Gå til innhold

Jeg er 173 og veier 90 kilo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så ifølge BMI er jeg helt klart overvektig. Sikkert 20 kilo. Men saken er den, jeg ser virkelig ikke Så overvektig ut! Både familie, venner, til og med helsepersonell gjetter alltid at jeg er rundt 70-75...Spurte en bekjent av meg som er lege en gang, "ser det ut som om jeg kunne veiet nesten 100 kilo?" Da bare lo han og svarte "da måtte du i så fall hatt en gigantisk beinbygning og det har du jo ikke"

Når jeg ser meg selv i speilet ser jeg en dame med et ok utseende, men som har noen kilo for mye. Jeg har markerte skuldre og atletiske ben. Lange, slanke armer, litt mage, men liksom ikke nok til at hele meg skulle veie 90 kilo! Forstår det bare ikke! Jeg kan ikke se det selv og det kan tydeligvis ingen andre heller.Har veid meg flere steder og alle viser samme tall. Kan det faktisk være at en del av vekten min faktisk er forårsaket av en del muskelmasse? Trente en del fotball og motbakkeløp da jeg var yngre, kanskje det kan ha en innvirkning på beinbygningen min? For dette med beinbygning, det kan jo ikke bare være bullshit eller?

Tenkte jeg skulle få målt fettprosenten min for å få et mer nøyaktig svar. 20 kilo overvekt er jo MYE. Vil jo ikke gå rundt og tro at jeg faktisk er det hvis det viser seg å ikke være tilfelle. Noen som vet hvor man kan få gjort dette? Hos legen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan måle fett og muskelmasse på bl.a. elixia. Men da jeg veide 90 kilo så det heller ikke sånn ut, legen trodde ikke jeg var i fedmekategorien( ved 82 kilo var jeg i den kategorien). Nå har jeg gått ned 20 kilo og skjønner selv at jeg veide altfor mye før. Ifølge bmi er jeg lett overvektig nå men har en normal fettprosent og høy muskelmasse i følge målingene på elixia.

Du har nok for mye fett på kroppen, for det skal MYE til for at jenter klarer å ha såpass mye muskler på kroppen, da må det steroider til! Når det er sagt så kan fettet være heldig fordelt, slik det var på meg, så det ikke ser så ille ut.

Skrevet

Jeg er 173 og vanligvis 58 kg. Selv om jeg bare veier 58 kg, så hadde jeg en fettprosent på 33 :/ ikke mye muskler med andre ord. Så du er nok godt overvektig- men kansje fint fordelt?

Du kan måle fettprosenten på treningssentre, eller sykehus( jeg gjorde det i forbindelse med graviditet på sykehus).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...