Gå til innhold

Begynne på en ny utdannelse i en alder av 32?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har studert/studerer her som er på alderen min? Jeg har søkt førskolelærerutdannelse på deltid nå, håper virkelig at jeg kommer inn. Har bachelor i markedsføring fra før, og den utdannelsen føler jeg at jeg ikke kommer noen vei med. Har en 60% kontorstilling idag som er helt grei, men det er ikke det jeg ønsker i fremtiden. Jeg har ikke fortalt arbeidsgiveren min at jeg har søkt på skole, det gruer jeg meg fryktelig til. Det er ikke sikkert at jeg får fri i samlingsukene og praksisukene, men da må jeg istedet se meg om etter en annen jobb.

Noen andre her som kombinerer jobb og studier? Hvordan fungerer det. Jeg har 3 små barn, så det blir nok en hektisk tid fremover hvis jeg kommer inn. Men jeg er veldig motivert og klar noe nytt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei venninne om tok og studerte på ny da hun var 38. Hun sa opp jobben da så kombinerte ikke, men levde på studielån. Hun hadde også tre barn men klarte å fullføre de tre årene som utdannelsen tok (med noen skippertak) og jobber nå i sitt nye yrke og er storfornøyd :)

Lykke til!

Skrevet

Hvis dette er noe du virkelig vil så bare gjør det. Husk at vi lever kun en gang.

Startet på ny utdannelse som 38(39) åring jeg. Og jeg er ikke den eldste der!

Skrevet

Når jeg gikk på sykepleien så var det 3 damer i 50-årene og en dame i 40-årene i klassen min. Det er aldri forsent å ta utdannelse. Du har jo mange år igjen i arbeidslivet før du blir pensjonist:) vi lever bare en gang, så hvorfor ikke gjøre det man vil når man kan.

Skrevet

jeg begynte på førskolelærer (samlingsbasert, helstids) året jeg ble 30 og var egentli på mammapermisjon :) Har gått over all forventning, jeg opplever det ikje som veldig krevende studium. Praksisperiode var litt tungt i og med at det varte i seks uker og vi hadde en hel del skriftlige oppgaver i den forbindelse. Også var babyen våres bare 6 mnd da og sov skikkelig dårlig. I tillegg jobbet mannen min tre kvelder i uke..men det gikk seg no til det også! No er jeg midt i eksamensperioden og gleder meg til sommerferie ;) Kjør på, hvis du føler at du ikje er fornøyd med den utdannelsen du har :)

Skrevet

Har en søster som tok lærerutdannelse da hun nærmet seg 40.

En annen søster var over 40 da hun startet på ernæringsfysiolog

Nå jobbet ikke de samtidig, hun ene er alenemor og hun andre er gift. Begge har barn, og begge har hatt det trangt en periode.

Men dette var noe de virkelig ville, så de fikk det til å fungere...

Gjest peacock
Skrevet

Er du sikker på du vil jobbe 60%, studere 100% og samtidig måtte passe på 3 barn? Synes det hørtes voldsomt ut... Ville hellere droppet å jobbe og fokusert på å gjøre det bra på utdanningen. Da står du bedre i forhold til å sikre deg drømmejobben etterpå. Men du kan jo teste og se, evt studere på deltid (men da tar det lang tid før du er ferdig).

Skrevet

Med motivasjon går alt! Hvis den er på plass er det bare å tråkke til. Du vil sikkert også ha litt lettere for dette med erfaringen din med tre barn :-) Det kommer til å gå veldig fint tenker jeg, så lykke til.

Skrevet

Takk for svar jenter. Studiet er et deltidsstudie, og det er anbefalt å ikke jobbe mer enn 50% ved siden av. Så jeg prøver meg med 60% jobb først, så får vi se hvordan det går.

HI

Skrevet

Samboeren min er student nå, 33 år gammel :) Og da har han enda tre år igjen. Jeg håper å begynne å studere når han er ferdig, da kommer jeg også til å være 32/33 år gammel ;) Vi har jo fortsatt mange år igjen i arbeid!

Skrevet

Jeg er 43 år gammel og har to barn på hhv 5 og 8 år.

Jeg jobber 100% som leder i det offentlige og har startet BI master på deltid.

Dette går helt fint :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...