Nikamo Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Av to onder ville jeg nok valgt øretermometer... Men dette er avhengig av at du måler normaltemp på hele familien, sånn at du har noe å sammenligne med ift feber. Vi har pannetermometer, og det suuuger! Viser 36,6 på alle til enhver tid
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Jeg ville anbefalt øretermometer. Har den selv og har hatt den i noen år. Funker kjempe fint
Musemorbr / Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Thermoflash pannetermometer virker som det skal. Ble anbefalt det på apoteket, på tross av at vi holdt på å kjøpe panne + rumpetermometer som de da ville ha tjent mer på.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 I alle fall ikke pannetermometer! Kjøpte det engang da apoteket var tom for engangsskydd til rompetermometeret, og det viser bare feil. Testet det mye på meg selv når jeg lå med influensa, og det viste temp i hytt og pine. F.eks kunne den vise at jeg hadde 37,3 når jeg hadde nærmere 40 i feber. Helt på trynet. Det aller beste er selvfølgelig rompa, men et øretermometer kan være greit hvis man er sikker på at man får brukt det riktig.
Gjest Filifjonka Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Av to onder ville jeg nok valgt øretermometer... Men dette er avhengig av at du måler normaltemp på hele familien, sånn at du har noe å sammenligne med ift feber. Vi har pannetermometer, og det suuuger! Viser 36,6 på alle til enhver tid Akkurat den erfaringen har vi også.
Nikamo Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Thermoflash pannetermometer virker som det skal. Ble anbefalt det på apoteket, på tross av at vi holdt på å kjøpe panne + rumpetermometer som de da ville ha tjent mer på. Da lurer jeg på hva vi gjør feil med vårt...?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Pannetermometerene var ganske dårlige for noen år siden og mye feil på dem. De nye pannetermometerne er supre. Vi bruker de på sykehjemmet og legevakten her. Aldri vist feil.
Mø schæl! Skrevet 30. mai 2012 #9 Skrevet 30. mai 2012 Vi har Termoflash pannetermometer, og er veldig fornøyd med det! I dag hadde snuppa feber, og jeg målte feberen hennes med dette pannetermometeret. Senere hos legen ble det målt med øretermometer, og temperaturen var nøyaktig den samme. Det er imidlertid viktig at pannetermometer blir brukt riktig. Man skal måle ved tinningen, da blir målingen mest riktig. Jeg får også forskjellig resultat dersom jeg måler rett foran panna, i motsetning til hvis jeg måler ved tinningen. Legen konstanterte også at pannetermometeret fungerte greit.
Musemorbr / Skrevet 30. mai 2012 #10 Skrevet 30. mai 2012 Hun som solgte det til meg sa at de bruker samme sorten på akutten her. Vet ikke med andre merker, men akkurat dette går jeg god for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå