Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Nå ringte han og sier at han reiser til vestlandet på reisejobb i kveld, han anner ikke hvor lenge han blir borte, men tippa på 2-3uker. Jeg blir så forbanna, her må alle planene våre for helga avlyses, han tar det som en selvfølge at jeg kan ta guttungen alene i flere uker på så kort varsel. Hadde han sagt han reiser mandag, skulle jeg ikke sagt en dritt, men her blir jeg og guttungen sittende alene fra i kveld av uten penger til bensin eller mat for han reiser med bankkorte sitt. Nytter ikke handle i kveld heller, for han får ikke lønn før i morgen. Faen ikke rart jeg ikke klarer å få meg jobb selv når alt skjer med så forbanna kort varsel i hans jobb. Vi skulle kose oss i helga med venner og en tur til byen på barnas dag, grille hos foreldrene mine og være en familie igjen, noe vi ikke har vært på lenge pga jobben hans.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Nå ringte han og sier at han reiser til vestlandet på reisejobb i kveld, han anner ikke hvor lenge han blir borte, men tippa på 2-3uker. Jeg blir så forbanna, her må alle planene våre for helga avlyses, han tar det som en selvfølge at jeg kan ta guttungen alene i flere uker på så kort varsel. Hadde han sagt han reiser mandag, skulle jeg ikke sagt en dritt, men her blir jeg og guttungen sittende alene fra i kveld av uten penger til bensin eller mat for han reiser med bankkorte sitt. Nytter ikke handle i kveld heller, for han får ikke lønn før i morgen. Faen ikke rart jeg ikke klarer å få meg jobb selv når alt skjer med så forbanna kort varsel i hans jobb. Vi skulle kose oss i helga med venner og en tur til byen på barnas dag, grille hos foreldrene mine og være en familie igjen, noe vi ikke har vært på lenge pga jobben hans. At du ikke har penger er vel din egen skyld? Du klarer da å få deg jobb selv om mannen er opptatt, hvordan tror du vi som har vært alene med FLERE barn i årevis har klart å få oss jobber da? Du kan da fortsatt grille hos foreldrene dine og dra på barnas dag, du Mååå ikke ha mannen din der hele tiden? Ellers må du jo prate med ham om det som plager deg. Jeg hadde også blitt sur hvis alt kom på så kort varsel og bedt ham om å snakke med jobben sin om at han har familie. Samtidig så hadde jeg ikke vært sammen med noen eller fått barn hvis jeg ikke hadde egen konto, bankkort og midler.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Nå ringte han og sier at han reiser til vestlandet på reisejobb i kveld, han anner ikke hvor lenge han blir borte, men tippa på 2-3uker. Jeg blir så forbanna, her må alle planene våre for helga avlyses, han tar det som en selvfølge at jeg kan ta guttungen alene i flere uker på så kort varsel. Hadde han sagt han reiser mandag, skulle jeg ikke sagt en dritt, men her blir jeg og guttungen sittende alene fra i kveld av uten penger til bensin eller mat for han reiser med bankkorte sitt. Nytter ikke handle i kveld heller, for han får ikke lønn før i morgen. Faen ikke rart jeg ikke klarer å få meg jobb selv når alt skjer med så forbanna kort varsel i hans jobb. Vi skulle kose oss i helga med venner og en tur til byen på barnas dag, grille hos foreldrene mine og være en familie igjen, noe vi ikke har vært på lenge pga jobben hans. At du ikke har penger er vel din egen skyld? Du klarer da å få deg jobb selv om mannen er opptatt, hvordan tror du vi som har vært alene med FLERE barn i årevis har klart å få oss jobber da? Du kan da fortsatt grille hos foreldrene dine og dra på barnas dag, du Mååå ikke ha mannen din der hele tiden? Ellers må du jo prate med ham om det som plager deg. Jeg hadde også blitt sur hvis alt kom på så kort varsel og bedt ham om å snakke med jobben sin om at han har familie. Samtidig så hadde jeg ikke vært sammen med noen eller fått barn hvis jeg ikke hadde egen konto, bankkort og midler. Selvfølgelig har jeg konto og bankkort, men vi tok ett valg om å betale ut restskatten min, så nå er den helt skrapa. Så akkurat nå er jeg avhengig av hans penger. Og alle jobbene jeg kan få er turnus, noe som funker dårlig når han reiser på få timers varsel og vi ikke har barnevakt tilgjengelig til alle døgnets tider HI
