Gå til innhold

Hvordan blir dette med Lånekassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student, 100%.

Jeg skulle tatt eksamen i til sammen 30 studiepoeng dette semesteret, men på grunn av sykdom måtte jeg melde forfall til den ene. Har søkt om å få ta den til høsten, men det er ikke sikkert jeg får det. Da må jeg i såfall vente til jul.

Vil jeg få støtte av Lånekassen neste semester dersom jeg må vente til jul? Da har jeg jo ikke tatt den krevde mengden studiepoeng, men jeg har gyldig forfall.

For noen år siden måtte jeg få permisjn på sosialt grunnlag fra studiene, fordi det skar seg helt med barnepass. Jeg måtte være hjemme med barnet et helt år. Prøvde å studere på kveldstid, men det var ikke nok til at jeg kunne klare eksamen. Fikk støtte fra Lånekassen det året, så jeg har ikke 60 studiepoeng å "gå på".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du kommer over grensen for 60 studiepoeng, er det ingen nåde hos lånekassen. Da må du studere uten støtte, til du er "innenfor" igjen. Men om du har sykemelding telles ikke det som en forsinkelse, men som sykdom mener jeg. Håper du ordnet det da du var syk.

Skrevet

Du får ta kontakt med lånekassa og spørre...

Skrevet

Om du kommer over grensen for 60 studiepoeng, er det ingen nåde hos lånekassen. Da må du studere uten støtte, til du er "innenfor" igjen. Men om du har sykemelding telles ikke det som en forsinkelse, men som sykdom mener jeg. Håper du ordnet det da du var syk.

Jeg har ikke sykemelding, men legeerklæring. Jeg hadde et kraftig migreneanfall i dagene før, under og etter eksamen, og har fått legeerklæring på det.

Sees det da som sykdom, ikke forsinkelse?

HI

Skrevet

Du får ta kontakt med lånekassa og spørre...

De er, som kjent, ikke så veldig lette å komme i kontakt med. Så mens jeg venter på svar, så spør jeg her.

HI

Skrevet

Jeg har ikke sykemelding, men legeerklæring. Jeg hadde et kraftig migreneanfall i dagene før, under og etter eksamen, og har fått legeerklæring på det.

HI

Jeg TROR det, men er ikke 100% sikker. Jeg fikk legeerklæring en gang, og mener det reddet meg fra å havne "60 bak". Ring lånekassen og sjekk. Jeg mener det skal gå bra, så lenge du har legeerklæring. Det var det jeg mente da jeg skrev sykemelding ;) Hilsen #1

Skrevet

HI

Jeg TROR det, men er ikke 100% sikker. Jeg fikk legeerklæring en gang, og mener det reddet meg fra å havne "60 bak". Ring lånekassen og sjekk. Jeg mener det skal gå bra, så lenge du har legeerklæring. Det var det jeg mente da jeg skrev sykemelding ;) Hilsen #1

Takk for svar. Da får jeg krysse fingrene og håpe!

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...