Gå til innhold

støtnader , foreldrepenger. Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

har et spm ang foreldrepenger og andre stønader...

Jeg er fortiden student og har derfor ikke mulighet til å jobbe hverdag eller veldig mye. Har derfor veldig variabel inntekt. Har flere forskjellige bi jobber, men ingen med fast %. Bare tilkallingsvikar.

en uke kan jeg jobbe mye men så kan det også gå 2-3 uker uten noe da jeh kan ha mye skole. Hvordan blir foreldrepengene mine da regnet ut? Blir det at de tar alle 6 eller 10 mnd og tar gj snittet av det?

Den ene jobben er bare sommerjobb og skal jobbe fult der i sommer. Jobbet noen vakter i jan og i påsken, dette er en jobb i hjembyen min og derfor kan jeg ikke jobbe der så mye. men telles denne jobben med selv om det er bare de siste 3 mnd av svangerskapet? har jo jobbet i de andre jobbene frem til da.. Altså jeg har jobbet alle 10 mnd av svangerskapet men i forskjellige jobber...

Pappaen til lillegullet har ikke jobb, og derfor er det min inntekt som er alt vi har. Håper at han får seg jobb raskt, men han må lære seg norsk først.

Kan jeg få noen ekstra støtnader siden jeg er den eneste med inntekt? Blir jo som jeg er enslig men har barnefaren boende med meg, vi er sammen men han får jo ikke noe penger.

Uff kompliserte greier... beklager hvis dette var langt. Håper noen vet noe. Er litt lost for tiden. Er så redd for at jeg ikke får noen penger neste år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet