Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Babyen min er nå blitt 7 måneder og ammingen har gått greit til nå. Har bare måttet amme hyppigere enn normalt. Er nå litt stresset fordi det ene brystet er blitt hardt. Frykter at det er implantatet som er blitt hardt. Noen som vet om brystet kan kapsle seg mange år etter operasjonen? Var å sjekket implantatene før jeg ble gravid og de var helt fine. Har nå hatt de i 14 år. Ingen problemer til nå. Må også nevne at jeg har hatt 2 brystbetennelser når babyen min var liten, men da fikk jeg feber. i tillegg så kommer det melk når jeg ammer fra dette brystet. Noen råd?
ScaryMama Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Hadde fått det sjekket igjen. Jeg byttet mine etter 10 år fordi de gamle implantatene er ikke like bra som de nye som har livstidsgaranti...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Jeg har ammet med silikonimplantat. Fikk også brystbetennelse og gikk på pencilin en gang, men hadde flere runder det var nære på å få det tilbake. Nå er det 1,5 år siden jeg sluttet å amme, merker at ene brystet er litt mer rart enn det andre. Klarer ikke helt sette fingeren på det. Ja det kan kapsle seg etter at man har ammet, desverre. Nå er det jo en del år siden du la de inn, så det er kanskje uasnett på tide å bytte de ut? Dra til klinikken og sjekk det med en lege.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 Takk for svar. Ja, skal bytte de ut etter ammeslutt. Har vurdert å få de sjekket, men så lenge jeg ammer så kan vel ikke en plastisk kirurg kjenne forskjell på en evt brystbetennelse og kapsling eller? Og hvordan kapsler brystet seg? Over tid og i små kuler? I så fall er det ikke dette. Problemet mitt har kommet relativt brått og hardheten kjennes over hele implantatet/brystet. Lurer derfor på om det er mulig å få mammografi på kort varsel?
spennendetider Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 Jeg fikk beskjed om at det var større sjangse for at brystene kapslet seg dersom man ammer med silikon. Man burde ihvertfall ikke amme mer enn ca 3 mnd for å forminske sjangsen. Derfor ble det mme her Skulle tro kirurgen kunne finne ut om dette var betennelse eller kapsel. Hele brystet blir hardere ved kapsling, etter hva jeg har forstått ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #8 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har ammet med silikonimplantat. Fikk også brystbetennelse og gikk på pencilin en gang, men hadde flere runder det var nære på å få det tilbake. Nå er det 1,5 år siden jeg sluttet å amme, merker at ene brystet er litt mer rart enn det andre. Klarer ikke helt sette fingeren på det. Ja det kan kapsle seg etter at man har ammet, desverre. Nå er det jo en del år siden du la de inn, så det er kanskje uasnett på tide å bytte de ut? Dra til klinikken og sjekk det med en lege. Anonym poster: a95ac460b553c633d4e8f750d1624ffa
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har ammet med silikonimplantat. Fikk også brystbetennelse og gikk på pencilin en gang, men hadde flere runder det var nære på å få det tilbake. Nå er det 1,5 år siden jeg sluttet å amme, merker at ene brystet er litt mer rart enn det andre. Klarer ikke helt sette fingeren på det. Ja det kan kapsle seg etter at man har ammet, desverre. Nå er det jo en del år siden du la de inn, så det er kanskje uasnett på tide å bytte de ut? Dra til klinikken og sjekk det med en lege. Er du her inne fortsatt? Hvordan går det med brystet ditt? Kunne vært jeg som skrev dette innlegget..... Har også et rart bryst etter amming. Anonym poster: a95ac460b553c633d4e8f750d1624ffa
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #10 Skrevet 19. februar 2013 Ev. noen andre med erfaring? Anonym poster: a95ac460b553c633d4e8f750d1624ffa
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #11 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har ammet med silikonimplantat. Fikk også brystbetennelse og gikk på pencilin en gang, men hadde flere runder det var nære på å få det tilbake. Nå er det 1,5 år siden jeg sluttet å amme, merker at ene brystet er litt mer rart enn det andre. Klarer ikke helt sette fingeren på det. Ja det kan kapsle seg etter at man har ammet, desverre. Nå er det jo en del år siden du la de inn, så det er kanskje uasnett på tide å bytte de ut? Dra til klinikken og sjekk det med en lege. Er du her inne fortsatt? Hvordan går det med brystet ditt? Kunne vært jeg som skrev dette innlegget..... Har også et rart bryst etter amming. Anonym poster: a95ac460b553c633d4e8f750d1624ffa Ja, jeg er her. Som fryktet så var det inkapsling. Jeg ble henvist til mammografi og ultralyd av brystet og fikk det bekreftet. For snart 5 mnd siden så ble jeg operert. Byttet ut de gamle innleggene og fikk satt inn nye. Til nå uten komplikasjoner. Legen mente at det ikke var forhøyet risiko for at de skulle kapsle seg inn igjen. Hvordan er det med deg? HI Anonym poster: cb812e5a4b8c74b44678fdbd362838ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå