Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Mini sluttet med bleie for kort tid tilbake. Han har kun hatt 2 uhell i trusa etter at han sluttet, flinke gutten. Han har ikke sluttet med bleie på natta, men vurderer å ta vekk nattbleia til helgen, for nå har han snart hatt ei hel uke med tørr bleie på morgenen. Men så kommer vi til det med å bæsje. Han nekter å gå på do og bæsje. Skal bare bæsje i bleia. Jeg prøver å godsnakke med han for at han skal prøve å å gå på do, men han blånekter. Er det noen som har et supert triks for å få han til å gå på do? Skal sies at jeg har prøvd å "nekte" han å få på bleie når han sier han må bæsje, men da bare holder han igjen. Og jeg vil jo ikke han skal gjøre det stakkar...
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Her er sånn vi har gjort: Når han bæsjer i bleia, hell bæsjen i do og la han stå og se litt på den. "der skal bæsjen bo".. og så kan du la han trekke ned... og si.. "ha det bæsjen".. så forklarer du at doen blir kjempeglad når det kommer bæsj i den. Lag en liten "fest", klapp i hendene og le dere voksne imellom når dere ser på bæsjen i do... Det er stor stas!! Du kan jo også love klistremerker dersom han greier å bæsje i do. Ha noen spesielle klistremerker som bare er til premie for bæsjing på do.. Her i gården holder det med klsitremerkene, det trenger ikke være noen premie etter x antall klistremerker..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Tusen takk for svar. Vi holdt litt på med klistremerker når han begynte med å tisse på do (da han enda brukte bleie). Han fikk da premie etter at han hadde vært bleiefri i 4 hele dager. Han er superflink og sier ifra selv når han må på do, og alt har egentlig gått som en drøm. Kanskje jeg rett og slett skal bruke klistremerke trikset på han nå også. HI
Lullunutu Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Her funket klistremerker og det at vi sa at nå var det fritt for bleier så han måtte bæsje på do. Når det tilslutt kom en "plopp", så spurte jeg: "åH, hva var det? Var det eeeeeen torsk???", mens jeg flirte, og oppmuntret han. Nå sier han når han går på do og det plopper " hva var det?", så skal jeg tippe hvilken fisk ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå