Gå til innhold

Rykninger i musklene i hele kroppen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I ca 6 uker nå så har jeg hatt rykninger i musklene i hele kroppen. Det kan være små rykninger eller store rykninger slik at en finger spretter opp, eller det kan føles som leamus i huden/musklene. Det holder på hele tiden når jeg er i ro, en eller annen plass i kroppen. Denne uka har det også begynt litt i ansiktet, som kiling nedenfor leppa og i øynene.

 

Var til legen for snart 3 uker siden og tok blodprøver som var fine, legen mente det ordner seg av seg selv. Noen som har vært borti det samme? Jeg blir helt tullerusk, veldig ubehagelig. Tar magnesium, men det hjelper tydeligvis ikke.

 

Tar imot kjerrringråd eller hva som helst, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muskelrykninger kan være symptomer på flere sykdommer, men det kan også være helt ufarlig. Det er også forskjell på hva slags type rykninger du får; om de gir utslag i ledd, om de kan sees utenpå huden uten leddbevegelse, om de ikke kan sees i det hele tatt. Vanskelig å si noe om grunnen til at du har det når jeg ikke vet noe som helst om sykehistorien din, om du står på noen medisiner, om du har noe muskel/nervesykdommer i familien, kosthold, andre symptomer og hva slags blodprøver som ble tatt osv. Dessverre. :(

 

Kan være at du har mangel på kalsium (kalk) hvis du ammer/har ammet? Kan være noe så enkelt som stress og søvnmangel. Ville fått meg en ny legetime hvis det fortsetter, og si rett ut at du er bekymret og vil utredes.

 

Edit: Leste over innlegget mitt og synes det ble virket litt voldsomt. Som oftes er muskelrykninger ikke tegn på noe alvorlig altså, skyldes ofte stress. :)

Endret av Cimorene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dette da jeg gikk på en smell for en del år siden.Var livredd og trodde jeg hadde fått nevrologisk sykdom av noe slag.

Men nå 7 år etter har jeg det fortsatt men ikke i nærheten av så mye.

Har hatt leamus i muskler i hele kroppen.Har ikke blitt kvitt det helt.

 

Har du hatt mye stress i det siste ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere to:)

Smiley: Nei, ikke noe stress her... (dessverre?). Nesten godt å høre at flere har hatt det uten at det har vært noe alvorlig.

 

Cimorene: Ingen stress eller søvnmangel (jobber kun en dag i uka). Ammer ikke, har en 6-åring.

Ble testet både kalsium, stoffskifte, jernlager, fosfat, nyre og leverprøver, men alt var normalt.

Bruker ingen medisiner og har ingen med nevrologiske sykdommer i familien.

Jeg får mange forskjellige rykninger. Alt fra bittesmå som ikke synes, til dirring/leamus i huden og til fingre som spretter opp/fot som rører på seg osv. Kan noen ganger kjennes ut som at f.eks lårmuskelen strammer seg og så slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...