Gå til innhold

Sliten! - Noen andre?


lowe+spire

Anbefalte innlegg

Endelig er jeg ferdig med alle eksamener. Hele mai har jeg vært kjempe stressa pga alle disse eksamenene i tillegg til mye ekstra jobbing på kveldene og helgene. Dette har ført til at jeg ikke har fått slappet ordentlig av en eneste dag, kveld eller helg. I tillegg har ryggen/bekkenet begynt å verke, noe som ikke er blitt noe bedre når jeg har sittet mye og lest og i tillegg har en jobb der jeg står/går hele dagen utenom når jeg har pause. I tillegg er jeg og samboer på jakt etter bolig, da vi ikke kan bo her hvor vi leier lenger enn til juli. Det at vi til stadighet ikke får napp (Skal kjøpe bolig/leilighet) stresser meg også, september nærmer seg meget fort! Selv om vi kan bo hos mine foreldre inntil vi finner noe, så er jo ikke det en ønsket situasjon!

Trodde jeg skulle være så lettet og full av energi når eksamenene endelig var ferdige, men når jeg nå har satt meg ned kjenner jeg hvor utrolig sliten jeg er! Gruer meg til jeg skal på jobb om en liten time, jeg er vond i ryggen og har egentlig mest lyst til å legge meg i senga og sove til i morgen! Heldigvis er det frihelg, så ingen jobb på meg i helgen! :-)

Lurer på hvordan dette skal gå fremover, særlig med tanke på jobben og boligjakten..!

 

Ville bare lufte mine tanker og følelser, flere som er slitne av ulike grunner? :-)

Ha en fortsatt fin dag alle september-damer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner følelsen, akkurat nå er jeg megamøkkasliten. Jobber 100%, studerer 50% og har diabetes som må holdes i sjakk som jeg ikke synes er enkelt da insulinbehovet eskalerer om dagen. Ferdig med en eksamen, hadde vonde kynnere gjennom hele eksamen og flere dager etterpå. Nå har de tatt seg opp igjen, sikkert fordi jeg stresser mot siste eksamen som er nå onsdag. Ser bare veldig fram til å bli ferdig med den, da skal jobb, graviditet, datter og diabetes bare være kos i forhold :-D

 

Det ordner seg alltid! Vi får bare holde fokuset på det positive!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh yes!

jeg leverte eksamen i går. da var jeg full av adrenalin og tok en runde i byen før jeg tok bussen for å hente barn i barnehagen.. og så gikk lufta ut av meg. jeg har egentlig bare sovet siden.

 

har aldri følt meg så mørbanka i hele mitt liv, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i det, VinterSol+2 :) Godt det er sommer, og snart ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg så sliten at tårene bare triller... Her har vi en 2 åring i hus som er i den værste trassen og en 7 åring som er opp og ned i humør for tiden. I tillegg en gravid og sliten mamma så er ikke dette full klaff for tiden... Har eksamen i neste uke, 3 dagers hjemmeeksamen. Gleder meg til fredag, da er det ferie! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Er nå i uke 28 og kjenner det bare blir tyngre og tyngre.

Vi bor i blokk i 3 etasje og jeg peser som en flodhest opp trappene :)

Har en høneblund hver dag, ca en time. Jeg bare slukner på sofaen. Jordmor mener det er hormonene som styrer dette med trettheten.

Jeg jobber ikke fullt og kjenner at jeg aldri hadde klart det nå. Blir fort sliten og må sette meg litt ned.

Gleder meg til september og vi kan fortelle hverandre at vi har født :) :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha, flodhest ja, jeg kjenner meg sååå godt i gjen! jeg puster og peser og blir svett av ingenting! våkner ofte opp om nettene gjennomvåt av svette!? Er dette normalt? har aldri gjort det før, og føler meg så ekkel. Sengetøyet blir byttet ofte for å si det sånn! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i betegnelsen FLODHEST!!! Hehehe... Føler meg temmelig sprekkeklar når tid som helst, men har jo 14 uker igjen til termin...

 

Sove gjør jeg også, titt og ofte! :P

 

Og jeg er hverken i jobb eller er student....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært konstant sliten og utslitt igjennom hele svangerskapet ( uke 28) nå, utrolig kjedelig å føle seg så ubrukelig ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg det også!!! :-( Har vært i fin form, men nå er jeg bare såååå sliiiiten! Vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom uka... Er trøtt og vil sove. Klarer ikke å slappe av fordi jeg er så tungpustet. Føler faktisk jeg ikke får puste. Buhu. Jobber 100% og er alene med en trassig 2-åring. Wææææææ! :-\

 

Deilig å få ut litt klaging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde kreftene skulle komme tilbake nå som jeg har ferie jeg,, hahaha, den gang ei!

 

 

Godt å kunne sove en time på dagtid da. Blir verre når ungene slutter i barnehagen, for jeg har nemlig to i hver sin,, ehm.. Utfordrende fase, for tida! Heldigvis har mannen tatt ut tre uker ferie i sommer, så vi er for det meste to foreldre! (normalt tar han bare ut en. Bissi bissi)

 

Håper på passelig varmt og mye turer, jeg har kjøpt meg ny campingstol, så kan vi gåtil stranda eller parken eller skogen så ungene får løpt fra seg!

 

Iowe: du svetter ut vannet i kroppen! Bare vent til de første døgnene etter fødsel du.. Ha med ekstra skift på sykehuset, for å si det sånn!

 

Spis mye jordbær og drikk mye vann ila dagen så får du kanskje svetta ut litt FØR du legger deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, blir det verre altså, dette med svettingen? hjelp! :P jeg drikker MYE vann :) Får vel bare vende meg til det da, det er jo egentlig bare en liten fille-ting :)

 

Jeg har ingen barn fra før, synes dere som har det er gode som får det til, kan tenke meg at det er slitsomt :)

 

Ellers så får vi bare se hvor lenge jeg klarer å jobbe utover sommeren. Jobber i skobutikk, og kjenner det er slitsom med all ståingen og bøyingen (må hjelpe kundene med skoene), men det er jo så kjedelig å bare sitte hjemme om dagene så vil helst jobbe så lenge som mulig :) Har ikke ferie før august (3 uker før permisjonen starter)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, cudos til deg som jobber i butikk!

 

Jeg har egentlig eget firma, men har ikke jobbet noe siden i vinter, har rett og slett ikke hatt kapasitet! Blir smått med penger på den måten da, men kjenner at studier og svangerskap og familie krever mer enn nok!

 

Svettinga er alt vannet i kroppen som skal ut, som sagt. Og har du mye ødem før fødsel blir det gjerne verre før det blir bedre, så forebygg alt du kan! Men for en FEST det er å få ankler igjen! Hihihi. Du kommer til å kjenne deg i toppform!

 

 

( som eksempel; alle sa at det var så moro å se at du hadde gått ned ti-femten kg ila fødsel. Vel, jeg fødte en klump på fire kg, men vekta viste bare en kilo ned dagen etter!! Rimelig oppblåst på vann, kan du si!

Men etter en mnd eller to, begynte det å bli sånn at det forsvant en halvkilo til dagen. Det var moro det! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliten jeg og.......godt å høre at vi er flere, varme hjelper ikke akkurat så min glede over hete dager er sånn passe :P

Ferdig med eksamen, sykemeldt 100%(bekkenet) og sover 1-1,5 timer hver dag midt på dagen........deilig å kunne hvile, hvis ikke hadde jeg vel tatt kvelden 20.30....

 

Gleder meg til september, ikke akkurat det jeg pleier å si når ferien begynner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, blir det verre altså, dette med svettingen? hjelp! :P jeg drikker MYE vann :) Får vel bare vende meg til det da, det er jo egentlig bare en liten fille-ting :)

 

Jeg har ingen barn fra før, synes dere som har det er gode som får det til, kan tenke meg at det er slitsomt :)

 

Ellers så får vi bare se hvor lenge jeg klarer å jobbe utover sommeren. Jobber i skobutikk, og kjenner det er slitsom med all ståingen og bøyingen (må hjelpe kundene med skoene), men det er jo så kjedelig å bare sitte hjemme om dagene så vil helst jobbe så lenge som mulig :) Har ikke ferie før august (3 uker før permisjonen starter)..

 

 

 

Jeg jobber også i skobutikk!! Slitsomt å fly frem å tilbake hele tia, bøye seg ned til gulvet som det blir stadig lengre ned til,hehe...

Så jeg har gått ned til å jobbe 50% for å våre mest mulig sikker på å jobbe ut juli og jeg går ut i ferie.. Før permisjonen starter. Glad for det for det verker i nederste del av ryggen. Nå har jeg faktisk litt overskudd te sønnen min på 5 år etter jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også jobbet mange år i skobutikk, men det var før jeg ble gravid. Kunne nok ikke klart det i gravid tilstand i dag, så jeg synes det er utrolig godt gjort å stå helt ut svangerskapet i en så krevende fysisk jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Celcius73 :) Nå tror jeg ikke at jeg klarer å gå helt ut uansett, bekkenet og ryggen krangler, så vi får se, prøver å jobbe så lenge som mulig, men det blir verre og verre for hver dag som går.. Fordelen med å jobbe er jo at tiden - ventetiden til september - går fortere, men det skal jo ikke gå på helsa løs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært konstant sliten og utslitt igjennom hele svangerskapet ( uke 28) nå, utrolig kjedelig å føle seg så ubrukelig ..

 

Samme her, og blir sliten av ingenting. en times tur så er jeg så sliten at jeg såvidt kan stå på beina.

Er du i jobb? Jeg måtte få sykemelding av legen som går ut på fredag, aka jeg må spørre om en ny. IKKE noe jeg ser frem til, ser de gravide som jogger avgårde.. Så ja ubrukelig kjenner jeg igjen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
jeg har vært konstant sliten og utslitt igjennom hele svangerskapet ( uke 28) nå, utrolig kjedelig å føle seg så ubrukelig ..
Samme her, og blir sliten av ingenting. en times tur så er jeg så sliten at jeg såvidt kan stå på beina. Er du i jobb? Jeg måtte få sykemelding av legen som går ut på fredag, aka jeg må spørre om en ny. IKKE noe jeg ser frem til, ser de gravide som jogger avgårde.. Så ja ubrukelig kjenner jeg igjen. :(

 

ja uff, har vært sykemeldt fra begynnelsen .. Drit kjipt!!

ting er ikke akkurat mye bedre nå som magen kommer, gjør ikke annet enn å sove føler jeg :(

langt er du på vei ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...