Studine mevik Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 hadde det vært litt mer givende å male huset så hadde jeg kanskje vært ivrigere selv, men synes igrunn det er pyton å male hus. Mye morsommere å male innendørs. Det tar jo evigheter bare å bli ferdig med underliggerne på den ene veggen. Er halvveis nå og har brukt 3timer. BLæH
Gjest Ziva Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Når du er ferdig venter det en hytte i Hedemark som trenger et nytt strøk med rørosrød. Hater å male og kunne godt tenkt meg en østeuropeer som svinger malekosten. Men sjarmen med hytte er all småfiksingen og malingen i følge gubben.
Gjest sug lut Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Maling er kjedelig uansett. Selv med stor rull og glatte flater. Og underliggere (som jeg ikke veit hva er) høres ikke ut som et sted med glatte flater. Husmaling er noe man setter seksten-syttenåringer til som sommerjobb!
Studine mevik Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2012 Når huset har kledning hvor plankene ligger annenhver over og under hverandre så er de plankene bare en smal stripe synlig mellom to andre planker en underligger og det tar veldig lang tid å male dem. Overliggerne kan males med rulle og er gjort på no time. Hadde jeg enda fått betalt for det så hadde det nesten vært moro, eller å betale noen for å gjøre det mens jeg nyter sola hadde også vært helt greit, men siden bilen må fikses så må vi male selv
Studine mevik Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2012 Kommer gjerne til andre og maler mot betaling så klart
Silly80 Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Har ett supert hjelpemiddel som gjør sånn arbeid til en lek Du har kanskje hørt om det før, polakker??
Babykilo Skrevet 2. juni 2012 #7 Skrevet 2. juni 2012 Når huset har kledning hvor plankene ligger annenhver over og under hverandre så er de plankene bare en smal stripe synlig mellom to andre planker en underligger og det tar veldig lang tid å male dem. Overliggerne kan males med rulle og er gjort på no time. Hadde jeg enda fått betalt for det så hadde det nesten vært moro, eller å betale noen for å gjøre det mens jeg nyter sola hadde også vært helt greit, men siden bilen må fikses så må vi male selv Bare for å brife: denne panelen kalles tømmermannspanel. Vi maler også, Dvs ikke jeg, men østeuropeerne
Babykilo Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 ...østeuropeerne, ja. De får godt betalt, så er ikke uten bismak, men du verden så deilig! Og så er de snasne å se på i bar overkropp. En liten bonus.
Silly80 Skrevet 2. juni 2012 #9 Skrevet 2. juni 2012 Syns det blir flott i sommer, kan ligge i hagen å titte på en gjeng mannfolk som maler huset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå