Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Hvor lenge MÅ sviskene koke? Eller er det nok til de er møre? Og sÅ bare kjøre de med stavmikser? Kan man koke de med mer vann og sÅ sile dette av? Er det dette som er sviskejuice? Alt man skal lure pÅ.....
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Jeg koker i endel vann, siler av litt av vannet, og legger sviskene med litt kokevann i blenderen. Kjører dem i blenderen mens jeg gradvis tilsetter litt og litt av det kokevannet jeg silte av, til jeg får ønsket konsistens. Avkjøler og deler i porsjonsbokser og fryser. Tar opp og setter i kjøleskap ved behov. Kan sikkert lage det tynt nok til å drikke, men det har jeg aldri prøvd:-)
<3 mine søte små<3 Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 jeg legger sviskene i kaldt vann i noen timer, så koker jeg dem i litt vann. så bruker jeg stavmikser
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #5 Skrevet 31. mai 2012 Faen..jeg tok ut to steiner fra den "steinfrie" sviskerpakken...tydeligvis mer stein, for stavmiksern knuste iallefall noe! Må det kastes, eller kan det siles?
Cimorene Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 Jeg pleier bare å sile ut steinrester, går fint det.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 Jeg pleier bare å sile ut steinrester, går fint det. Så innholdet i sviskersteinen er ikke giftig?
Cimorene Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Jeg pleier bare å sile ut steinrester, går fint det. Så innholdet i sviskersteinen er ikke giftig? Ikke ifølge barnematbøkene jeg har sett i. Det er vanlig at det er deler av steiner i svisker pga de blir mekanisk fjernet, det står på alle posene. Hvis du vil ha helt uten konserveringsmidler, må du kjøpe økolgiske svisker på helsekosten. Og i disse finnes det deler av steiner også
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 Jeg pleier bare å sile ut steinrester, går fint det. Så innholdet i sviskersteinen er ikke giftig? Ikke ifølge barnematbøkene jeg har sett i. Det er vanlig at det er deler av steiner i svisker pga de blir mekanisk fjernet, det står på alle posene. Hvis du vil ha helt uten konserveringsmidler, må du kjøpe økolgiske svisker på helsekosten. Og i disse finnes det deler av steiner også Tusen takk for svar!HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå