Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter skikkelig om dagen. Er i uke 13 og de siste 2 ukene har jeg omtrent krabbet hjem fra jobb.

Har sykt vondt nederst i korsryggen, hoftene og nederst i livmoren.

Jobber med en multihandikappet og det blir en del forflytning og småløft i løpet av en vakt.

I går klarte jeg nesten ikke rette meg opp fordi det var så vondt.

Er dette bekkenløsning eller noe annet?

Syns å huske at jeg slet litt med venstre hofte i forrige svangerskap, men det er jo 13 år siden :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har akkurat skrevet et innlegg om det inne på desember klubben.

Har det på akkurat samme måte. Men jeg har ikke kjent smerter nederst i livmoren. kun korsryggen. er 12+5 og har hatt det slik i snart 1 uke. jeg står og går på jobben. og sitter kanskje sammenlagt 1 time i løpet av 8 timer og er helt gåen etter jobb. håper ikke det er bekkenløsning. mener å ha lest et sted at bekkenløsning ikke kommer før man er i 20. uke. håper ikke det er det.

Skrevet

Jepp, var bekkenløsning og jeg er sykemeldt fremover :(

Skrevet

Vær forsiktige jenter!! Dette er bekkenløsning! Og når det blir værre kan det også sette seg frem i lysken og stråle nedover i beina. Folk opplever dette forskjellig, men det eneste som hjelper er å ta det med ro, vet mange har utbytte av vannjogging når man blir større, unngå å sitte med beina i kryss, passe på å ha lik vekt på begge bein når du står stille, løfte minst mulig tungt.. og stresse ned :)

Skrevet

... og bekkenløsning kommer desverre tidlig for noen ! forrige svangerskap hadde jeg det fra uke 10, nå har jeg heldigvis ikke kjent så mye, er akkurat 10 fullgåtte i dag..

Skrevet

ånei og ånei... da må jeg til legen og sjekke jeg også.... åhhhh det var ikke akkurat det jeg trengte nå.... :(

Skrevet

åånei... da har jeg det også..vondt i korsryggen og stråling mot hoftene. er 14+2

Skrevet

Skal prøve om ridning hjelper. har en mistanke om at det har kommet så tidlig fordi jeg ikke har ridd så mye disse 3 første mnd pga kvalme.

Vanligvis rir jeg jo 1-4 timer annenhver dag..

Skrevet

er det bra å ri når man er gravid egentlig? ville sjekka det opp :)

Skrevet

Ikke noe farlig å ri. Jeg rir bare min egen hest og rolige turer :)

Større sjans å dette av sykkelen :P

Skrevet

Jeg er nå i uke 18,og har hatt bekkenløsning siden uke 12.

nettopp begynt med timer hos kiropraktor. mest vondt i symfysen. kommer av betennelse og knuter i muskulaturel som går i lysken og nedover i lårene,og det driver han og skal løse opp. det er så vondt når han holder på at jeg har mest lyst å sprake han bort (kan jo ikke det da,han prøver jo tross alt å hjelpe meg.. :) ) i alle fall,jeg tror at når vi kommer oss forbi de værste første gangene nå så blir det nok bedre.

hadde bekkenløsning med første også,men da kom det mye senere. han mente også at siden jeg ikke fikk behandlig forrige gang så var det gått tilbake men ikke blitt helt i orden,og da bare videreutviklet det seg nå når jeg ble gravid igjen.

så han ville gjøre det ordentlig denne gangen.

ligger der på benken i truse og bh,svetten siler og tårene spruter, og han er bare kjempekjekk. jaja.....

Skrevet

Bare truse og bh? Og kjekk lege? hehe tror ikke jeg skal til kiropraktor hvis jeg må kle av meg...

Skrevet

haha, han måtte det, for han skulle kna på innsiden av lårene (ikke så festlig,men var så vondt at der og da tenkte jeg ikke nå det..) kunne sikkert tatt på meg toppen igjen,men husket ikke på det heller.

MEN, jeg tok på meg fresht undertøy da,som matchet og var forholdsvis nytt og ikke hullete og slitt som mye i skuffa hjemme er... hihi

Skrevet

Har sliti med bekkenløsning nesten hele svangerskapet, og gått til manuell terapi en gang i uken! Takket være det har jeg klart å holde meg i 100% arbeid helt frem til permisjonsstart. Jo hurtigere man får begynt med behandling, jo bedre! Og jeg er storfornøyd med manuell terapi!

Skrevet

Jeg har de 2-3 siste dagene hatt vondt midt mellom venstre hoftekam og korsryggen (ca rett ovenfor midten på venstre rumpeball). Smertene stråler nedover min venstre rumpeball og nedover baksiden av låret. Er dette bekkenløsning? Hoften kjennes sår ut også :/ Føler jeg går som ei gås selv om jeg prøver å gå normalt og belaste like mye på begge føtter.

Er 12+5 idag. Er sykmeldt pga kvalme/oppkast, skal tilbake til legen om 2 uker, men lurer på hva dette er. Aldri vært gravid før, så aner ikke hvordan bekkenløsning kjennes ut!

Skrevet

Jeg har slitt med bekkenløsning siden dag 1 i svangerskapet mitt, men har (desverre) ikke vært av typen som har tatt hensyn og lyttet til kroppen. Fikk det mest på kvelden og natta, når leddene roet seg. Derfor var jeg aktiv på dagen, jobb 100% nesten hele svangerskapet, aktiv på trening osv. MEN: dette var ikke smart, ble nesten "invalid" mot slutten (ca uke 36), måtte ha krykker for å bevege meg, kunne ikke snu meg i senga, kle meg, inn og ut av bil var et smertehelvete uten sidestykke.

Så kjære jenter, lær av mine feil: kjenner dere antydning til bekkenløsning så BREMS ned, uansett!! Det er så vondt, og så upraktisk og kjedelig å bare ligge der. Heldigvis har jeg fått god hjelp av fysioterapeut, og det hjelper når du kommer så langt i svangerskapet at hodet fester seg. Så er det bare å krysse fingrene for at jeg ikke sliter med dette etter at babyen er ute av magen:)

Lykke til jenter!

Skrevet

takk for god råd Snartmamma87. skal til legen på mandag og få sjekket dette. Vil ikke bli verre enn det jeg er nå. Før var det kun i forbindelse med jobb, men nå har jeg jammen meg vondt på mine fridager også... kjipt. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...