Gå til innhold

Kjære Gud, gi meg tålmodighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...for hvis du gir meg styrke så bærer jeg 16-åringen ut av huset og legger han og dyna hans på riksveien!!!

Hvordan får man vett inn i skallen på en 16-åring?

Han er hjemme i dag fordi skolen streiker, og siden han har lite penger, ingen jobb og dyre vaner ( og planer), så ber jeg han om å ta noen jobber her hjemme i dag, hjelpe meg litt, slik at han da kan tjene noen kroner slik at han faktisk har råd til noe av det han vil. Gjett hva slasken svarte?! Etter en del øøøh og eehh, så hadde han tenkt å ligge i senga og spille litt, og så ville han til byen og BRUKE litt penger!

Han innbiller seg også at han skal finne hotellovernatting i Oslo for 300 ,-, og selv med tallene foran seg på pc'n, når mor prøver å fortelle han at så billig er det ikke, så svarer han så kjekt at "Nei, det var ikke de prisene han hadde hørt!"

Klapp meg på skuldra og fortell meg at det går over!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he he... Ja det er akkurat som om hjernen til tenåringer ikke har plass til realiteter:) Til og med når de får det svart på hvitt at overnatting på hotell koster mer enn 300 kr, så er det ikke sant..For de har hørt av superkule venner at sånn er det ikke ;) Eneste jeg kan si er at det går nok over før eller siden, he he ;)

Skrevet

Klapp på skulderen herifra, det går over hos de fleste av oss ;-)

På vanlige hotell skal han nok slite før han finner noe til 300 per natt, men på vandrerhjem er det ikke så usannsynlig...

Skal han bo uten voksen på hotell i Oslo? Syns det høres skummelt ut for en 16-åring som ikke høres ut til å være snusfornuftig :-)

Gjest sug lut
Skrevet

Sekstenåringer (eller -tenåringer generelt) er en prøvelse, siden bakkekontaken er lik null altfor ofte. Hold ut, pust gjennom nesen og tenk at naturen er så viselig innrettet at den har gjort tenåringer uspiselige for at de ikke skal ende opp som Marve Fleksnes.

Skrevet

Sympati oversendes. Skjønner at tre - fireårsalderen er bare barnematen i forhold til hva som venter om ca ti år...

Husker jo forresten hvor fjern jeg var selv, enda det er uhorvelig lenge siden. Det gikk over, selv om moren min innimellom gir uttrykk for at hun ikke er enig i akkurat det...

Skrevet

Gleder meg ikke veldig til det er min tur å ha tenåringsbarn nei. Du har i alle fall min fulle sympati!

Synes det var ganske festlig og treffende da Jesper Juul skrev om ungdom at hjernen deres på en måte er midlertidig ute av drift ;)

Skrevet

he he huff ja. her får jeg øve litt med bonusdatter på 12.

kunne igrunn tenkt meg å bære henne og ut på riksveien av og til;) og hun er som sagt bare 12 "going on 16"....

men kan nok stemme det at de er midlertidig ute av drift,ja.

Men det kommer seg;) de har ufattelig god vinkling på verden og hvordan den kan gjøres best . for seg selv selvfølgelig....

Skrevet

Takk for all sympati. Slasken trampet i sta, blodfornæmet og full av harme, opp på rommet sitt etter at hans mor i noe upedagogiske ordelag hadde sagt noe om de analytiske evnene hans. Så kom han ned igjen 15 minutter etterpå og erklærer med et stort smil at han går ut å begynner på det jeg ba han om!

Omskiftelig på grensen til det skumle, men han er nå litt søt også da. Livet er ihvertfall ikke kjedelig med tenåringer i huset :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...