Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Usikker på hva jeg mener om dette: http://tiny.cc/z3x4ew Mye gode poenger i kommentarfeltet her. Selv kunne det ikke falle meg inn å servere vin til voksne på en barnefest, men ser jo at det finnes gråsoner. Grillfester med hele familien for eksempel. Synes dere det er helt ok at de voksne drikker øl og vin når barna leker rundt?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Jeg har ikke noe problem med at voksne nyter alkohol på en fornuftig måte selv om det er barn tilstede, men i en barnebursdag ser jeg virkelig ikke hva man skal med alkohol. Hva er poenget, liksom? Det er jo ungens dag, da bør mat og drikke legges opp etter det.
Musemorbr / Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Jeg foretrekker vingummi. Ikke like kontrollversielt, men like avhengighetskapende, og alle som inntar store nok mengder blir like sprø.
Mikkemafian Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Nei det synes jeg ikke er greit! Det finnes andre anledninger å nyte alkohol.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Det er ike ok med alkohol i barnebursdag. Uansett!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Har aldri tenkt tanken på alkohol i en barnebursdag. Det er for meg helt feil.. De fleste feirer jo på ettermiddagen en helt vanlig dag, det er et barns bursdag, og dette barnet (og de andre barna) bør slippe at voksne setter egne behov for alkohol først.. Det er noe annet med grillfester osv. Ser ikke noe ille med at en eller annen tar en øl eller 2 når det gjelder slike ting, men det bør alltid være noen edru tilstede. Og blir grillfesten til en fyllefest så har selvsagt ikke barn noe der å gjøre.
Gjest Visten Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Jeg serverer brus i barneselskap jeg. Voksne kan få kaffe også. Jeg vet ikke om det er greit å servere vin i barneselskap, men hos meg er det ihvertfall ikke vanlig og ikke noe jeg har tenkt å innføre. Tror ikke barna liker vin forresten
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #9 Skrevet 30. mai 2012 Norsk som jeg er gjør jeg det ikke selv, men som bosatt i et fremmed land har jeg vært borti det mange ganger. Tenker det er helt uproblematisk. I mitt nye land er champange en selvfølge i enhver dåp.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #10 Skrevet 30. mai 2012 Ja, det synes jeg. Var nettopp i bursdag i dag og har to glass hvitvin innabords (pluss mye kake)
Von Hertelhofen Skrevet 30. mai 2012 #11 Skrevet 30. mai 2012 Det blir litt for mye "mad men" for min del, så nei.
Light of my life Skrevet 30. mai 2012 #12 Skrevet 30. mai 2012 Kommer vel litt an på settingen; er det boller og brus bursdag for kidsa etter barnehagen/skolen: da sier jeg nei; er det lunsj og kake for hele familien: da sier jeg ja til ett glass eller to til maten.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #13 Skrevet 31. mai 2012 Tror nok dette er en kulturell greie ja. Som Dataverket sier er det vanlig i "Mad Men" og helt naturlig i land som Italia og Frankrike.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #14 Skrevet 31. mai 2012 I familieselskapet vi har i forbindelse med barnas fødselsdager serveres det vin til maten. I barneselskapet serveres det ikke vin.
Tauriel Skrevet 31. mai 2012 #15 Skrevet 31. mai 2012 Nei, alkohol og barn hører ikke sammen... Er det alkoholfri vin, blir det noe annet.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #16 Skrevet 31. mai 2012 Nei vet du hva alkohol hører ikke hjemme i et barneselskap eller andre selskap hvor ett barn blir feiret
Theaen Skrevet 31. mai 2012 #17 Skrevet 31. mai 2012 Her får barna rusbrus, ungdommen får øl og de voksne får vin :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå