Gå til innhold

Hvordan pakke best mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater å pakke i forhold til flytting, men har kjøpt bolig, og skal flytte i sommer.

Har såvidt begynt å pakke, men jeg er så dårlig til det, slenger avis irundt, og stapper :-p

Så noen som har noen gode tips ang flytte pakking?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

banankasser (hetes gratis på butikker) og sprittusj er mitt hotteste tips. Pakk alt du kan nå og stable det rundt om kring. Prøv å pakke logisk (kjøkkenting sammen osv).

Eller ville jeg pakket glass/dekketøy i avispapir (2-3 ark rundt hvert galss og så tett sammen i eske at de ikke kan "skrangle" rundt i kassa, da knuses det ikke :)

øvrige tips er å pakke bøker sammen med klær (50-50) i kasser, slik at kassene ikke er for tunge. Du sparer enormt mye på å begynne tidlig. Da kan du også sortere (kaste/selge/gi bort) masser v det du ikke vil ha med deg videre.

Lykke til, og grattis med nytt hjem! :)

Skrevet

Tusen takk for tips.

Må nesten starte tidlig, for overtakelse på nyhuset og utflyttedato på dette huseter veldig tett. Så da må vi være godt forberedt. Er heldigvis ikke langt vi skal flytte da :-)

Skrevet

Er det loft eller bod der dere skal flytte vil jeg råde deg å kjøpe store plastkasser med lokk. Enten på plantasjen/europris eller slike steder. Slike som er store og greie å stable. Pakk ned sko som ikke brukes (pensko, vintersko osv), sesongklær som ikke brukes nå osv. Skriv på passen hva det er i de. Veldig greit iforhold til senere også, vi har gjort slik. Veldig kjekt når vi skal finne frem, og lett å pakke det vekk. selv om du skriver med sprittusj kan du fjerne det med litt neglakkfjerner.

Pakk ned så mye som mulig tidlig, plutselig så skal dere snart være ute av huset og siden dere flytter i sommer så er det litt ok å bruke sommeren til litt annet enn bare å pakke også. Her måtte ungene pakke ned nesten alle lekene sine tidlig, men det var faktisk veldig greit. Vi fikk kastet og gitt bort mye, og de få lekene de fikk beholde ble lekt mye med.

Finservicet og slike ting trenger en ikke og kan pakke ned tidlig, får en besøk går det fint med det vanlige hverdagsservicet.

Men begynn tidlig, og prøv å KASTE!!! rydd opp, for når du flytter inn i nytt så er ikke det like fristene å begynne på.

Skrevet

Kasser fra polet er fine å pakke glass i.

Har du tilgang til kopipapiresker er de fine å pakke bøker i

Kjøp en rull med bobleplast og en pakke silkepapir til å pakke ting i

gode flytteesker kan man også få kjøpt f.eks. på staples

Merk alle kasser med hvilke rom det skal i på det nye stedet.

Skal dere kjøpe renholdstjeneste (den boligen dere har nå). Avtal med ny selger at de skal godkjenne det før renholderne drar

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...