • Medlem
  • default_large.png
  • 563 Innlegg

 

Skrevet i dag, 17:05 #1

30. mai (6 dager før termin) kom lille Henrik til oss som en rakett :)

Med en 40+timers førstefødsel, tenkte jeg at jeg kom til å ha god tid på meg denne gangen også... Men det fikk vi ikke :) Og pga en god porsjon "flaks" klarte vi å komme oss til sykehuset FøR gutten kom.

Det hele startet med at jeg våknet ca kl 02.30 natt til i går (onsdag), og måtte på do. Så det var litt vått under meg, og lurte på om jeg hadde tisset meg litt ut.. Da jeg kom på do begynte det å renne, og det gikk opp for meg at vannet hadde gått. Hadde ikke drømt om det, da det var 6 dager til termin, og at jeg sist fødte 10 dager over, etter igangsetting.

Etter bare noen minutter begynte noen små rier, og jeg så fostervann var missfarget. Dette fikk meg til å ringe føden, og vi ble enig om at jeg kom inn til sjekk.

Ringte barnevaktene, og de kom etter 10 min. Kjørte hjemmefra kl 04.30 og turen til sykehuset tok litt mer enn 30 min. I bilen tok riene seg kraftig opp. Vel framme eskalerte de kraftig, og inne på et undersøkelsesrom ble det konstatert 4 ca, helt avflatet og modent. Ble sendt rett inn på føden, og ca 50 min etter ankomst sykehus var lille gullet ute. Fy hvor intenst det var, men tross alt UTROLIG HERLIG med en så kortvarig "lidelse" ;)

Nå er vi akkurat kommet hjem, og vi skal kose oss max, og prøve å få litt søvn, og kos med storebror som er helt herlig med sin nye lille lillebror.

 

Henrik var 54 cm, 3940 gram og 37 i hodeomkrets da han ble født :)

En stor og flott gutt :)

Kan jo nevne at jeg revnet til grad 2 (og det uten noen form for smertlindring), men der og da tenkte jeg at "svarte,nå revner jeg fra a til å, men det for bare briste eller bære, for nå skal du uuuuuuuuut :D

 

Alt i alt må jeg nok innrømme at jeg har hatt en drømmefødsel, og det er jeg så takknemlig for! Er i super form igjen nå, og var det egentlig med en gang.

Takker for meg her inne og ønsker dere som venter masse lykke til :)

Klem fra M79 med to prinser :)

 

Gratulerer så mye med prinsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med prinsen! Har gått og ventet på deg... Du hadde vel termin fire dager før meg. Høres ut som perfekt fødsel da! Kos deg masse med guttene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk krølle :) Og godt å lese i "vekttråden" at du endelig kan få kose deg litt med maten igjen, og slippe at det kommer opp igjen. Unner deg virkelig det!!!!! Hadde så vondt av deg under sv skapet!

Ja den fødselen var vel egentlig ikke noe å klage på, på tross av at jeg synes det var litt skummelt da ;) Men det er vel fødsler alltid.. Nei må nok betegne det som en drømmefødsel ja.

Tusen takk for følget og lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...