Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Når du har bodd mange år for deg selv og kommer hjem til foreldrene dine en helg: Forventer du da en slags service, som at de lager middag og tilbyr deg en kopp te eller lignende, eller gjør du alt selv som du gjorde da du bodde der? Jeg er kanskje rar og gal, men jeg blir skuffet når oppmerksomheten er liten og jeg ikke får noe ekstra, selv om jeg har bodd der en gang vil jeg likevel bli behandlet som om jeg er en velkommen gjest.
☆☆☆ Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Nå bor jeg noen kilometer hjemmefra, så jeg kommer ikke på overnattingsbesøk. Jeg blir behandlet mer som en gjest nå enn da jeg bodde lenger borte og kom hjem for noen dager. Nå blir jeg tilbudt kaffe når jeg kommer, og det blir av og til satt fram kjeks el.l. Når jeg ble værende en stund var jeg en del av husholdningen, og ble behandlet deretter. Ble ikke skuffet da, og blir ikke skuffet nå...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Jeg forventer ikke service om jeg er hos mamma, men hun kan fint ha en is i frysa til jeg kommer.. Finner det jeg vil av mat og drikke. Noe av kosen med å dra til mamma er jo å titte etter godsaker i kjøleskap og skaper. Hos svigers så forventer jeg heller ikke noen servie, men er ganske deilig når de disker opp med middag og mat. Vi pleier nemlig å bo der noen dager når vi først er der, så da er det deilig å bli vartet opp litt. Men tar det ikke som en selvfølge. Pleier og å lage middag en av dagene vi er der til de, også gjør jeg alltid litt husarbeid som å ta ut og inn av oppvaskmaskin osv.
År og dag Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Når mine barn blir voksne og kommer på besøk skal jeg gjøre stas på dem. Mine foreldre har alltid virket glade når jeg kommer hjem til dem, den første dagen har jeg fått servert favorittmaten min. Men når jeg var student og bodde hjemme lengre perioder, så sank servicen etterhvert og jeg bidro i husarbeidet.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Jeg forventer det vel ikke, men blir tilbydt det ene og det andre. Om det er middag eller ei det varierer jo. Nå bor vi såpass langt unna at vi må ringe og sjekke om de er hjemme før vi kommer, ikke veldig langt men kjedelig med en bomtur når det tar litt over 30min en vei. Så da er somregel kaffen klar (om pappa er hjemme, er ikke pappa hjemme må vi lage selv siden mamma ikke klarer å lage.) Hun spør somregel om vi er sultene når vi kommer, og det er som oftes brød som venter oss når vi kommer. Laget litt godt pålegg osv. Slik er det når de kommer her også, drikke serverer vi og mat laget vi om flere er sultene. Om det bare er en som er sulten finner vi det selv. Vi pleier å være nesten hele sommeren sammen på hytta, så for oss blir det ikke noe rart å forsyne oss av kjøleskapet om vi er der eller her. Syns det er veldig deilig å ha det slik.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Jeg håper jo at de behandler meg litt mer som en gjest ja. Og det gjør de også. Lager middag og gjerne noe ekstra etterpå. Men jeg bidrar også mer enn en vanlig gjest ville gjort. Lager min egen kaffe, ordner mat selv hvis det er utenom hovedmåltid, klipper plenen eller andre ting jeg kan hjelpe med. Så alt i alt "anstrenger" vi oss kanskje mer alle sammen
Kanutten83 Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 De gangene jeg har kommet hjem for en helg eller uke, før jeg fikk barn og etter at jeg tok de med hjem, så blir jeg nesten som barn igjen Jeg slipper å måtte handle, men blir med for å slippe unna ungene (lillesøster passer) Jeg slipper å lage middag og vaske klær(jeg tilbyr meg selvsagt), foreldrene mine tar gutta med ut og gir meg en god del avlasting Nå bor foreldrene mine 1 time unna oss, så vi er der bare gjennomsnittelig en gang i mnd. Så når mannen må bort på jobbreise eller annet så hender det jeg drar hjem for å få selskap og avlastning, og foreldrene mine storkoser seg Når vi er der den ene dagen i mnd, så får vi middag, evt dessert/kake og de serverer kaffe/te, må ikke be om det De får så klart lik behandling hos oss Ellers har vi alle næringsvett og forsyner oss av drikke osv utenom det vi blir tilbudt Samme opplegget med svigers Føler meg superheldig som har den familien jeg har
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 Nå bor jeg i gangavstand fra mine foreldre, så vi er innom der flere ganger i uken. Og da forventer jeg selvsagt ikke oppvarting, nei, det skulle tatt seg ut, med en far som brakk ryggen for 15 år siden og en mor som har overlevd hjerneblødning og hjerteinfarkt. Derimot oppfører jeg meg som om jeg er hjemme hos meg selv, jeg forsyner meg av mat om jeg er sulten, rydder og vasker opp om jeg skitner til noe osv. Men de passer jo stadig lillejenta etter eget ønske, og inviterer oss ofte på middag. Når de bodde 6 timers kjøring unna, og vi overnattet der, så sørget jo mine foreldre for at vi hadde rent sengetøy på sengene, at vi fikk middag osv (og da gjerne noe ekstra godt), men ingen hotellbehandling, nei. Og det er helt greit, jeg synes det å kunne forsyne meg selv og leve nesten som om jeg er hjemme hos meg selv er det beste og mest avslappende. Får dårlig samvittighet om noen flyr som en strikkball bare fordi jeg er på besøk..
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 29. mai 2012 #9 Skrevet 29. mai 2012 Jeg bor nære ser de flere ganger i uken. Tar emg til rette som før har også nøkler dit. De varter ekstra opp, eller mamma gjør det henter genser så jeg ikke skal fryse, skifter bleie på mini tar mini på formiddagen så jeg får sove litt.. De tilbyr jo selvfølgelig alltid middag om jeg er der rundt middagstider =)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #10 Skrevet 29. mai 2012 Får hellt klart service, men setter også utrolig stor pris på det. Stelte MYE for svigermor før hun døde i fjor. åhh som hun ønsket og ordne for oss når vi kom, men hun orket bare ikke. Så da ordet vi for henne i stedet. Så jeg er glad så lenge mamma orker og styre litt for meg og søsknene mine når vi kommer hjem, så kommer det nok en dag da dette snus på hodet også. Med serice mener jeg forresten ikke at jeg sitter på rompa fra jeg kommer til vi drar. Vo handler og ordner mye, men mamma ordner middag til alle, passer ungene på morgenen, koker kaffe og styrer på. Godt å komme hjem ja!!!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #11 Skrevet 29. mai 2012 Får hellt klart service, men setter også utrolig stor pris på det. Stelte MYE for svigermor før hun døde i fjor. åhh som hun ønsket og ordne for oss når vi kom, men hun orket bare ikke. Så da ordet vi for henne i stedet. Så jeg er glad så lenge mamma orker og styre litt for meg og søsknene mine når vi kommer hjem, så kommer det nok en dag da dette snus på hodet også. Med serice mener jeg forresten ikke at jeg sitter på rompa fra jeg kommer til vi drar. Vo handler og ordner mye, men mamma ordner middag til alle, passer ungene på morgenen, koker kaffe og styrer på. Godt å komme hjem ja!!! En dag snus rollene og da er det godt å vite at de som blir gamle har kunnet yte service overfor oss. Det må da være koselig å gjøre noe for andre? Derfor blir det skuffelse når man nesten ikke blir sett og at initiativ omtrent ikke blir registrert og det ikke tilbys mat når den man bor hos spiser, stor. Eller: Man blir vant med det og det er bedre enn masing, men likevel...
Frøken Ubesluttsom Skrevet 29. mai 2012 #12 Skrevet 29. mai 2012 (endret) Hjemme hos mamma er på en måte fortsatt mitt andre hjem. Føler meg som hjemme når jeg er der. Finner det jeg vil ha sjøl. Nå er mamma dårlig til beins og har en del sjukdommer som gjør at hun ikke orker så mye da, så som oftest er det vi som styrer og ordner og hjelper henne. Men når vi først blir bedt dit på middag for eksempel, så har hun stått på for å gjøre det hyggelig for oss. Rydda og vaska (sjøl om hun har hjemmehjelp) og laget middag. Da er hun gjerne dårlig noen dager etterpå. Vi hjelper til med oppvask etc. Det virker som hun syns det er verdt det. Jeg forventer ikke å bli varta opp, jeg forventer å kunne komme å gå som jeg vil, sjøl om jeg ikke bor hjemme lenger. Har egen nøkkel. Hjemme hos mamma er fortsatt hjemme, hos mamma. Bor ca et kvarter kjøring unna henne da. Endret 29. mai 2012 av Scania
BikkjeBisk Skrevet 29. mai 2012 #13 Skrevet 29. mai 2012 Jo forsåvitt så forventer jeg service. Bor så langt unna mine foreldre så må jo hjelpe til når jeg er der, siden jeg blir gjerne en uke i slengen. Men føler jeg blir behandlet som en gjest og blir spurt om jeg skal ha kaffe o.l. Svigers disker bestandig opp med kaffe, og iblant småkaker. De bor bare 30 min unna så vi ser de ofte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå