Gå til innhold

Er dette hysterisk av meg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby på 10 uker våknet opp med feber i dag morges. Har ikke hatt det før. Var veldig utilpass og "sutret" mye, sovnet igjen og våknet opp etter et par timer igjen med feber. Rundt 38 målt med sånt "utvendig" termometer, som måler utenfor tinningen.

 

Ringte legekontoret for å høre hva jeg skulle gjøre, mener å ha hørt at såpass små babyer ikke bør ha feber, og hun skal til legen nå etterpå.

 

Er dette en "legesak" mener dere, eller burde jeg bare ha sett det an...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

38 er ikke feber hos barn... Men dersom babyen plages med noe er det jo en annen sak. Lav terskel for legekontakt med små barn...

Skrevet

For det første, mål feber i stumpen, først da vet du at du har fått rett temperatur.

 

Når en under 3 mnd har feber skal lege alltid kontaktes og det før ofte til en kontroll med overvåking på sykehuset selv om alt annet ser fint ut.

Var igjennom det samme med mellomste selv.

Skrevet

Babyerunder 3mnd skal vel alltid til lege om de har feber, så du er ikek hysterisk.

 

 

 

Feber målt med sånn pannetermometer er like nøyaktige som de i stumpen.

Skrevet

For det første, mål feber i stumpen, først da vet du at du har fått rett temperatur.

 

Når en under 3 mnd har feber skal lege alltid kontaktes og det før ofte til en kontroll med overvåking på sykehuset selv om alt annet ser fint ut.

Var igjennom det samme med mellomste selv.

 

Takk for svar til begge :-)!

 

Til første: nei, 38 regnes vel kanskje ikke som feber som barn, mener å ha hørt det jeg også, men hun var så blass i øynene, pustet hurtig og veldig slapp, slik at det var klassiske "febertegn".

 

Og måling i stumpen: helt enig! Men: har ikke slikt termometer for hånden her hjemme, må på apotek - så derfor ble det dette andre i dag :-)!

 

Og til Frokostquiz: mener du at det er en sjanse for at hun blir innlagt på sykehuset til observasjon?

Skrevet

For det første, mål feber i stumpen, først da vet du at du har fått rett temperatur.

 

Når en under 3 mnd har feber skal lege alltid kontaktes og det før ofte til en kontroll med overvåking på sykehuset selv om alt annet ser fint ut.

Var igjennom det samme med mellomste selv.

 

Takk for svar til begge :-)!

 

Til første: nei, 38 regnes vel kanskje ikke som feber som barn, mener å ha hørt det jeg også, men hun var så blass i øynene, pustet hurtig og veldig slapp, slik at det var klassiske "febertegn".

 

Og måling i stumpen: helt enig! Men: har ikke slikt termometer for hånden her hjemme, må på apotek - så derfor ble det dette andre i dag :-)!

 

Og til Frokostquiz: mener du at det er en sjanse for at hun blir innlagt på sykehuset til observasjon?

 

Da vår hadde feber da hun rundet 3 mnd ringte vi legevakt bare for å få klarsignal om at det var greit å steppe inn en Paraset. Fikk da beskjed om å komme ned for en kontroll og ble videre sendt til sykehuset.

Der ble jeg innlagt med jenta for en natts observasjon.

Ikke var det høye feberen heller, så syntes egentlig alt var litt overdrevet, men bedre å være føre var...

 

Jenta var fin fin hun, men når de er såp små tar de ingen sjanser. Dette var Bergen og Haukeland.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...