Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Skal ha pølser til middag, men er fri for pose-blanding med brun-saus. Noen som har en oppskrift å dele, en som er god+ enkel å lage?
L-8 Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Surr hakket løk, brun smør rør inn mel, tilsett kraft + Evt fløte/melk. Smak til salt/pepper. Hokus pokus!
Himmel og hav Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Hvis du har buljongterninger el. så koker du opp 3 dl vann, har i en terning, rister et par ss mel i litt vann og har i ( hvis du har maizenna brun jevner så bruker du det). Kok i noen minutter til melsmaken er borte og ha evt i litt krydder.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Surr hakket løk, brun smør rør inn mel, tilsett kraft + Evt fløte/melk. Smak til salt/pepper. Hokus pokus! Hvordan kraft? :/ Utblandet buljong eller?
BareMeg73 Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Smelt melange, bland inn mel så det blir tykt, brun dette, ha oppi vann så mye du vil ut ifra hvor tykk saus du vil ha. Kok til melsmaken er borte. Hs i salt og pepper.
L-8 Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Surr hakket løk, brun smør rør inn mel, tilsett kraft + Evt fløte/melk. Smak til salt/pepper. Hokus pokus! Hvordan kraft? :/ Utblandet buljong eller? Jepp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå