Gjest Dotto Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Skal prøve å gjøre historien kort. I september 2010, flytta jeg og datteren min i en leilighet. Skaffa meg tv+lisens. I november 2010, flytta vi hjem til mine foreldre, da det var en ulykke her, og de trengte hjelp. Ble boende der, og sa opp lisensen 11.11.2010. Sendte da inn skriftlig. Noen mnd senere fikk jeg regning på lisens, ringte inn og sa at den var sagt opp, den oppsigelsen hadde de aldri fått. Sendte inn ny oppsigelse, både på brev, og epost. Fikk purring noen mnd senere, ringte da inn igjen, men de hadde atter en gang aldri fått noen oppsigelse. Dette fortsatte helt frem til for ett par mnd siden. ( betalte aldri regningen, da jeg ikke hadde hatt tvlisens ). Da fikk jeg purring nr 2, ringte til de og sa at jeg aldri kom til å betale dette, og hva jeg syntes om dette. Fikk idag regning fra statens innkrevningasentral. Regningen er fordoblet, og jeg vet innerst inne at jeg må betale, men ikke uten kamp. Jeg gjorde min plikt, jeg sa opp, hvorfor skal jeg da straffes med dette? Blir så sint, har sagt opp flere ganger, men de mottar aldri oppsigelsen min! Finnes det noe jeg kan gjøre for å slippe unna dette?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 prøve å ringe de kanskje?? men husk å få fullt navn på den du snakker med......
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 du må betale for EN termin, iogmed du "brukte" TV i 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 Du må i alle fall betale for en del, men jeg tror faktisk du må betale for to siden de har lang oppsigelsestid. Du trodde vel ikke at du ikke skulle betale noe?
Gjest Dotto Skrevet 31. mai 2012 #5 Skrevet 31. mai 2012 Trodde faktisk ikke at jeg måtte betale for lisensen som var i 2011, når jeg sa opp i 2010 nei.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 Om du har go tid, og overskot til å krangle med Statens innkrevingssentral kan du jo ta opp kampen. Men ellers er det berre å betale, staten gjer seg ikkje så lett.
☆☆☆ Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 Jeg ringte de da jeg bodde hjemme en periode etter studier, fikk beskjed om at jeg som voksen med tilgang til TV skulle betale, selv om TV'n ikke var min. Jeg ble nemlig regnet som en selvstendig husholdning...
kattemamma Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Hvis det var første regning på lisens du fikk, så må du i såfall betale den (altså for den lisensterminen du faktisk hadde tv og mottaker), men om det er for neste termin, så skal du ikke betale. Oppsigelse gjelder så lenge du har sagt opp før start av neste termin (i ditt tilfelle 1. januar 2011). Dette med at man må betale selv om man bor hjemme/med andre gjelder dersom man har egen tv med mottaker der og ikke om det kun er en mottaker i huset det betales lisens på. Altså: Har du egen tv og mottaker i egen stue/soverom skal du betale, mens er det kun tv og mottaker i felles stue som det betales lisens på skal du ikke betale (i såfall så betaler man dobbel lisens for denne). Ellers måtte jo for eksempel studenter som bor sammen i kollektiv med felles tv betalt en linsensavgift hver!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 Jeg ringte de da jeg bodde hjemme en periode etter studier, fikk beskjed om at jeg som voksen med tilgang til TV skulle betale, selv om TV'n ikke var min. Jeg ble nemlig regnet som en selvstendig husholdning... Da ble du nok lurt for det er ikke innen loven at du skal betale om hustanden allerede betaler og du ikke har egen tv. Hi jeg tror at lisensen er den regningen som er værst å si opp å bli kvitt. Jeg hadde ikke tv eller mulighet for signaler der jeg bodde for noen år siden men allikevel mente de at jeg sikkert hadde den gamle tven stående og at jeg ikke fikk inn signaler spilte ingen rolle betale skulle jeg hvis jeg eide en tv. Husker jeg sa at enten fikk de godta oppsigelsen eller fikk de dukke opp på døra så skulle de få lov å gå gjennom leiligheten min og boden om såfor noe tv hadde jeg ikke! Og at om de nå ikke ga seg kunne jeg gå videre med saken. Det var det som skulle til for å få lov å si opp den helvetes dritten og hver gang det var kontroll var de innom på døra mi. Værste er at etter jeg flytta noen år senere kom en kontrollør på døra da og, han likte helt klart jobben og skulle virkelig ta meg på at jeg hadde tv. Jeg lot han legge ut en stund før jeg ga beskjed at jeg hadde faktisk gitt beskjed den dagen jeg skaffet ny tv og lisensen var betalt den............ Du kan krangle med dem om denne regninga HI men gjør deg selv en tjeneste betal først og ta saken videre etterpå slik at de ikke kommer mer omkostninger og dritt oppå det som allerede er satt der.Du kommer ti l å måtte kjempe ganske mye om du skal vinne fram. Pass på at du ikke får betalingsanmerkninger og dritt som følger deg i år før du du muligens klarer å vinne fram
Allison Skrevet 31. mai 2012 #10 Skrevet 31. mai 2012 (endret) Kattemamma har rett. Tenkte jeg skulle skrive det samme som henne, men hun kom meg i forkjøpet :-) I tillegg vil jeg si at det ikke er så lurt å skrive brev eller ringe (selv om du noterer navn på den du snakker med). Skriv heller en mail. Da kan ingen kverrulere på at de ikke har mottatt henvendelsen, og du kan vise både til dato den var sendt og hva innholdet var. Endret 31. mai 2012 av Allison
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå