*Yuna* Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Er det noen som kan gi meg noen tips? Har kjørt meg fast i det samme, så her går det i potetsalat, ovnsbakte poteter, grønn salat og grillede maiskolber. Begynner og bli lei av å veksle mellom dette. Tips mottas med takk
It's all about me Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 (endret) Fersk asparges både med og uten spekeskinke surret rundt. Pastasalat: Pastaskruer blandet i 50/50 majones og rømme + purre og pepper. Endret 31. mai 2012 av Frokostquiz
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Noe som er poppis her (blant de voksne, vel og merke) er en rømmeblanding hvor jeg har i: - 1 boks rømme - 1 boks liten mais (uten lake) - litt hakket løk - 1 boks sjampinjong (uten lake) - evnt smårettsskinke (om du vil ha det oppi bakt potet så er dette syyyykt godt) krydrer med salt, pepper og hvitløkssalt (kan sikkert ha hakket hvitløk oppi, men det har jeg aldri prøvd) Grillspyd til tilbehøret, f.eks: -cherrytomat -ananas -løk -sopp -you name it gresk salat: -rødløk -agurk -tomat skjær i tynne skiver, legges lagvis og hell over fetaost ( den fra Arla bruker jeg) og lake fra glasset Alternativ til salat: -bladspinat -hvite bønnespirer -gulrot som jeg strimler (bruker ostehøvelen) -har over olje og grovkornet salt. Har masse tips, men må evnt finne fram boka mi
Leeloo76 Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 Bruscetta! skjær f.eks et godt landbrød i vanlige skiver (del dem gjerne i to hvis de er store), hell på en god olivenolje og grill i ovnen til de begynner å bli brune i kantene og oljen har trukket godt inn i brødet (skal være som litt godt ristet brød). Stå helst og pass på, det går fort, og det er så lett å glemme seg. Bland tomat oppskjært i små terninger med olje, to hakkede hvitløksfedd, fersk basilikum (evt litt basilikunpesto om du ikke gidder kjøpe en hel basilikumplante) litt salt og pepper. Skjær et hvitløksfedd i to og kni på brødskivene. Ha tomatblandingen på brødet og nyyyyt
Leeloo76 Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 Glemte min favorittsalat til kylling: riv opp spinatblader, bland med fetaost, hakket, soltørket tomat, ristede pinjekjerner og tomat (aller best med cherry eller dulchita). Ha over litt av oljen fra enten fetaosten eller de soltørkede tomatene og server til grillet kylling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå