Gå til innhold

Gravid uten å vite det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på om noen har mulighet til å svare på noen spørsmål.. Jeg er en ganske ung jente som ikke går på noen prevensjonsmidler.. Jeg får mensen gjevnlig, akkurat hver 4. Uke.. Men jeg har jo hatt ubeskyttet sex som gjør at bekymringer om graviditet kommer med en gang.. Men jeg har ikke hatt noen symptomer i det heletatt.. Det enste er at når jeg har brukt ob så har det hendt 2 ganger nå på de 3 siste periodene at oben har sittet fast i noe, som gjør meg fryktelig bekymret. Det gjør ikke vondt og jeg har måtte løsne den med hånden.

Tankene om at det er en død baby som kun har blitt en uke er der ettersom at jeg ikke er spesielt tykk..

Er det noen som har en ide om hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har tatt ut ob'en før den har rukket å bli "gjennomvåt" så kan den virke å sitte fast. Dette fordi den har utvidet seg en del, men likevel har helt tørre områder som henger litt fast i slimhinnene. Dette skjer meg hvis jeg tar ut tampongen "for raskt" etter at jeg har satt den inn, eller hvis jeg har blødd mindre enn jeg trodde jeg skulle gjøre. Da kan den sitte ordentlig god fast.

Stress (som f.eks. at man er redd man er gravid) kan også gjøre at mensen endrer seg litt, så kan være at du har blødd litt mindre enn du ellers bruker gjøre.

Ta en graviditetstest hvis du er bekymret for å være gravid, så slipper du å gå rundt og bekymre deg. Det er nok ikke noe ob'en kan henge seg opp i - heller ikke om du skulle vært gravid og spiren var død.

Ta en test eller/og bestill deg en legetime, evt snakk med helsesøster på skolen.

Du har sikkert funnet det ut selv nå, men pass på at du IKKE har sex uten kondom. Mange gutter/menn - spesielt de unge - prøver å overtale jenta til å bare ha "litt" sex uten, eller at det sikkert er i en "sikker" periode i syklusen. Ikke la dem påvirke deg! Kjøp deg evt kondomer og nekt å ha sex uten - du, og bare du, kan beskytte deg selv.

Håper dette kan være litt til hjelp - lykke til videre! :) Klem

Skrevet

Anonym bruker: tusen takk for svar, gjorde meg veldig mye roligere!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...