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Nå ringte han og sier at han reiser til vestlandet på reisejobb i kveld, han anner ikke hvor lenge han blir borte, men tippa på 2-3uker. Jeg blir så forbanna, her må alle planene våre for helga avlyses, han tar det som en selvfølge at jeg kan ta guttungen alene i flere uker på så kort varsel. Hadde han sagt han reiser mandag, skulle jeg ikke sagt en dritt, men her blir jeg og guttungen sittende alene fra i kveld av uten penger til bensin eller mat for han reiser med bankkorte sitt. Nytter ikke handle i kveld heller, for han får ikke lønn før i morgen. Faen ikke rart jeg ikke klarer å få meg jobb selv når alt skjer med så forbanna kort varsel i hans jobb. Vi skulle kose oss i helga med venner og en tur til byen på barnas dag, grille hos foreldrene mine og være en familie igjen, noe vi ikke har vært på lenge pga jobben hans. At du ikke har penger er vel din egen skyld? Du klarer da å få deg jobb selv om mannen er opptatt, hvordan tror du vi som har vært alene med FLERE barn i årevis har klart å få oss jobber da? Du kan da fortsatt grille hos foreldrene dine og dra på barnas dag, du Mååå ikke ha mannen din der hele tiden? Ellers må du jo prate med ham om det som plager deg. Jeg hadde også blitt sur hvis alt kom på så kort varsel og bedt ham om å snakke med jobben sin om at han har familie. Samtidig så hadde jeg ikke vært sammen med noen eller fått barn hvis jeg ikke hadde egen konto, bankkort og midler. Selvfølgelig har jeg konto og bankkort, men vi tok ett valg om å betale ut restskatten min, så nå er den helt skrapa. Så akkurat nå er jeg avhengig av hans penger. Og alle jobbene jeg kan få er turnus, noe som funker dårlig når han reiser på få timers varsel og vi ikke har barnevakt tilgjengelig til alle døgnets tider HI Da kan du få utdanning og søke på jobber som ikke er turnus. å motta studielån og stipend er bedre enn å slaffe hjemme og gjøre ingenting.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Da er det vel ikke noe problem at han overfører noen penger til din konto? Det kan han vel gjøre selvom han er på jobbtur, evt får du låne nettbankbrikka hans og overføre selv. Dessuten har han vel ikke sagt ja til en sånn jobb uten å snakke med deg først? Hvis ikke han hadde jobben før dere fikk barn da, og da burde dere jo ha tenkt gjennom det før dere fikk barn.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Han kan overføre penger til deg imorgen når lønnen kommer da. Kanskje dere trenger litt tid fra hverandre, slik at du kan bli mer selvstending! Klart at alle planene kan fortsette selv om han ikke er der.. Skjønner at det er irriterende med så kort varsel, men slik er det, og det er lite du kan få gjort med det. Det skjer her og med mannen sin jobb, klart at det er kjedelig, men jeg overlever, og tar det heller som en mulighet til alenetid. Dagene fortsetter som vanlig selv om han ikek er her.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Skjønner godt at du blir frustrert av og til, det gjør jeg også. Nå har jeg vært alene med alle fire ungene her i et par uker pga mannens jobb og man blir sliten.... Men på den annen side er det jo nettopp jobben til mannen og lønnen hans som gjør at jeg kan jobbe redusert nå mens ungene er små. Du må bare innstille deg på at slik er livet med denne mannen og jobben hans, du kan jo fint jobbe selv om du ikke kan jobbe turnus. Velg å se muligheter istedenfor begrensninger, jeg har for en periode tatt permisjon fra kveldsvaktene mine pga hjemmesituasjonen, og jobber dermed redusert, men jeg er jo i jobb.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Ja, skaff deg en utdannelse så du jobber på dagtid... Sånn er det desverre med turnus. Det går dårlig sammen med barn om ikke far har en 8-16 jobb og er villig til å være familiefar. Uansett hvor sinna du er på mannen din nå, og hans jobbprioriteringer, så er det du som til syvende og sist sitter med et problem som du må fikse. Det er deg det går utover, og gutten din. Gjør du det du må for å få deg en 8-16 jobb, så hjelper du både gutten din og deg selv. Også står du fritt til å stå helt på egne bein, om du skulle få nok av mannen din sine prioriteringer en gang i framtiden... (Personlig så hadde jeg ikke taklet at mannen min reiste en del i jobben).
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #9 Skrevet 30. mai 2012 Nå er det jo det faktum at jeg har fått timers varsler og ikke ett par dagers varsel som hoveproblemet. Jeg vet utmerket godt at jeg og guttungen klarer oss alene, og at vi fint kan finne på ting alene. Men jeg får ikke forberdet hverken meg eller viktigst av alt guttungen på at pappa plutselig skal være vekk i flere uker. Det er der hovedproblemet ligger, og da blir alt det ander iritasjon oppi det hele. Hi
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #10 Skrevet 30. mai 2012 Skjønner du er irritert, det ville jeg også vært. Når der gjelder det praktiske så må han vel uansett hjemom og hente toalettsaker og klær hvis han skal være borte i 2-3 uker? Sjefen forventer vel ikke at han drar bort i 2-3 uker uten å få pakke kofferten sin først, og da må han jo nødnvendigvis hjemom mellom jobb og jobbreise. Da kan jo du låne bankkortet hans mens han pakker, eller han kan ta ut kontanter til deg som han tar med, tar ikke mange minuttene å kjøre innom en minibank eller en butikk og ta ut penger når man handler noe der.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #11 Skrevet 30. mai 2012 Ja han må hjemmom å pakke, men får ikke tatt ut penger når han ikke får lønn før i morgen. han kan overføre i morgen, men da får ikke jeg penger før fredag eller mandag siden vi har forskjellig bank. Men det værste er at guttungen ikke får forberedt seg på dette, han som gleder seg til helga og pappa for engangs skyld skal være med, noe som nå ikke blir noe av. HI
Gjest peacock Skrevet 30. mai 2012 #12 Skrevet 30. mai 2012 Huff, forstår så veldig godt at du er sur. Men på den andre siden er det kanskje ikke mannen din du skal være sur på? Prøv hellere å gjøre det beste ut av det om det ikke kan endres på - bruk skype, telefon og se til at han overfører penger til deg fortest mulig. Da kan han kanskje snakke med arbeidsgiveren sin når han kommer hjem og spørre om det er mulig å få litt lengre varsel neste gang? Evt må dere i familien bli enige om at han søker en annen type jobb etterhvert om dere ikke kan leve med vilkårene han jobber under. Om dere har råd synes jeg det hørtes veldig lurt ut av deg å gå på skole. Da får du en fleksibel hverdag i noen år, og kan velge et studium som gir tilgang på 8-16 jobber etterpå. Mye enklere for deg å jobbe slik om du er alene når mannen er på jobb i flere uker, for da kan du sende barnet i barnehage/sfo :-)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #13 Skrevet 30. mai 2012 Får jo heldigvis prata med han i løpet av de ukene siden han er innelands og ikke på en båt langt vekk i stan. Og jeg og guttungen kommer til å få det fint vi, når bare iritasjonen har lagt seg og pengene er kommet. Har tenkt tanken på utdanning, men det har vi ikke mulighet til ennå. Jeg må bare ha en utblåsning så jeg er positiv og bild når gutten kommer fra barnehagen, for det siste han trenger er å merke at jeg er sur over situasjoenen. Hvis jeg er positiv tar forhåpentlig han endringen bedre HI
TøffiTrynet☠ Skrevet 30. mai 2012 #14 Skrevet 30. mai 2012 Og du? Barnetrygden kommer vel inn på din konto. Den kommer jo i morgen. Da har du penger til over helga. Ellers så stemmer jeg i med de andre. Sett dere ned sammen og se på hvordan dere best skal løse det slik at du kan komme deg ut i arbeid. Det være seg skole, en fast barnevakt/reservebesteforeldre som kan ha barnet på kveldstid hvis dere begge jobber. Se muligheter, -ikke begrensninger! Ellers forstår jeg godt frustrasjonen din da, har vært gjennom det samme selv med min forrige samboer. Vi valgte å ikke få barn sammen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #15 Skrevet 30. mai 2012 Har tenkt tanken på utdanning, men det har vi ikke mulighet til ennå. HI Hei. Hvorfor har du ikke mulighet til utdanning? Hva med studielån? Hvor gammel er du og hvilken utdanning har du og hva har du jobbet som tidligere? Håper det beste for deg :-)
Gjest Hercule Poirot Skrevet 30. mai 2012 #16 Skrevet 30. mai 2012 Forstår utblåsningen, særlig siden det ikke var 2-3 dager det var snakk om, men uker! Da hadde jeg også blitt sur... Syns mannen din i det minste kan forlange litt lengre varsel. Men at du ikke har anledning til å ta utdanning, er rett og slett bare tull! Sett igang, det finnes massevis av nett- og/eller brevbaserte studier. Med huset for deg selv og småtten i bhg så har du mulighet til å være en skikkelig effektiv student.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #17 Skrevet 30. mai 2012 Enig med hun over, barnetrygda kommer vel på din konto i morgen? Om ikke så får du vel be om å låne litt penger av familie til mandagen da, så får mannen din overføre i morgen så dere klarer dere. Ta en storhandel så dere har mat i en uke eller to. Men kan skjønne det er kjipt å få så kort varsel på at han blir borte såpass lenge. Siden har har den jobben han har regner jeg med du visste hva du gikk til? Min søster har en mann som jobber sånn, og er borte flere uker av gangen. Hun har 3 barn, og er i permisjon men klager ikke fordeom. Du får bare gjøre det beste ut av det..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #18 Skrevet 30. mai 2012 I nettbanken kan man endre innstillingene slik at du får pengene inn på din konto på sekundet han trykker overfør:) Hvis dere ikke vet hvordan det gjøres er det bare å kontakte kundeservice i banken så hjelper de dere:)
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 30. mai 2012 #19 Skrevet 30. mai 2012 Tror nok ikke de fleste her forstår hoved problemet ditt her HI. Det er ikke lett for unger å skulle omstille seg slik, å når det enderlig kommer en sjelden helg, hvor far skal være med på aktiviteter, så er det tungt å måtte fortelle ungen at det ikke blir slik likevel! Her er elste kun 15 mnd, og nå som faren hans er borte mandag- torsdag, så sliter ungen med å omstille seg, da han forguder faren sin. Er gutten gammel nok til at dere kan forklare han hvorfor faren hans må jobbe borte? I såfall ville jeg nok bedt mannfolket stille opp og være med å forklare det for guttungen før han drar. Så m du prøve å roe deg ned, og være så positiv til det hele som over hode mulig Når det gjelder pengene: Barnetrygd?! Her kom den inn i dag, noe som klart gjør det noe lettere å være alene med unger Må være slitsomt når man ALDRI føler seg 100% sikker på planene, og når det enderlig ser ut til at en plan skal funke, så hender slikt igjen, da er det lett å bli frustrert og forbanna.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #20 Skrevet 30. mai 2012 Jeg synes du virker lite konstruktiv her. Du sier at dere klarer dere på lønnen hans, men at du ikke har mulighet til utdanning. Går ikke ungen i barnehagen? Jeg fikk to barn mens jeg studerte (hadde ikke mann som jobbet borte, men likevel satt en god del alene på kvelden). ALLE har mulighet til å ta utdanning hvis pengene strekker til. Så ingen sympati herfra - du er voksen dame som har ansvar for din egen lykke. Vil du komme deg ut av huset, møte andre mennesker, tjene egne penger osv, så er det DU som må gjøre noe med det.