Gå til innhold

Alenemødre/fedre i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser dere boligsituasjonen, dere som må leie? Og hva klarer dere å betale i leie?

Nå står jeg og min samboer midt i et brudd, og jeg prøver å se på leiligheter. Men det er dyrt! Jeg er student, nå får jeg ikke mer studielån før August, hvordan er det med NAV? Tar det lang tid før jeg får sosialstøtte til bolig etc (før jeg eventuelt får overgangsstønad) ?

Er det noen som har prøvd å bo i kollektiv med andre aleneforsørgere? Kan det funke?

Jeg skal også søke sio på nytt om bolig, men jeg antar det ikke er noe jeg får med det første.

Håper på svar fra noen av dere - hva som helst, egentlig. Dette er litt skummelt og overveldene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring sio du! Tror det er gode muligheter for s det skal finnes en leilighet ledig på denne tiden av semesteret, og du blir helt sikkert prioritert mtp situasjonen din!

Ellers er det et kollektiv med flere voksne og barn nede i gata her vi bor, så da vet jeg at det finnes, men hvordan det fungerer. Praksis vet je jo lite om ;-)

Lykke til uansett :)

Skrevet

Hei, og takk for svar!

Ja, jeg har ringt SIO, de sa jeg måtte sende inn ny søknad (og stort mer, var det ikke å gjøre)

Om noen kan fortelle litt om den første tiden etter bruddet, praktiske løsninger, økonomi, og hvordan barnet taklet det, osv. vil jeg sette stor pris på det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...