Gå til innhold

Gressklipperterror

Anbefalte innlegg

Gjest amandine
Skrevet (endret)

Jada.

Gamle motoriserte droget (iallefall for gammel for garanti), bestemte seg for å ta kvelden.

Etter mye hark og host og miljøfiendtlig svart røyk stoppet den. Jeg konkluderte kjapt, etter å ha kikket litt her og der, med at den var vandret heden hen.

Så: Kjøpte ny. Elektrisk. Miljøvennlig. Ren og pen.

Kom hjem og monterte det miljøvennlige gliset, og tok en del av plenen.

Funker fint,men kjipt m ledning.

Så bare i forbifarten drar jeg i snora på den gamle dragen.

Og den starter som aldri før, maler som en liten katt og ber pent om ikke å bli kassert..

Nå legger jeg den nye ut på finn, tror jeg. Med mindre noen vil kjøpe en Gardena 32E for 400 kroner. Brukt ti minutter og kjøpt i dag. Jeg tør ikke annet enn å sverge til Stiga multiclip.

Endret av amandine
Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Er det et krav at man må ha plen for å handle?

Max uflaks, da... men ikke selg den for da dør den andre igjen. og ikke kjør over ledningen (klassiker).

Ellers sverger jeg til manuell (heter det det? altså ikke-motoriser) gressklipper som verdens beste unnskyldning for ikke å gjøre andre drita kjedelige ting, å dytte gressklipper er høyverdig bidrag til famliens vel, hyggelig, og (så lenge vi snakker under ett mål hage) er det dessuten å anse som trim. (Er det mer enn ett mål er det i HVERT fall trim!)

Gjest amandine
Skrevet

Det er mer enn ett mål... og ikke flatt... det er trim selv med motor he he

Skrevet

Så du har en såkalt kjerringtrimmer, sug lut? Det er god trening det

Skrevet

Hva med sitte på gressklipper? :D

Gjest sug lut
Skrevet

Så du har en såkalt kjerringtrimmer, sug lut? Det er god trening det

Godt navn på den i hvert fall, ja. Har ikke akkurat nå, siden jeg er plenfri i øyeblikket, men ja, gitt en plen så skal kjerringa trimmes.

Skrevet

Jeg for min del kunne trengt trimming både her og der. Helst ikke med gressklipper..

Skrevet

Har en bitteliten flekk med plen, men om jeg noen gang får en stor vil jeg gjerne ha en robot-gressklipper.

Ellers er de manuelle veldig søte :-)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Hvis du vil ha trim, sug lut, så kan du komme til meg og klippe plen :D Men da må du ta med kjerringtrimmeren! Vi har sånn diger, disse-på-flesket-mens-du-sitter-på-ræva-og-styrer-klipper, og kan vel i teorien lage fotballstriper på vår relativt romslige hageflekk. Heldigvis er det ingen som vet hvordan man gjør det (eller i alle fall ingen som bryr seg nok til å lære det), så foreløpig slipper vi invasjon av lokale idrettslag.

Heldigvis slipper vi å klippe ALT gresset vi har, en del tar - thank god - kyrne seg av. Matnyttig og tidsbesparende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...