Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Mitt barn er kompis med to muslimske barn, men det ene barnet har to, ganske tette, søsken, så de leker ofte sammen alle sammen. Jeg tenker litt at så lenge det er flere ikke-uslimske enn muslimske, er det det samme for meg. Men jeg veit at det er mange som ikke føler det samme.... Lurer litt på din mening...
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 ingen såvidt jeg vet. Og forøvrig tenker jeg at ungene mine skal få velge venner selv, jeg har ingen tro på at de kvoterer venner utifra religion, kjønn, kultur eller familiebakgrunn.
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 jeg tenker at tro ikke skal "ødelegge" vennskap mellom barn.. I bygda vi bor er det ikke veldig mange muslimer, men en gutt går i klassen over min sønn, og de spiller fotball sammen. Kan ikke si det har ført til stor tankevirksomhet for meg rent bortsett fra at vi må huske kyllingpølser og kyllingpizza e.l. på sosiale sammenkomster..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Er ikke helt sikker når det kommer til skolen, men ingen her hjemme så vidt jeg vet. Her er bare ingen utenlandske her i området vårt, og heller ikke noen i klassen til eldste. Hadde ikke gjort noe om her var barn med annen religion enn kristendom, og om mitt barn lekte med dem hver dag. Jeg tenker at barna velger venner utfra kjemi og vennskap, og ikke religion
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Ingen. Det bor dessverre ingen muslimer her
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Her jeg bor er det maaaange! På ungdomsskolen mitt barn etterhvert skal begynne på, det er 75-80 % flerkulturelle. Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg vet, av erfaring fra venner og omeng, at det er lett å bli dratt med i "feil gjeng". IKKE at det kun er flerkulturelle som er i de gjengene, men er ganske ofte jeg ser ungdomsgjenger på 10-12 stk, hvor det er én "hvit" blandt alle de andre... Vil ikke at mitt barn skal bli den "hvite pakkisen" som disse (desverre) blir kalt. Hi
sjakkmatt Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Barna har venner innen de fleste store verdensreligioner. Ser det som mer av en berikelse enn et problem.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Hun er venn med en gutt fraTsjetsjenia. Vet ikke om han er muslim (jeg har ikke spurt), men jeg tror det siden de fleste i Tsjetsjenia er muslimer
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #9 Skrevet 30. mai 2012 Ungene mine har flere muslimske venner både i barnehagen og ute på lekeplassen her vi bor. Noen her i området ender i gjenger og noen driver bare med idrett eller holder seg med noen venner/venninner, tror ikke det er så mye å gjøre med det. Så lenge ungen har god moral og holdning hjemmefra holder de seg forhåpentligvis unna alkohol, narkotika og kriminalitet! Det er vel det viktigste;)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #10 Skrevet 30. mai 2012 Ingen. Trinnet til datteren min består av to adopterte jenter fra østen, en somalisk jente og 54 "blendahvite" skandinaver. Dette er i Trondheim.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. mai 2012 #11 Skrevet 30. mai 2012 Eldstemann på 9,5 år har bare en så vidt jeg vet. Mellomste på 7,5 år har en kamerat og en venninne. 5 åringen har to veldig gode kamerater og en venninne som er muslimske (de er en vennegjeng på 6 stykk, tre muslimer, en kristen, en jeg tror er hindu (litt usikker) og vår gutt som blir oppdradd med åpent trossyn), og vesla på 2,5 år har to kamerater som er muslimske. De minste går i en multikulturell barnehage der det er 17 ulike nasjoner representert. Synes det er helt supert at de får anledning til å møte så mange ulike kulturer og religioner allerede fra de er helt små
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #12 Skrevet 30. mai 2012 Jeg har en veldig god venninne som er muslim så mine og hennes barn kjenner naturlig nok hverandre ganske godt. Ellers har begge skoleguttene mine muslimer i klassen, ingen de har som bestevenn, men er jo på samme fotballag osv. I barnehagen til de minste er det også noen muslimske barn som de leker med. Det plager virkelig ikke meg overhodet, men nå bor ikke vi i Oslo så disse gjengene du snakker om eksisterer ikke her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå