Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Er så irritert på meg selv- helt fra fødselen av har vi tatt lite bilder av sønnen vår. Venninner rundt meg er veldig gode til å ta bilder av barna sine og har lagt opptil flere fine album. Her hjemme glemmes ofte kamera og det ender opp med å ta dårlige mobilkamera-bilder (hvis vi i det hele tatt husker å ta bilder) som det aldri blir gjort noe mer med enn at de ligger inne på mobilen Her må det bli full skjerpings, gutten er snart 3 år og jeg angrer på alle opplevelsene vi ikke har fått dokumentert i form av bilder.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Tar masse bilder, men er kjempedårlig til å fremkalle og lage album så får jo på en åte ikke glede av bildene.. Må vel skjerpe meg selv og..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Tok masse bilder i begynnelsen da han var nyfødt og til han var ca. 4 år. Men så dabber det av etter det. Tar bilder av og til og sette det inn på minnepinne. Så har jeg alle bildene samlet der.
Frk.Karidotter Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Bildehysteriet er ganske voldsomt. Ta bilder om du selv ønsker å ha det. Jeg vet at for min egen del så holder jeg minne mer levende om jeg dropper å ta med kameraet - så kan jeg heller fokusere på øyeblikkene - lukte på de, leve i de, føle på de - i steden for å fokusere på å måtte ta bilder av dem. Jeg trenger ikke bilder. Noen er koselige å ha, såklart, men du har gjort det til en stressende sak, og det trenger det ikke å være.
Gjest Siklerotte Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Igrunn ikke, og hvis jeg tar bilder er det med mobiltelefonen. Men det er andre rundt meg som tar bilder, og med ordentlig kamera, så det veier litt opp. Grenser for hvor mange bilder man trenger.
Nikamo Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Tar også masse bilder! Begynte så friskt å lage album også, og kom helt til størstesøster sin halvtårsdag... Det vil si at jeg har 11 år med bilder (av etterhvert tre unger) å ta igjen...
Willy Wonka Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Eldste sønn er 4,5 år...vi har nå 15 fulle album ;o) Jeg har med kamera og filmkamera overalt. Så ja, her tar vi masse bilder og film av barna. Albumene er for oss, sikker ikke så mange som orker å kikke på alle bildene av barna våre, men gjør det for vår og barnas del. Tar bilder dra det meste barna er med på.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Jeg har godt kamera på mobilen (faktisk bedre enn på digitalkameraet ), så jeg tar både bilder og film i hytt og gevær. Ei venninne av meg var så fortvila da hennes første hadde fylt et år, for hun hadde gått glipp av så mange kodak moments og filmsjanser. Det brant seg litt fast hos meg, så jeg har sikkert tatt 1000 bilder for mye, og minst 100 filmer som bare er fjas, men det er artig likevel. Jeg vil heller dokumentere for mye enn for lite og er vel heller nærmere en av de uutholdelige mammaene som knipser løs i full fart så fort poden gjør noe, uansett hva det er. Men husk også at vi lever i en luksustid; da vi var små var ikke bilder noe man nødvendigvis tok i alle mulige situasjoner, for film var dyrt å fremkalle. Og våre foreldres barndom er enda mindre dokumenteret på film. Osv. Så vær glad for mulighetene vi har, legg heller kameraet i veska nå, så har du det neste gang dere skal ut, så du kan knipse løs
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #9 Skrevet 30. mai 2012 Tar masse bilder, men ikke like flink til å få de fremkaldt. Får tatt noen tak innimellom, men henger veldig etter for å si det slik. Også var jeg så "lur" å lage ett album til hvert av barna for å gjøre det ekstra enkelt. Men albumene er veldig fine og nå er ungene selv flinke til å legge tilside ting som skal inn der. Idag kom 9åringen hjem med ett hefte hun hadde laget på skolen, det var rett ned for å legge i haugen hun har som skal i albumet sitt. Så vi har litt kontroll, så vi prøver å ta i ett tak innimellom.
Verbena Skrevet 30. mai 2012 #10 Skrevet 30. mai 2012 Jeg er hobbyfotograf til tusen, så her tas det flere tusen bilder i året av alt mulig rart noe. På en ukes ferietur i mars tok jeg intet mindre enn 1450bilder Har bilder fremkalt frem til august 2009, resten ligger på ekstern harddisk. Jobber med å få det jeg har på papir i album før jeg fremkaller mere!
Mikkemafian Skrevet 30. mai 2012 #11 Skrevet 30. mai 2012 Jepp:) Har datan full av bakhode og ørebilder av ungene. I tillegg til de obligatoriske "smil til mamma da" er ikke noen god fotograf dessverre..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #12 Skrevet 30. mai 2012 Masse bilder og film. Gjør det for vår skyld og for barnas del.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #13 Skrevet 30. mai 2012 Jeg er nok litt for flink. Tar vel ca. 50 bilder i snitt hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå