Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Jeg og barnet mitt på 1 år nå leide en leilighet fra jan-mar. Når vi flyttet ut så vasket vi ned heeele leiligheten, vi fikk også hjelp av profesjonell vasker. Men utleieren ble som ei heks når jeg sa opp. Hun mente det ikke var vasket bra nok, jeg synes det var irriterende i og mrd at jeg visste at det var reint der! Men greit sa jeg, vi kunne komme tilbake og vaske igjenn om hun viste oss hvor det var skittent...vi fikk beskjed om å komme men at hun ikke kunne vise oss det da hun var på jobb. Men når vi var der så hørte vi største ungen hennes rope på moren og at mora svarte.....!! Vi vasket alikevel over alt en gang til og syntes det var dumt og vaske noe som ikke var skittent.... 21 dager etter vaskingen DA får jeg melding om at det fortsatt var råååå skittent der ! Det var liksom ikke til å unngå det. Men jeg VET at det var reint og jeg hadde med meg vitner også! Nå vil kjærringa ta 5000,- av depositumet mitt! Hva i alledager gjør jeg ?
Supermamm Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Hun kan ikke komme 21 dager seinere og si det er møkkete. Det må hun si samme dagen. Si at du har vært der to ganger og at nå har det sikkert blitt støvete i mellomtiden, og ikke minst aner jo ikke du om leiligheten har vært i bruk. Og det koster ikke 5000,- å få proffe til å vaske engang!
kaklemor Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Kontakter forbund for leietakere. Få profesjonelle hjelpen du hadde til å også skrive et brev om fullført jobb.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Takk for svar ! Setter pris på svar :-) Hun driver også å sender masse stygge meldinger til meg, og truer med å fortelle den nye utleieren som jeg leier til nå at jeg er forferdelig rotete av meg. Men det er jeg IKKE...ååh...er kjempe oppgitt jeg...
Appelsindyret Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Takk for svar ! Setter pris på svar :-) Hun driver også å sender masse stygge meldinger til meg, og truer med å fortelle den nye utleieren som jeg leier til nå at jeg er forferdelig rotete av meg. Men det er jeg IKKE...ååh...er kjempe oppgitt jeg... Ta vare på de meldingene der! Og ikke fall for fristelsen å "true" henne tilbake... Men gjør som de andre over her sier, kontakt noen organisasjoner eller forbund for å få hjelp--- Hun virker jo ikke riktig i navla si :S
Appelsindyret Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 søk på "bolighjelpa", de er visst også på Facebook! Du kan kanskje spørre dem direkte der og hvordan du skal gå frem og hva du har krav på osv.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Gi henne beskjed om at hvis hun ikke slutter å trakassere deg kommer du til å gå til politiet med det og ta vare på alle meldinger. De jeg leide hos sist var verdens snilleste til jeg hadde flyttet ut, vaskingen var grei nok for den hadde jeg hentet inn hva kostet hos de forskjellige vaskebyråene da vi var enige at jeg skulle gi de den summen av depositumet og de skulle enten vaske selv eller få et byrå til å gjøre det. Men etter at jeg hadde flyttet mente de at det var så mye skade, de mente at de måtte jo male veggene på nytt fordi det ikke gikk an å vaske de. (?) De lette etter skader å klage på i garasjen som jeg aldri en gang hadde vært inne i siden jeg ikke hadde bil. Ja det var ikke måte på. Jeg hadde bodd i leiligheten i nesten 5 år og det var ingen slitasje som ikke var normal slitasje for å si det slik. Jeg gå til slutt beskjed om at vi kunne få inn en profesjonell 3 part som kunne fortelle hva de kunne forlange penger for å fikse og ikke. Hva som er normal slitasje som faktisk er noe man betaler for i husleia. Og på det som ble utbedret skulle jeg se kvitteringer på hva som faktisk var betalt slik at jeg visste den summen de trakk stemte med jobb som faktisk ble gjort. I tillegg kom jeg til å ta med meg nøkkelen hjem til det nye huset og overlever den en mnd senere siden jeg egentlig hadde leiligheten en mnd til. Med andre ord de ville måtte vente med utbedring av leiligheten til de 30 dagene jeg hadde betalt for var over. Dette ville jo bli en dyr affære for meg da jeg hadde flyttet langt avgårde men det visste ikke de. Endte med at de godtok pengene for vasking og det var det. Dette var en stor leilighet i oslo og om de fikk nøklene kunne de godt ha vasket den og fått leid den ut samme dag som jeg flyttet ut. Dette vil si de egentlig kunne få dobbel husleie den mnd siden jeg allerede hadde betalt. Og som jeg skjønte på en gammel nabo så var det vel ikke så mange dager etter at noen andre flyttet inn. Jeg var 99% sikker på at de ikke kom til å male eller gjøre annet før de leide til nestemann da det overhode ikke trengtes i forhold til å leie ut leiligheten. Finnes noen mennesker som er sleipe der ute, det gjelder å vite rettighetene sine og tørre og ta opp kampen når man vet at dette har jeg rett i. Hi i din situasjon hadde jeg gitt henne beskjed at enten løsgir ho depositumet eller så hadde jeg tatt saken videre. Hun kan nemlig ikke komme 21 dager etter at overlevering av nøkler er gjort å forlange at du skal vaske igjen. Når du da i tillegg har vasket to ganger og med hjelp av noen som driver med dette ellers og hun ikke vil si hva som hun mener er møkkete så tviler jeg sterkt at hun kan vinne fram. Og det skal være litt av et hus i størrelse om det skulle koste 5000kr å vaske det ned. Min ganske store leilighet i Oslo kom flyttevasken på 1500-2000kr etter hvilket selskap man valgte. Det er et par år siden men prisene har ikke steget så mye på den tid vil jeg tro. I tillegg er det ikke lov å drive med trakassering og trusler og det kan du velge å politianmelde henne for, så ta vare på sms og eventuelle brev.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Prøver å svare profesjonelt tilbake, men hun gir seg ikke, sender melding etter melding... Har sluttet å svare, det gjør vist at utleieren klikker helt... Nesten så jeg må le av henne snart...blir for dumt og latterlig..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #9 Skrevet 30. mai 2012 Prøver å svare profesjonelt tilbake, men hun gir seg ikke, sender melding etter melding... Har sluttet å svare, det gjør vist at utleieren klikker helt... Nesten så jeg må le av henne snart...blir for dumt og latterlig..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #10 Skrevet 30. mai 2012 Takk for svar. Ja, det er hakket før jeg anmelder dette... Sykt at noen kan være SÅ snille i starten og forandre seg så mye når man flytter! Leiligheten var 60-70kvm og den har dessuten ikke rukket å bli så skitten som hun påstår på bare 3 mndr.... I tillegg så hadde jeg vasket den 2 ganger. Nå sier hun at hun vil ta det vidre... Gurimalla, det som skremmer meg mest er at hun er gal nok til å plante liksom bevis for å gå det slik hun vil... Er så oppgitt å lei, vil bare bli ferdig med den leiligheten!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #11 Skrevet 30. mai 2012 Høres ut som mine gamle utleiere.. Det er utrolig kjipt i en slik situasjon! Jeg gikk vidre med det jeg, fordi jeg hadde rett til fri rettshjelp, og utleierne tapte og måtte betale tilbake depositum OG omkostninger for saken lykke til!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 31. mai 2012 #12 Skrevet 31. mai 2012 Du sparer på alt av meldinger, så går du og anmelder for trusler, og nekter selvsagt å gi henne depositumet. Hun kan ikke ta de pengene uten samtykke fra deg. Du skulle tatt bilde med mobilen når du vaska, så du hadde bevis. Har du vitner på at det var rent sist, så bruer du dem. Men hun kommer ingen vei med dette, vet du. Som sagt, anmeld allerede nå, så har politiet dette i sine papirer hvis det skulle oppstå noe mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå