Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Hun er stor. Ikke tykk men stor. Alt er jevnt fordelt så hun er akkurat så trinn og deilig en småjente skal være. Hun har ganske kraftig benbygning. Hun er nesten et hode høyere enn mange andre 2-åringer. Men ble litt paff når vekten i dag vippet på 17,5 og 18.. Flere med store småtroll?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Oj, hvor høy er hun og hvilken str bruker hun i klær? Frøkna mi er også 2,5 (blir 3 i september), og hun veier kun 13,5 kg. Bruker str 92 i klær, men er usikker på høyden.
It's all about me Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Akkurat som min gutt det. Han er nå "bare" 16 kg, men har til gjengjeld akkurat fylt 2. Storesøstra hans er snart 4 år og de ser like store ut og kan låne klær av hverandre. Over der igjen har han en storebror på 6 som han lett legger i bakken og holder der, ha ha ha. Han er ikke feit, har bare vokst fort og har en kraftig beinbygning. Regner med at det utligner seg selv snart, det gjorde det på meg
Eeniemeenie Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Hun er stor. Ikke tykk men stor. Alt er jevnt fordelt så hun er akkurat så trinn og deilig en småjente skal være. Hun har ganske kraftig benbygning. Hun er nesten et hode høyere enn mange andre 2-åringer. Men ble litt paff når vekten i dag vippet på 17,5 og 18.. Flere med store småtroll? Min jente fylte 3 år nå i vinter og veide da rundt 19 kilo.. Hun er ca ti cm høyere enn andre jenter i hennes barnehage på hennes egen alder. Hun er nå 108 cm lang. Hun har alltid vært stor og var en "tungvekter" allerede som 2 åring :-P Kraftig benbygning og gode runde kinn, men absolutt ikke tjukk.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Oi! Gutten min på 6 år er 18 kg.... Datteren min på 4 er 13 kg.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Kom bare til å tenke på at jeg var 19 kg da jeg begynte på skolen (7 år),så jeg var sikkert veldig tynn. Så lenge jenta di ikke er tjukk så hadde jeg ikke brydd meg om at vekta viser 18 kg. De strekker jo seg mye i den alderen og (min gutt på 2, 5 år har vokst mye de siste månedene og blitt veldig tynn), så det kan jevne seg ut fort.
Galskapens overhode Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 slik som gutten min det. har er nå snart 4,5 år og over 23 kg. Veksten har roet seg betraktelig. vekten har stabilisert seg også.. masse muskler og lite fett
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Oi, like mye som gutten min på seks år! Men han er 120 høy da, og ganske tynn.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #9 Skrevet 30. mai 2012 OIj...sønnen min på 5 er ikke så tung engang :S
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #11 Skrevet 30. mai 2012 Har du vært på kontroll med hs i det siste? Har hun nevnt at hun er "for stor"? Vanskelig for oss å se for oss hvordan hun egentlig er bare utfra beskrivelsen. Min jente er akkurat tre år og 13 kg. Hun er 95 cm.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. mai 2012 #12 Skrevet 30. mai 2012 Hehe, endel større enn mi da, som er 3 år og 12,5 kg. Men mi har alltid vært lita da.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #13 Skrevet 30. mai 2012 Har vært skrevet en del i det siste om at foreldre undervurderer hvor tjukke barna deres er. Mange som har barn som veier mye men tror at de ikke er for store...
Silly80 Skrevet 30. mai 2012 #14 Skrevet 30. mai 2012 Så lenge hun har ett sunt kosthold og hs ikke sier noe burde det ikke være noe problem. Men viktig at man tenker igjennom hva småtrolla putter i seg i løpet av en dag, og at man passer på at de er aktive. Ser stadig flere overvektige barn i 7-8 års alderen så viktig at foreldre tar ett ansvar for barnas helse og matvaner.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #15 Skrevet 30. mai 2012 Har vært skrevet en del i det siste om at foreldre undervurderer hvor tjukke barna deres er. Mange som har barn som veier mye men tror at de ikke er for store... Hun ligger å ytterste streken i vektkurven på helsestasjonen. Helsesøster sa hun ikke var overvektig i det hele tatt. Ingen valker. Hun er bare stor. Hun har ikke smakt brus enda. Saft drikker vi en gang i måneden. Og ei heller chips og nugatti. Barn er bare veldig forskjellig. Har ei på 8 som er nest minst i klassen og tynn som en syrestilk. Jeg er selv over 1.70 og veier 55 kg. Så litt rart minste er så stor HI
Silly80 Skrevet 30. mai 2012 #16 Skrevet 30. mai 2012 De vokser i rykk og napp Syns du skal høre på hs og slappe helt av Høres ut som hun spiser normalt, så bare vent, plutselig skyter hun i været
Gjest Kira med en av hver Skrevet 30. mai 2012 #17 Skrevet 30. mai 2012 Så rart egentlig at det er så stor forskjell på søsken. Min sønn på 3 mnd veier nå bare 1 kg mindre enn hva storesøster gjorde på sin 1-års kontroll.
Førstemann Skrevet 30. mai 2012 #18 Skrevet 30. mai 2012 Har og en sånn en:) Hun ble 3 i januar og er nå 111 cm og 22 kg. Bruker 110/116 i klær og 28 i sko. Hun har alltid ligget såvidt over øverste streken på vekt, og langt over på høyde. Se nå at hun begynner å bli kvitt "babyfettet" og ser mere lang og slank ut. Storesøster var også sånn, ikke fullt så stor. Fra 3-årsalder har hun omtrent kun vokst i lengden, mens vekten har gått veeeldig sakte oppover. Hun er tynn som en strek 6,5 år gammel.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #19 Skrevet 30. mai 2012 Gutten min på 4 veier 18 kilo... og i følge min lege er han "stor" i forhold til snittet og skalaen. Han har tung beinbygning.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #20 Skrevet 30. mai 2012 Gutten min på tre år veier 15 kg og går for å være stor.
Kosemosepose Skrevet 30. mai 2012 #21 Skrevet 30. mai 2012 Så lenge hun er sunn, frisk og aktiv, så jevner det seg nok ut etter hvert!
Kosemosepose Skrevet 30. mai 2012 #22 Skrevet 30. mai 2012 Har vært skrevet en del i det siste om at foreldre undervurderer hvor tjukke barna deres er. Mange som har barn som veier mye men tror at de ikke er for store... Men vekta er vel ikke alfa og omega - var en artikkel her om en dame (personlig trener) som fikk høre at hennes gutt var overvektig. Så lett på bildet at det ikke var tilfellet i det hele tatt. Gutten var muskuløs og sterk, hele familien spiste svært sunt, men han lå over kurven for bmi. Bmi for barn er svært omdiskutert - og man bør heller fokusere på livsstil og aktivitet! Mange syltynne barn som lever på nugatti og saft - er de sunnere enn et kraftig barn med sunn livsstil???
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #23 Skrevet 30. mai 2012 Så lenge hun ikke bare er tung, men lang også, så er det ikke noe rart ved det. I barnehagen vår også var det et par av jentene som var nesten et hode lengre enn de fleste andre og selvfølgelig tilsvarende tyngre da de var 2 år. Tipper de lå over snittet på vekt i forhold til lengde begge to, men nå er de 5år og begge er lange og slanke og ligger nok hvertfall ikke noe over snittet på vekt i forhold til lengde. Så lenge forholdet mellom vekt og lengde er fornuftig og ikke øker og øker, så er det ikke noe problem at en på 2,5år veier mye.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. mai 2012 #24 Skrevet 30. mai 2012 Så rart egentlig at det er så stor forskjell på søsken. Min sønn på 3 mnd veier nå bare 1 kg mindre enn hva storesøster gjorde på sin 1-års kontroll. Ja, det kan være enorm forskjell! Vår jente på 2,5 år er nå ca 91,5-92 cm lang og veier 13,5-14 kg (varierer litt, men hun er da litt lav for alderen og en tanke "rund"), men da eldstemann var 2,5 år var han ca 102-103 cm lang og 18 kg. Vil tro HI sin jente er mye sammen størrelsen da? Vår eldste gutt er 9,5 år og fortsatt veldig stor alderen, men han er slank i forhold til høyden sin (ca 153 cm lang og 40 kg).
Tyttebærsyltetøy Skrevet 30. mai 2012 #25 Skrevet 30. mai 2012 Min yngste veide 12 kg da hun var 6 mnd! Og det bare på morsmelk... Hun er nå 2 år og veier 16 kg. Er 97 cm lang. Hun har gått til ekstra kontroller på helsestasjonen pga dette, men nå på 2års ktr sa hs at hun hadde flatet fint ut i kurven på persantilen, og at det ikke er noe å bekymre seg for. Hun har et sunt kosthold og er i aktivitet dagen lang. De to eldste barna har bestandig lagt litt under på persantilen, det er merkelig hvor forskjellige søsken kan være...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå