Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 i dag har jeg spist 10 rits kjeks,1 banan og en tallerken tomatsuppe med 2 egg,kvelds blir litt vannmelon og en skive. kan ikek trene enda pga operasjon så kan kun gjøre noe med maten
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 i dag har jeg spist 10 rits kjeks,1 banan og en tallerken tomatsuppe med 2 egg,kvelds blir litt vannmelon og en skive. kan ikek trene enda pga operasjon så kan kun gjøre noe med maten drikker vann og pepsi max hi
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Ritz? Mange kalorier og lite næring, hadde heller byttet de mot noe som kroppen din har behov for...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 Du spiser alt for lite og av det lille du spiser så er nesten alt karbohydrater. Spis masse salat og grønsaker samt en del fisk og kjøtt. Spis minimalt med karbohydrater - spesielt viktig om du ikke kan trene men vil ned i vekt. En del som drikker brus med kunstige søtningsmidler sliter faktisk med å gå ned i vekt... bare et tips.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #5 Skrevet 31. mai 2012 Ritz? Mange kalorier og lite næring, hadde heller byttet de mot noe som kroppen din har behov for... eksempler?er ikke så god på dette men har hørt at brød skal man holde seg unna hi
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 Ritz er MYE verre enn brød! Et lite tips er å lese litt om ernæring før man begynner å slanke seg;) Grønnsaker og rene, magre proteinkilder er bra. Ritz er raske karbohydrater og fett.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 Du spiser alt for lite og av det lille du spiser så er nesten alt karbohydrater. Spis masse salat og grønsaker samt en del fisk og kjøtt. Spis minimalt med karbohydrater - spesielt viktig om du ikke kan trene men vil ned i vekt. En del som drikker brus med kunstige søtningsmidler sliter faktisk med å gå ned i vekt... bare et tips. takk,hva kan man drikke i stedefor brus?
Miss Dynamite Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 vann..... jeg må hoppe på den bølgen nå,og la brus gå vekk... vaaanskelig! du kan også drikke fun da.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #10 Skrevet 31. mai 2012 drikker alt vann,tenkte mer på om det er andre ting sånn at det ikke bare blir vann
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #11 Skrevet 31. mai 2012 vann..... jeg må hoppe på den bølgen nå,og la brus gå vekk... vaaanskelig! du kan også drikke fun da. Det spiller ingen rolle om du drikker lettbrus eller fun, det er kunstig søtning i begge disse. Men det er ikke alle som opplever større sukkerhunger av disse stoffene...
lavendelblomst Skrevet 31. mai 2012 #12 Skrevet 31. mai 2012 drikker alt vann,tenkte mer på om det er andre ting sånn at det ikke bare blir vann Hva med en blanding av farris og eplejuice? Eller kaffe og te?
Silly80 Skrevet 31. mai 2012 #13 Skrevet 31. mai 2012 Du må spise mer, men spise grovt brød eller knekkebrød, frukt, grønnsaker, magert kjøtt og magre meieriproukter. Få en oversikt over hvor mye kalorier det du spiser inneholder og hvor mye du forbruker ved trening, så ser du hvor mye mindre mat du trenger for å gå ned i vekt. Helt greit med 1 glas pepsi il maten, men ikke 1,5 liter i løpet av en dag
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #14 Skrevet 31. mai 2012 Jeg går fint ned i vekt selv om jeg drikker PepsiMax. Masse grønnsaker og frukt, og en god del kjøtt og fisk er de beste tipsene. Og vann da, i tillegg til PepsiMax'en.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #15 Skrevet 31. mai 2012 Lavkarbo (dvs kost med mye kjøtt og fett, ikke transfett) og lettbrus går helt fint, såfremt ikke lettbrusen øker ditt sukkerbehov. Men ikke drikk mer enn 0,5-0,75 liter brus om dagen, det resterende bør være vann. Totalt kaloriinntak bør være på 1500 om dagen.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #16 Skrevet 31. mai 2012 Hadde også droppet ritzkjeksen, den inneholder, som nevnt, masse karbohydrater samt salt, som binder vannet i kroppen. Bytt heller til knekkebrød? Magre kjøttpålegg, styr unna lightprodukter som lett-majones osv (har jeg hørt)..
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 31. mai 2012 #17 Skrevet 31. mai 2012 Om du ikke blir søtsugen av pepsi max så går det fint ann å drikke HI, jeg drikker 1-2 glass pr dag (totalt avhengi) Har slanket meg i 2 mnd nå, og gått ned 16 kg. Du må spise mer enn det du gjør, kroppen din vil bare gå inn i sparemodus om du spiser for lite Viktigste måltidet for dagen er frokosten, så den bør være næringsrik. Her pleier frokosten å bestå av: En grov brødskive med mager ost, røklaks eller leverpostei, 1 eple eller 1 banan, en yoghurt eller et glass lettmelk og et lite glass juise. Drikker vann i tillegg. Spiser stortsett frukt og grønt, lager du salat, så får du i deg mer variert og du går ikke lei Middag pleier å bestå av fisk eller kylling med salat eller grønnsaker til, hender seg jeg tar en liten potet eller noe pasta til, men ikke så mye. Drikker minst 8 store glass vann pr dag og drikker 1 kopp grønn te pr dag (kjøpt på helsekosten) På helg spiser jeg litt potetgull og/eller nøtter. Skal sies at jeg trener i tillegg da, så kan ha noe høyere matinntak enn deg som ikke kan trene, men du må uansett spise mat for å gå ned i vekt, om du ikke trener og spiser minimalt, så står vekten enten bom stille, eller du ender med å gå opp i vekt (snakker egen erfaring her nå)
Silly80 Skrevet 31. mai 2012 #18 Skrevet 31. mai 2012 Og ett lite tips, dropp banan hvis du skal ned i vekt, like mye kalorier i 1 banan som 2 knekkebrød Ta deg heller en gulerot eller ett eple
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 31. mai 2012 #19 Skrevet 31. mai 2012 Og ett lite tips, dropp banan hvis du skal ned i vekt, like mye kalorier i 1 banan som 2 knekkebrød Ta deg heller en gulerot eller ett eple Og der ble morgen bananen sløyfet her i gården! Da får man knaske gulrot istedenfor
Silly80 Skrevet 31. mai 2012 #20 Skrevet 31. mai 2012 Finner mye nyttig hvis man søker på kalori innhold på matvarer på nett Og 2 knekkebrød med skinke inneholder halvparten av 2 kneipbrødskiver med samme pålegg, men dropp smøret da
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #21 Skrevet 31. mai 2012 Hvis du kan såpass lite om ernering foreslår jeg et kurs. Da kan du lære mye om hvilke matvarer kroppen din og barnas trenger. Det gjør muligheten til å holde vekten etter slankingen enormt mye større.
Hybelkanina Skrevet 31. mai 2012 #22 Skrevet 31. mai 2012 Når jeg har slanket meg har jeg brukt nettsiden diett.no. Den er ganske genial. For det første er den gratis, enkelt å fylle inn og en bra motivasjon underveis. Der kan du også følge med på næringsstoffene i det du plotter inn at du spiser slik at du lett kan se om du spiser for mye eller for lite av det ene eller det andre. Min erfaring er også at lightbrus ikke velter lasset. Men har skjønt at dette er veldig individuelt, prøv en periode uten hvis vekten stopper opp, og se om det har noen effekt på deg. Jeg gikk et halvt år uten og det utgjorde ingenting for meg.
L-8 Skrevet 31. mai 2012 #23 Skrevet 31. mai 2012 BAH! Det er fortsatt INGENTING som heter sparebluss/sparemodus! Ihvertfall ikke som noen her klarer å pådra seg!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #24 Skrevet 31. mai 2012 i dag har jeg spist 10 rits kjeks,1 banan og en tallerken tomatsuppe med 2 egg,kvelds blir litt vannmelon og en skive. kan ikek trene enda pga operasjon så kan kun gjøre noe med maten En ritz kjeks inneholder 125 kcal, så bare der har du fått i deg 1250 kcal. 1 banan inneholder ca 100 kcal og masse karbohydrater. En tallerken tomatsupper aner jeg ikke, kanskje omlag 200 kcal ( vet ikke hvor mye du fylte i skåla da) 2 egg inneholder også 100 kcal ca. Men du får sikkert i deg rett under 2000 kcal idag og det er et vanlig dagsinntak for en kvinne. Kutt ned på KH og få i deg mer grønnsaker og proteiner.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #25 Skrevet 31. mai 2012 Fult så galt er det ikke. En Ritzkjeks inneholder ca 26 kcal, ikke 125.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå