Gå til innhold

litt hjelp om noen vet

Anbefalte innlegg

Skrevet

som vet om hvor jeg skak gå for å endre etternavnet til ungene? vil ikke at de skal ha farens etternavn lenger siden det er slutt mellom oss.

håper noen vet og kan hjelpe meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at du får tatt bort farens navn, du bør iallfall ikke kunne ta det bort siden det er hans barn også.

Skrevet

Tviler på at du får tatt bort farens navn, du bør iallfall ikke kunne ta det bort siden det er hans barn også.

det etternavnet betyr noe stygt her jeg bor. det har dårlige tilknyttninger. vil ikke at ungene mine skal vokse opp med det. burde ha tenkt på det når jeg fikk de men da var jeg dum å forelsket. de er bare hans barn i blod. det er jeg som oppdrar de. det er jeg som kjøper alt de trenger. det er jeg som har de hele tiden. så jeg vil ikke kalle han en far, når han ikke har de noenting eller kjøper noe ting til de. eller betaler barnebidrag.

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

På Folkeregisteret endrer man navnet. Men for å endre navn på barna mener jeg man må ha fars underskrift! Hvis ikke det er en spesiell årsak som sier du ikke trenger det. Mener man kan gjøre det over nett også. Gå inn på sidene deres å se:)

Skrevet

Spør på folkeregistret. Om han har frasagt seg foreldreretten kan du kanskje endre det uten hans samtykke....

Skrevet

det etternavnet betyr noe stygt her jeg bor. det har dårlige tilknyttninger. vil ikke at ungene mine skal vokse opp med det. burde ha tenkt på det når jeg fikk de men da var jeg dum å forelsket. de er bare hans barn i blod. det er jeg som oppdrar de. det er jeg som kjøper alt de trenger. det er jeg som har de hele tiden. så jeg vil ikke kalle han en far, når han ikke har de noenting eller kjøper noe ting til de. eller betaler barnebidrag.

Hva du og han kjøper til dem har ingenting med saken å gjøre, han er fremdeles faren deres. Etternavnet har ingenting med penger å gjøre, hvis han begynte å betale igjen: Skulle du endre etternavn igjen da?

Høres ut som om det er andre ting i bildet her, ordne heller opp der og hold navnet deres i fred.

Skrevet

Jeg byttet etternavn på barna mine for noen år siden. Var greit for BF da, ellers hadde ikke gått.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Når far verken stiller opp eller bidrar økonomisk for barna sine så er det helt fair å bytte etternavn på ungene.

Snakk med folkregisteret for å høre hvordan du skal gå frem og om far må samtykke til endringen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...