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. mai 2012 #21 Skrevet 30. mai 2012 Jeg kommer aldri tl å forstå meg på en del av DB-damene. Jobben til HI sin mann er dritråtten og så begynner dere å kalle HI for vrang og sutrete...?!? Seriøst...? Skjønner deg godt HI. Jeg hadde blitt fly forbanna på jobben til mannen min om det hadde skjedd noe lignende her. Nå vet jeg ikke hva du/dere er vant med og hva betingelsene hans er, men synes det høres litt hull i hode ut å kreve at en familiefar må reie ut så lenge på så kort varsel.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #22 Skrevet 30. mai 2012 Jeg kommer aldri tl å forstå meg på en del av DB-damene. Jobben til HI sin mann er dritråtten og så begynner dere å kalle HI for vrang og sutrete...?!? Seriøst...? Skjønner deg godt HI. Jeg hadde blitt fly forbanna på jobben til mannen min om det hadde skjedd noe lignende her. Nå vet jeg ikke hva du/dere er vant med og hva betingelsene hans er, men synes det høres litt hull i hode ut å kreve at en familiefar må reie ut så lenge på så kort varsel. Det er ikke sutring på grunn av mannens jobb som blir tatt opp her, det er tafatthet til HI i forhold til at hun kan ingenting - ikke kan hun få seg utdanning selv om hun har råd, ikke kan hun dra på barnas dag, ikke kan hun finne jobb annet enn turnus. Selv uten utdanning kan man finne jobb i klesbutikk, bokhandel, databutikk, skobutikk, interiørbutikk og mange andre butikker som er oppe 8-16! Det er bare hva man gidder. Men selvfølgelig, er det bedre å gå hjemme og klage over penger, så gjør man det...
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #23 Skrevet 30. mai 2012 Nå ringte han og sier at han reiser til vestlandet på reisejobb i kveld, han anner ikke hvor lenge han blir borte, men tippa på 2-3uker. Jeg blir så forbanna, her må alle planene våre for helga avlyses, han tar det som en selvfølge at jeg kan ta guttungen alene i flere uker på så kort varsel. Hadde han sagt han reiser mandag, skulle jeg ikke sagt en dritt, men her blir jeg og guttungen sittende alene fra i kveld av uten penger til bensin eller mat for han reiser med bankkorte sitt. Nytter ikke handle i kveld heller, for han får ikke lønn før i morgen. Faen ikke rart jeg ikke klarer å få meg jobb selv når alt skjer med så forbanna kort varsel i hans jobb. Vi skulle kose oss i helga med venner og en tur til byen på barnas dag, grille hos foreldrene mine og være en familie igjen, noe vi ikke har vært på lenge pga jobben hans. Skjønner det er kjipt at han reiser ut igjen når dere hadde gledet dere til å være sammen. Utrolig kjipt med en så ufleksibel jobb. MEN, dersom du ikke får deg jobb når du sender inn ordinære jobbsøknader bør du iallefall skaffe deg en utdannelse eller jobbe i et vikarbyrå f.eks når han er hjemme. Veldig mye bedre enn ingenting. Man kan også ringe rundt eller sende mailer til f.eks sykehjem/butikker og spørre om noen trenger hjelp på dagtid. Vet det er vanskelig å få seg jobb. Lurt å ha noe å falle tilbake på om du plutselig skulle bli alenemor ( sier ikke at det skjer men) for da står du på bar bakke - uten jobb og uten utdanning. Og DA sliter du! Har du ingen inntekt om dagen? Forutenom det håper jeg du og gutten får en fin helg allikevel, du og han kan jo dra å grille med foreldrene dine og ta de også med på barnas dag?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. mai 2012 #24 Skrevet 30. mai 2012 Det er ikke sutring på grunn av mannens jobb som blir tatt opp her, det er tafatthet til HI i forhold til at hun kan ingenting - ikke kan hun få seg utdanning selv om hun har råd, ikke kan hun dra på barnas dag, ikke kan hun finne jobb annet enn turnus. Selv uten utdanning kan man finne jobb i klesbutikk, bokhandel, databutikk, skobutikk, interiørbutikk og mange andre butikker som er oppe 8-16! Det er bare hva man gidder. Men selvfølgelig, er det bedre å gå hjemme og klage over penger, så gjør man det... I hovedinnlegget står et ingenting om noe av dette, det står bare at hun er oppgitt over de korte varslingen hun får både pga barnet, ødelagte planer og økonomi. Så kommer svarene som mener at hun sutrer og er negativ, og først da kommer det fram at hun ikke kan/vil utdanne seg osv. Men innlegget handlet IKKE om HI sin evt tafatthet, men var en utblåsning om hva hun følte når mannen plutselig måtte reie bort i flere uker på få timers varsel. Likevel i god gammel DB-stil flyr anonyme rett i strupen på HI og trekker fram den ene tingen at HI sier at det blir et problem med pengene og legger all skyld på henne. Fatter ikke hva som foregår i hodene på noen av dere her inne jeg? Hvorfor må dere alltid angripe alle? Skal vedde ganske mye på at dersom dere hadde fått en telefon fra mannen om at "hei pusen, jeg må reise vekk i noen uker jeg, og jeg reiser om et par timer", så hadde dere ikke akkurat hoppet opp og ned av glede dere heller? Det var vel ikke akkurat meningen for HI å være blakk når mannen skulle reise bort, for de fikk jo ikke planlagt noe. Kunne forstått at noen reagerte om det var snakk om en planlagt tur, men ikke noe på så kort varsel.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #25 Skrevet 30. mai 2012 Skjønner godt man blir frustrert når man får en slik beskjed. Når man har gledet seg til endelig være sammen og kunne finne på noe og så må han reise og man ikke får kost seg med mannen, og ikke får den avlastningen det er å være to som finner på noe med barnet. En ting er å være vant med at mannen reiser mye men da er det stort forskjell på om han får 2-3 dagers varsel og noen timer. Og ikke minst å måtte være den some r igjen og takler barnas skuffelse i forhold til at pappa ikke skal være med allikevel og pappa har reist igjen. Og når man da ikke kan fortelle når de neste gang ser pappa engang så er det vanskelig og trøste et trist barn. Jeg er alenemor og jeg vet jeg fint kunne hatt en partner som reiste en del i jobben men jeg hadde aldri taklet at det ikke var en hvis oversikt over når han skulle være sammen med oss og når han skulle reise. Jeg hadde ikke taklet å glede meg til å få han hjem og så kommer han knapt inn døra før han må dra igjen for gudene vet hvor lenge for eksempel. Det hadde vært veldig trist og sårt og ikke verdt all verdens penger. Min bror har en slik jobb og som kona hans sier joda han tjener bra med penger med det blir ikke mye samliv av det. Hun lever sitt liv så titter han innom når han er i samme by. Som hun sier hun hadde aldri klart det om de hadde barn sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå