Gå til innhold

Kan man miste uten å merke det/blø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i dag 14+5

Har ikke hatt smerter eller noe, og har heller ikke blødd...

Dette er nr 2, og jeg fikk tidlig mage... dvs jeg hadde jo en del mage før jeg ble gravid, men den endret seg fra å være "feit mage" til "gravid mage"

I begynnelsen var jeg veldig oppblåst, men det gikk vekk.

Så var det som om magen vokste nesten over natten og vi lurte på om det var tvillinger.

I går kveld gikk jeg på vekta og jeg har gått ned ca 1,5kg siden jeg var hos legen i uke 12. I tillegg så jeg i dag at magen var blitt mindre...

Er jo for tidlig å kjenne noe liv, men...

Ble plutselig litt bekymra. Får ikke fatt i legen før i morgen, og jordmor hadde ikke ledig før timen jeg allerede har fått, som ikke er før om litt over 2 uker..

Vet at dere ikke er helseeksperter, men går det an å miste uten at man merker det? At fosteret bare dør, uten at kroppen støter det ut?

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fosteret kan dø uten at kroppen støter det ut, da må man ha en utskrapning.

Hva som har skjedd hos deg er ikke godt å si, og skjønner jo at du ble bekymret, men mest sannsynlig er det ikke noe galt. Får håpe du kan høre hjertelyden hos lege i morgen.

Skrevet

Ja, dessverre kan man det. Jeg mistet i uke 14, da hadde fosteret vært død i ca en uke, og jeg merket det ikke, annet enn at jeg følte ubehag og hadde en rar følelse i kroppen.

Fant ikke hjertelyden med doppler, slik jeg hadde gjort et par uker tidligere, og dro inn for ul som avslørte at fosteret ikke levde.

Da måtte jeg få medikamenter slik at kroppen kunne støte ut fosteret. Dette kalles en Missed Abortion/MA.

Når det er sagt tror jeg nok ikke dette har skjedd hos deg, for heldigvis går det stort sett bra. I starten er det jo slik at man ikke alltid har så markante symptomer heller.

Men hvis du er usikker, så kan du be om at legen hører etter hjertelyden, eller du kan bestille time til privat ultralyd.

Lykke til! :)

• 1 måned senere...
Skrevet

dette er jeg også bekymret over. hadde masse symptomer fra uke 6 til 8 før de ble borte over natta:/ er i uke 10 og merker ingenting. vet det kanskje er unødvendig å bekymre seg sånn men likevel. Håper alt er bra;)

Skrevet

dette er jeg også bekymret over. hadde masse symptomer fra uke 6 til 8 før de ble borte over natta:/ er i uke 10 og merker ingenting. vet det kanskje er unødvendig å bekymre seg sånn men likevel. Håper alt er bra;)

Dette skjedde meg også, plutselig en dag i uke 9 ble ALLE symptomene borte. Det var ekkelt, men tydeligvis helt vanlig. 39+1 idag, så her gikk det fint:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...