Gå til innhold

Kanel for å sette i gang fødsel!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Er det noen av dere som har spist masse kanel og som har født kort tid etter?

Jada, jeg vet at babyen kommer når den kommer osv, men lurer bare på om det kanskje kan være noe i dette kjerringrådet!?

Ja, jeg begynner å bli litt desperat etter å få ut denne babyen...! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

[quote name=Nr. 3 på vei! :D' timestamp='1338371916' post='144272224]

Heisann.

Jada, jeg vet at babyen kommer når den kommer osv, men lurer bare på om det kanskje kan være noe i dette kjerringrådet!?

jeg brukte kjerring råd, endte med fødsel hjemme på badet. alene. så vent du. ikke en opplevelse du vil ha.

Skrevet

Heisann.

jeg brukte kjerring råd, endte med fødsel hjemme på badet. alene. så vent du. ikke en opplevelse du vil ha.

Hvor kjapt gikk fødselen? :o Er en fare for at min kommer til å gå ganske kjapt, har hatt kjappe fødsler tidligere....

Skrevet

Prøvde ALT av kjerringråd. Jr kom to uker over termin allikevel, så jeg har null tro på at det virker....

Skrevet

[quote name=Nr. 3 på vei! :D' timestamp='1338372137' post='144272234]

Heisann.

Hvor kjapt gikk fødselen? :o Er en fare for at min kommer til å gå ganske kjapt, har hatt kjappe fødsler tidligere....

tok ikke mer enn 10 min fra vannet gikk til baby var ute.

tiden fra jeg tok i bruk kjerringrådet vell 1-1,5 timer. da var baby ute.

du bør la det gå sin gang. baby kommer når den kommer.

Skrevet
http://www.klikk.no/forum/barnimagen/public/style_emoticons/default/biggrin.png[/img]' timestamp='1338372137' post='144272234']
http://www.klikk.no/forum/barnimagen/public/style_emoticons/default/biggrin.png[/img]' timestamp='1338371916' post='144272224']

Heisann.

Ja, jeg begynner å bli litt desperat etter å få ut denne babyen...! wink.png

Hvor kjapt gikk fødselen? ohmy.png Er en fare for at min kommer til å gå ganske kjapt, har hatt kjappe fødsler tidligere....

tok ikke mer enn 10 min fra vannet gikk til baby var ute.

tiden fra jeg tok i bruk kjerringrådet vell 1-1,5 timer. da var baby ute.

du bør la det gå sin gang. baby kommer når den kommer.

Jøss, da gikk det fort ja!! Hva slags kjerringråd brukte du? Jeg har ikke tenkt å prøve lakserolje eller noe lignende... Trodde ikke at det var noen kjerringråd som faktisk fungerte, er du sikker på at det var det som gjorde at du fødte så kjapt? Da skulle man vel nesten tro at det var mer advarsler om det!?

Skrevet

Prøvde ALT av kjerringråd. Jr kom to uker over termin allikevel, så jeg har null tro på at det virker....

Nei, har liten tro jeg også... Tenkte at det var ett fint tidsfordriv mens jeg ventet. :P Er full av smerter i bekken osv. så jeg er for det meste sengeliggende. ;)

Skrevet

Vel, jeg fikk skikkelig bake og sukkerkick 6dager før termin. Lagde kanelboller, tenkte ikke på at det kunne starte fødsel. Spiste 4-5boller, og han kom dagen etterpå..

Tror (håper) ikke at det var kanelen som gjorde det, jeg tror han var klar, men trengte kanskje en dytt på veien siden jeg fikk såå lyst på kanelboller.. :P

Skrevet

Vel, jeg fikk skikkelig bake og sukkerkick 6dager før termin. Lagde kanelboller, tenkte ikke på at det kunne starte fødsel. Spiste 4-5boller, og han kom dagen etterpå..

Tror (håper) ikke at det var kanelen som gjorde det, jeg tror han var klar, men trengte kanskje en dytt på veien siden jeg fikk såå lyst på kanelboller.. :P

Hehe. Tipper fødselen hadde startet uansett om du hadde spist kanelboller eller vanlige boller. :P Mange som får rydde/bake-kick like før fødselen, så det var sikkert meningen at fødselen skulle starte like etter. :)

Jeg får nok bare ligge her i noen dager til og vente på at ting skjer av seg selv, håper tiden går fort!! :)

Skrevet

Jeg spiste MASSE kanel de siste par tre dagene før fødselen køpte lefser med kanel og strødde på et ekstra halv cm lag med kanel..

MEN det jeg fikk høre i ettertid er at det er skadelig for nyrere å spise mye kanel (!!) så tro ikke det er det smarteste man gjør egentlig :)

Gikk også masse lange turer, har tro på at det hjalp enda litt mer, gikk over en mil bare timer før riene startet.

Skrevet

Jeg spiste kanel til den store gullmedaljen og prøvde alskens råd. Ikke før jeg hadde en runde med "self pleasure" gikk vannet, muligens av sammentrekningene i underlivet. Da ble det fart på sakene!

Skrevet

Tåler ikke kanel den dag i dag -spiste to store tallerkner med rømmegrøt (som jeg hater i utgangspunktet) med masse kanel på. Fødselen skjedde 2 uker på overtid. Så jeg hadde ikke satset på det. Indisk mat + sex rett etterpå hjalp med nr 2.

Skrevet

Kanel er bare tull. Er vel egentlig sex som er mulig å framskyve fødselen har jeg lest. Om man er moden så klart. Lykke til!

Skrevet

Klarer ikke å gå noen lang tur, avhengig av krykker for å klare å bevege meg så mye. :P Kanelen står jeg nok over da, hater den etter at jeg spiste litt mye av den første gang jeg var gravid. :o

Lite som skjer etter sex... Tror nok at jeg er mer klar psykisk enn fysisk til å føde.

Får nok bare holde ut, babyen kommer om ikke så altfor lenge til uansett!! :)

Skrevet

Vi hadde sex og etterpå spiste jeg en stor bolle med is og masse kanel.Vannet gikk 1 time etter.. man vet aldri.Det er jo et gammelt kjerringråd som brukes i mange land.Svigemor er fra Egypt, og da vi ventet junior spurte vi om hun hadde noe``triks``.Hun rådet til å spise kanel:)

Skrevet

Jeg var på fødselsforberedende kurs på A-hus. Der fikk vi beskjed om at kjerringråd for å sette i gang fødsel er bare unødvendig bruk av enegi som du heller bør spare til fødsel. Babyen må selv være klar for å komme ut. Eneste som kunne sette igang en fødsel var sex pga noen stoffer i sæden til mannen som hjelper til å modne et eller annet oppi der :P

Skrevet

Jeg prøvde alt:

Kanel

sex

gikk trapper

tok klyster (!)

drakk et gl rødvin

malte en vegg

det hele endte i at jeg bare ble sliten og fikk mer vondt i bekkenet. babyen kom 8 dager etter termin. Så på meg funket det ikke, og jeg var skikkelig desperat:)

Skrevet

Jeg var på fødselsforberedende kurs på A-hus. Der fikk vi beskjed om at kjerringråd for å sette i gang fødsel er bare unødvendig bruk av enegi som du heller bør spare til fødsel. Babyen må selv være klar for å komme ut.

Synes ikke kjerringråd var unødvendig bruk av energi jeg, tok ikke mye energi, men var noe å gjøre for å få tiden til å gå litt, var greit å "jobbe" litt for å få ting i gang selv om det lite sannsynlig egentlig hjalp... :)

Skrevet

Jeg var på fødselsforberedende kurs på A-hus. Der fikk vi beskjed om at kjerringråd for å sette i gang fødsel er bare unødvendig bruk av enegi som du heller bør spare til fødsel. Babyen må selv være klar for å komme ut.

Synes ikke kjerringråd var unødvendig bruk av energi jeg, tok ikke mye energi, men var noe å gjøre for å få tiden til å gå litt, var greit å "jobbe" litt for å få ting i gang selv om det lite sannsynlig egentlig hjalp... :)

å spise litt kanel bruker man nok ikke mye enegi på. Men det er mange som er helt desperate og begynner å løpe i trapper, hoppe på trampolina osv. å det er unødvendig energi tenker jeg når det er sånn at det ikke er mulig at det i seg selv skal sette igang en fødsel.
Skrevet

å spise litt kanel bruker man nok ikke mye enegi på. Men det er mange som er helt desperate og begynner å løpe i trapper, hoppe på trampolina osv. å det er unødvendig energi tenker jeg når det er sånn at det ikke er mulig at det i seg selv skal sette igang en fødsel.

Ingen fare for at jeg kommer til å begynne med å løpe i trapper eller hoppe på trampoline iallefall, sliter nok med å komma meg opp trappene bare ved å gå vanlig! ;)

Jeg tror nok at det beste for kroppen er å hvile, så nå går jeg i dvale helt til babyen kommer! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...