Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 for å få lånet bort før?? vi vurderer å gjøre dette når vi får refinansiert så vi kunn har huslån. slik at vi kommer oss tilbake til den summen vi hadde på huslånet og vi kan da faktisk ta opp lån for å bygge ut hus. ellers enn det ønsker vi ha ha bolig lånet for skattemessig årsaker. hva med dere betaler dere ned ekstra. og eventuelt hvorfor?
Gjest Kira med en av hver Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Vi har flexilån, og setter derfor inn litt forskjellig. Den mnd vi får feriepenger eller hvor det er halv skatt setter vi inn mye mer. Også kan det være andre mnd hvor vi f.eks har hatt bilen på verksted hvor vi setter inn mindre. Men synes det er greit å ha litt i lån av samme grunn som deg.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Vi har også flexilån, så vi har ikke noen sparekonto i tillegg. Vi setter inn det vi har på flexien, noen ganger blir det ikke så mye pga andre utgifter, mens andre ganger blir det mer. Betaler ikke ned bare for å betale ned liksom, har ingen intensjoner om å bli gjeldfri på en stund enda. Vi lever bare en gang, og småbarnsperioden av livet går fort, jeg nekter å leve trangt nå for å betale ned lånet fortest mulig, da har jeg heller boliglånet noen år ekstra og lever friere nå. Plutselig er barna tenåringer som ikke gidder tilbringe tid med mamma lenger, da kan jeg jobbe så mye jeg gidder og prioritere lånet høyere enn jeg gjør nå. Men vil jo betale ned så mye som mulig uten å trenge snu på hver eneste krone for å ha økonomisk frihet til å hjelpe barna litt den dagen de skal ut og stå på egne ben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå