stolt bestemor Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Hei. jeg er bestemor til en jente med dysmeli i ene foten. Hun er nå blitt 5 år. Var meningen at hun skulle begynne med operasjoner i foten når hun var 2 år men pga mange bytter av leger og henvisning fra Haukeland til Rikshospitalet, har ingenting skjedd. Jenta`s mor fikk beskjed at foten var veldig bra siden hun har alle 5 tærne. Hun mangler ene beinet i leggen og foten er ca 10cm kortere en den andre. Hun har lært seg å både gå og løpe men bruker protese som er bygget opp. I dag fikk min datter beskjed om at de ville amputere foten til jenta og jeg lurer på om noen kan gi tilbakemelding på andre alternativ da min datter syns at det er fælt å velge det alternativet når ingenting annet er prøvd først.
Lotmoe Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Hei Var så spent på å høre hvordan det gikk med veslejenta deres? Vi har selv nettopp fått gutt som mangler leggbeinet sitt i den ene foten. Ble det noen annen løsning enn amputasjon? Lurte hun seg å gå med bare et leggbein?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå