Gå til innhold

Noen som har jobbet som byggesaksbehandler her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er jurist og prøver å finne ut av hva jeg vil jobbe med. Jobber som saksbehandler i staten nå i en kjedelig jobb. Fagområdet jeg jobber med er så snevert at det ikke akkurat gir en ettertraktet kompetanse utenfor her jeg jobber.

Er det varierte arbeidsdager som byggesaksbehandler? Gir det karrieremuligheter videre, f eks i det private? Hva syns dere om jobben?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En liten stund siden innlegget var skrevet, men svarer likevel.

Variasjonen i arbeidet kommer vel litt an på hvor stor kommune man jobber i. I mange små kommuner har man kanskje mange flere og varierte oppgaver enn i store kommuner. Hvis man ser kun på byggesak er det vel noe begrenset hvor variert det er, men ingen saker er jo like:) Jeg trives ganske godt i jobben, har mye kontakt med mennesker og får både kjeft og ros:)

Om det gir så mange karrieremuligheter videre er jeg heller usikker på, det må evt være å sitte på den andre siden og sende inn søknader da i et privat firma. Jeg vet ikke hva slags jobb du har nå, men hvis man er jurist så er jo byggesaksbehandling en fin bakgrunn dersom man skal jobbe med lignende ting i staten, det er jo fylkesmannen som er klageinstans og berørt myndighet for en rekke fagfelt.

Gidder ikke å skrive mer i tilfelle du som la ut innlegget ikke leser det, men bare spør hvis det er noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...