Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har en nabo som har vært sykemeldt pga han har en protese på ene foten fra kneet og ned. Nå har han vært sykemeldt i 3 år, eller regner med han går på aap da siden det har gått så lang tid? Men på den tiden har han bygget en stor garasje selv, en stor bod, en hagestue og en diger terrasse + lagt belegningsstein i hele innkjørselen. Alt dette har han gjort selv. Han kunne jo like gjerne vært i jobb? Der kjørte han forresten bare lastebil og gravemaskin..
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Det finnes dessverre mange sånne. :-( For mange som virkelig er uføre og virkelig trenger uførepensjon er det utrolig vanskelig å få den innvilget, mens det er noen som er "kompis" med legen sin og får de mest utførlige legeerklæringer på hvor uføre de er - og som slettes ikke fortjener det.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har en nabo som har vært sykemeldt pga han har en protese på ene foten fra kneet og ned. Nå har han vært sykemeldt i 3 år, eller regner med han går på aap da siden det har gått så lang tid? Men på den tiden har han bygget en stor garasje selv, en stor bod, en hagestue og en diger terrasse + lagt belegningsstein i hele innkjørselen. Alt dette har han gjort selv. Han kunne jo like gjerne vært i jobb? Der kjørte han forresten bare lastebil og gravemaskin.. Det kommer jo an på hvilken jobb han har det.. Aner du noe om hva som forlanges av arbeidstakere? Min mann er elektriker, og kunne nok gjort en del av det arbeidet selv, men det er neimen ikke sikkert at han kunne vært i jobb og utført jobben i det tempoet som forlanges. Dersom det var mulig å få jobben tilrettelagt, kunne han sikkert vært i jobb, men det er ikke så lett i dagens arbeidsliv...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har en nabo som har vært sykemeldt pga han har en protese på ene foten fra kneet og ned. Nå har han vært sykemeldt i 3 år, eller regner med han går på aap da siden det har gått så lang tid? Men på den tiden har han bygget en stor garasje selv, en stor bod, en hagestue og en diger terrasse + lagt belegningsstein i hele innkjørselen. Alt dette har han gjort selv. Han kunne jo like gjerne vært i jobb? Der kjørte han forresten bare lastebil og gravemaskin.. Det kommer jo an på hvilken jobb han har det.. Aner du noe om hva som forlanges av arbeidstakere? Min mann er elektriker, og kunne nok gjort en del av det arbeidet selv, men det er neimen ikke sikkert at han kunne vært i jobb og utført jobben i det tempoet som forlanges. Dersom det var mulig å få jobben tilrettelagt, kunne han sikkert vært i jobb, men det er ikke så lett i dagens arbeidsliv... Så nå hvilken jobb han hadde, og da er jeg muligens tilbøyelig til å være enig med deg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå