Gå til innhold

Dumme dib/bim damer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så utrolig mange dib/bim damer som er dumme/uvitende! Ikke har de helt skjønt hvem som streiker, hvorfor og hvordan...ufffff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forstått at en del offentlig ansatte (ja, jeg jobber selv offentlig) streiker for peanøtter, og at det verken rammer dem selv eller arbeidsgiver, men en helt uskyldig tredjepart.

Skrevet

haha ja jeg er enig at det finnes mange dumme dib/bim damer. I denne kategorien kommer vel du inn miss smartogvetalt!

Skrevet

Jeg har forstått at en del offentlig ansatte (ja, jeg jobber selv offentlig) streiker for peanøtter, og at det verken rammer dem selv eller arbeidsgiver, men en helt uskyldig tredjepart.

Sånn bare for å bekrefte HI sitt utsagn liksom...? ;)

Skrevet

og det plager deg så fælt at du må lage en egen tråd om det? lite som skjer i livet ditt om dagen?

Skrevet

bare fordi man ikke deler ditt syn på streik og hvorfor så betyr det ikke at man er dum eller uvitende...

Skrevet

Sånn bare for å bekrefte HI sitt utsagn liksom...? wink.png

Det er dine ord. Jeg synes det er litt merkelig at en lærer har behov for å kalle folk med en annen mening dum, men du har sikkert dine grunner.

Selv har jeg valgt bort en godt betalt legejobb for en underbetalt stipendiatstilling hvor jeg tjener ca 20% av det mange av kullingene mine tjener. For meg er det helt riktig, da jeg elsker jobben min og synes forskning er spennende. Sikkert mange som synes det er dumt også.

Jeg støtter høyere lønning til barnehageansatte, de som gjør en god og viktig jobb på sykehjem og mange andre, men jeg støtter ikke denne streiken allikevel.

Skrevet

Sånn bare for å bekrefte HI sitt utsagn liksom...? wink.png

Det er dine ord. Jeg synes det er litt merkelig at en lærer har behov for å kalle folk med en annen mening dum, men du har sikkert dine grunner.

Selv har jeg valgt bort en godt betalt legejobb for en underbetalt stipendiatstilling hvor jeg tjener ca 20% av det mange av kullingene mine tjener. For meg er det helt riktig, da jeg elsker jobben min og synes forskning er spennende. Sikkert mange som synes det er dumt også.

Jeg støtter høyere lønning til barnehageansatte, de som gjør en god og viktig jobb på sykehjem og mange andre, men jeg støtter ikke denne streiken allikevel.

Beklager, er litt høygravid og sliten her :)

Det jeg mente å få frem er at det er andre sider ved et yrke enn bare lønnen som betyr noe. Man må trives med det man gjør, selv om det selvfølgelig er viktig å føle seg verdsatt. Jeg er heldig; jeg har en jobb jeg elsker og som utfordrer meg hver dag. Da må jeg heller velge lavere lønn, siden det er det som følger med. Det blir en avveining hver enkelt må gjøre.

Jeg setter stor pris på de som daglig passer mine barn og steller min syke bestemor, og hadde det vært opp til meg hadde de fått høyere lønn. Men jeg synes ikke det er riktig med en streik som stort sett bare rammer småbarnsforeldre, syke eldre og andre tredjeparter.

Skrevet

Før jobb i dag hørte jeg flere streiketaler i dag hvor ledere står og prøver å hisse opp de andre streikende med "Nå er vi i KRIG, dere!".... tja, da får jeg en flau smak i munnen.

Deretter kom jeg på jobb og måtte krangle med en svært så streikekåt sykepleier (som "dessverre ikke er tatt ut i streik selv") i kommunen, hun messet opp og i mente om streikeretten og ville ikke innse at ved å fjerne støtte til en person så satte de ikke bare personens helse på spill, men faktisk også livet.... tja, da mister jeg respekten for prinsipprytteriet til streiketilhengerne. Da er saken plutselig viktigere enn folks liv og helse. årets lønnsoppgjør er ikke i nærheten av å kunne forsvare sånt!

Jeg er for streikeretten, men ikke for enhver pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...