Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Jeg er har nettop funnet ut at jeg har en liten spire i magen, og jeg kommer til å bli alene med dette barnet. Er det da stor forskjell på å eie og leie i pris? Vet at det kommer til å bli dyrt uansett, men jeg vil at h*n skal vokse opp i samme hjem, og ikke må flytte hele tiden- slik jeg måtte. Jeg bor i Tromsø, og det er skyhøye priser. Skal jeg leie en leilighet kommer det fort på 14.000 i mnd om jeg vil ha noe sentralt og god nok plass. Hvilke ordninger finnes det, er det bare helt urimelig av meg å tenke på å kjøpe eget? Jeg har bare lærlingtid igjen før jeg er ferdig utdannet, så når babyen er 1 år, blir jeg til å fortsette lærlingtiden min med en lønn på ca 10.000 pr. mnd. Hva tenker dere om dette?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Tvilsomt at du får lån som lærling. Har du EK?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Tvilsomt at du får lån som lærling. Har du EK? Ja, har ca 100.000 i egenkapital, men mine foreldre har mulighet til å ta opp et lån for meg, så betaler jeg dem tilbake hver mnd.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Da hadde jeg bodd hjemme mens jeg var gravid og spart opp alt jeg klarte - og når ungen tipper året og du har fast jobb, så søker du om lån..
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Alder har jo ingenting å si, det er om du har egenkapital til 15% av kjøpesummen og en stabil jobb du får lån. Om dine foreldre kan være medlåntakere eller kausjonister er det lettere =)
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Tvilsomt at du får lån som lærling. Har du EK? Ja, har ca 100.000 i egenkapital, men mine foreldre har mulighet til å ta opp et lån for meg, så betaler jeg dem tilbake hver mnd. Da ville jeg absolutt gjort det! Smart å kjøpe leilighet EK vil mest sannsynlig øke til 30% kontra 15% det er nå, så har du mulighet så kjøp!! =)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 Dersom dine foreldre er villige til å ta et lån for deg, ville jeg kjøpt noe uten å nøle! Du får dine 10 000 i lønn, så får du os med din lønn utgjør denne ca 6000 i mnd. Barnebidrag og barnetrygd min. litt under 2000. En leiekontrakt kan du skrive med dine foreldre, så får du også bostøtte. Så da bør du klare deg fint om lånet ikke blir altfor høyt....
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 Foreldrene mine bor i trøndelag, så jeg har ikke mulighet til å flytte hjem for å spare opp mer. Det er jo også greit å ha god tid på å leite etter noe som er passe, og som jeg har mulighet til å betale på. Skal jo komme meg inn også før babyen kommer til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå